Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   Niet geloven wat anderen zeggen. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=252918)

SpiT 18-10-2002 23:01

Niet geloven wat anderen zeggen.

Ik heb soms van die periodes dat ik niet geloof wat anderen zeggen, dat alles wat ze zeggen 'n leugen is. Over wat ze willen, wat ze voelen (wat ze voor mij voelen) etc.
Kan behoorlijk vervelend zijn voor die ander, want het kan natuurlijk zijn dat diegene 't wel meent terwijl ik dus denk dat dat niet zo is. Ik weet ook wel dat niet alles 'n leugen hoeft te zijn, maar toch kom ik niet van dat gevoel af. 't Is niet altijd, maar af en toe. Ik zou echt niet weten waardoor 't komt en hoe ik er van af kom :(. Misschien iemand hier die het bekend voorkomt?

Saartje* 19-10-2002 08:58

Citaat:

SpiT schreef:
Ik heb soms van die periodes dat ik niet geloof wat anderen zeggen, dat alles wat ze zeggen 'n leugen is. Over wat ze willen, wat ze voelen (wat ze voor mij voelen) etc.
Kan behoorlijk vervelend zijn voor die ander, want het kan natuurlijk zijn dat diegene 't wel meent terwijl ik dus denk dat dat niet zo is. Ik weet ook wel dat niet alles 'n leugen hoeft te zijn, maar toch kom ik niet van dat gevoel af. 't Is niet altijd, maar af en toe. Ik zou echt niet weten waardoor 't komt en hoe ik er van af kom :(. Misschien iemand hier die het bekend voorkomt?

Misschien proberen om een beetje meer de mensen te vertrouwen en minder achterdochtig te zijn. Proberen om te geloven dat wat ze tegen jou zeggen, waar is... Niet alles moet idd een leugen zijn... Er zijn ook mensen op de wereld die eerlijk zijn... Al is het soms moeilijk te geloven... Ze zijn er wel :)
Vertrouw een beetje op jezelf... En op anderen...

Horror Kitty 19-10-2002 09:04

Meisj.. *knuff*

Gewoon iets meer vertrouwen hebben.. Je kent veel mensen waar je mee omgaat nu toch wel behoorlijk goed..? Dan kun je ze denk ik ook wel vertrouwen.. of iig proberen..
Want ik weet gewoon zeker dat ze het wel menen :)

SpiT 19-10-2002 10:20

Citaat:

Saartje17 schreef:
Misschien proberen om een beetje meer de mensen te vertrouwen en minder achterdochtig te zijn. Proberen om te geloven dat wat ze tegen jou zeggen, waar is... Niet alles moet idd een leugen zijn... Er zijn ook mensen op de wereld die eerlijk zijn... Al is het soms moeilijk te geloven... Ze zijn er wel :)
Vertrouw een beetje op jezelf... En op anderen...

Ik weet dat ik mensen meer moet vertrouwen, maar 't lukt me gewoon niet meer zo goed. En er zijn momenten dat dat wel lukt, maar dan word dat door de 1 of andere manier toch weer verstoord waardoor ik ze niet meer geloof (ik snap zelf ook niet precies waarom).

SpiT 19-10-2002 10:20

Citaat:

wallflower schreef:
Meisj.. *knuff*

Gewoon iets meer vertrouwen hebben.. Je kent veel mensen waar je mee omgaat nu toch wel behoorlijk goed..? Dan kun je ze denk ik ook wel vertrouwen.. of iig proberen..
Want ik weet gewoon zeker dat ze het wel menen :)

Thnx :).
Ik ken ze idd behoorlijk goed en daarom vind ik het ook niet logisch. Maar toch zoek ik overal wel iets achter.. :/

vakje27 19-10-2002 19:40

Citaat:

SpiT schreef:
Ik weet dat ik mensen meer moet vertrouwen, maar 't lukt me gewoon niet meer zo goed. En er zijn momenten dat dat wel lukt, maar dan word dat door de 1 of andere manier toch weer verstoord waardoor ik ze niet meer geloof (ik snap zelf ook niet precies waarom).
*leest*
Ik ken het.. ik heb zelf ook momenten dat ik mensen die compleet eerlijk zijn tegen me niet vertouw, en dat ik paranoļa ga denken, ervan uit ga dat ze tegen me liegen etc.

Mijn oplossing is dan om mijn twijfels aan hun te bekennen, en er zo goed mogelijk probeer uit te leggen wįt het precies is dat mij doet twijfelen aan hun oprechtheid/integriteit.
En dat zonder gelijk te veroordelen, of op "ruziemaaktoon" te vertellen

SpiT 20-10-2002 15:44

Citaat:

vakje27 schreef:
*leest*
Ik ken het.. ik heb zelf ook momenten dat ik mensen die compleet eerlijk zijn tegen me niet vertouw, en dat ik paranoļa ga denken, ervan uit ga dat ze tegen me liegen etc.

Mijn oplossing is dan om mijn twijfels aan hun te bekennen, en er zo goed mogelijk probeer uit te leggen wįt het precies is dat mij doet twijfelen aan hun oprechtheid/integriteit.
En dat zonder gelijk te veroordelen, of op "ruziemaaktoon" te vertellen

Maar ik weet niet eens wat het precies is dat mij doet twijfelen aan hun oprechtheid :/

Mephisto 20-10-2002 16:03

op zichzelf een interessante gedachte... niets geloven wat anderen zeggen en zelfs als je het met je eigen ogen ziet het nog in twijfel trekken.
misschien een baan als wetenschapper iets voor jou?

maar goed, in het dagelijks leven is dat bijzonder onhandig; onze maatschappij is gebaseerd op een zekere mate van vertrouwen, heb je dat vertrouwen niet kun je niet goed functioneren in de maatschappij.

SpiT 20-10-2002 20:27

't Wordt telkens alleen maar erger, terwijl ik die mensen die ik niet geloof juist wel wil kunnen geloven :(...

Outrageous 20-10-2002 22:58

Oww, dit herken ik wel heel erg eigenlijk :( Bij mij neemt het nu al wat af. Het wordt wel veeeel erger als ik alcohol op heb, dus dat doe ik nu nog nauwelijks. Bij mij werd het minder sinds ik minder waarde ben gaan hechten aan wat anderen zeiden (wat ik dus niet zou geloven). Iedere keer als iemand wat zegt dat ik niet geloof probeer ik het te vergeten en gewoon zelf te oordelen. Ik weet het, het is makkelijker gezegd dan gedaan :( , maar het kan... Suc-6!!

Nighttime Bird 21-10-2002 10:14

Komt me heeel erg bekend voor.....

Ik kan soms sowieso nogal erg achterdochtig en wantrouwend zijn....:(

MazeMouse 21-10-2002 10:40

Ik herken het effect. En ik weet niet hoe ik eraan ben gekomen. En ik weet ook niet hoe ik er weer vanaf ben gekomen. (het was er wel maar is nu GELUKKIG weer weg)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:59.