![]() |
Gevraagd: tips voor zeer vetarm/ vetloos eten (ivm maagproblemen)
Weet iemand nog zeer vetarme of vetloze dingen die ik zou kunnen eten?
Ik heb last van m'n maag en mag nu even geen: vetten melkproducten scherpe specerijen koffie alcohol brood boullion (zelfs dat was al te vet volgens de dokter) Het enige dat ik eigenlijk mag eten zijn crackers, jam, stroop, gerookt vlees en hmmmm, dat was 't wel zo'n beetje. Maar euhm, dat begin ik nu toch wel zat te worden eigenlijk... Weet iemand of fruit wel goed is, of is dat te zuur? En hoe zit het met (gekookte) groente? Is dat licht verteerbaar? En weet iemand nog vetloos crackerbeleg? Ik hoop dat jullie tips hebben :) |
Heeft je dokter geen lijst oid wat wel en niet mag?
In fruit zit volgens mij geen vet, mja, ik ben geen deskundige.. In jam zit zeker wel vet? Of ehm, fruithagelslag? *slaat zichzelf voor kop* Sorrie, kweet geen vetloze dingen.. :o suc6 ermee :) |
In jam zit zeker geen vet
Ook in groenten (rauw of gekookt) zit geen vet |
Groente.
Licht verteerbaar? Lof. Fruit. Licht verteerbaar? Banaan. Mandarijnen. :) |
Citaat:
zouden mandarijnen niet te zuur zijn? :/ |
witte Rijst, wit brood etc.
Wit brood met daarop knapperige sla, tomatenschijfjes en komkommer is best lekker. En hoe zit het met ei? Mag je dat wel hebben? Dan kan je een eitje koken en die met brood eten, of een ei zonder boter of olie (roer)bakken. Oh je mag geen brood :confused: Ja dan moet je wel aan de crackers. Of witte rijst dus. Lastig dieet, succes ermee! |
Banaan??? Hoe kun je dat nou zeggen dat werkt juist verstoppend
|
Misschien rijstewafels?
Ik zou btw vragen of je niet eens langs een dietiste mag/kan voor tips. Daar heb je denk ik wel wat aan. |
in appelstroop zit geen vet...maar dat is nou niet echt een geslaagde combi met crackers......
|
van die japanse mix.... zoutje dat zowat vetloos is :)
|
Citaat:
Maar toch bedankt :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:41. |