Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Muziek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=29)
-   -   Tips van ome Ce-El-Wan (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=253217)

Ce-El-Wan 19-10-2002 22:05

Tips van ome Ce-El-Wan

Luister und huiver:

Death-metal:
Immolation - Unholy Cult, wedijvert samen met Nile om de titel death-metalplaat van het jaar. Minder snel, maar veel sfeervoller met prachtig gitaarwerk.

tips: Of Martyrs and Men, Unholy cult, Wolf Among the Flock, A Kingdom Divided

Dinges-core:

The Postman Syndrome - Terraforming, een mix van alle "core stijlen met een zanger die Maynard James Keenan wel heel erg benaderd. In deze cd hoor je terug: nu-metal, emo, prog, jazz, flamenco, screamo.. van alles dus. Voor wie van gevarieerd houdt.

tips: Amputees Make Bad Swimmers, Schizorabbit and the Face Parade part I & II, Volume Fact I & II

Hopesfall - The Sattelite Years, emo-hardcore achtige muziek met hardcorekrijs en normale zang. Vergelijkingen kan ik niet echt maken aangezien ik niet zo'n hardcore kenner ben. (je hoort er wel iets van Glassjaw in terug)

tips: Waitress, Dana Walker, the Bending

that's it, ziet zelf maar waar je het vandaan haalt :P

Snees 19-10-2002 22:10

neefje Snees zegt:

van die core-bands mot ik niks hebben, maar Immolation is bruut!

maar komt natuurlijk niet eens in de buurt van Nile....:p

Ce-El-Wan 19-10-2002 22:23

Citaat:

snees schreef:
neefje Snees zegt:

maar komt natuurlijk niet eens in de buurt van Nile....:p

dat je dat? Unholy Cult is meesterlijk. Nile mag dan wel hard en snel zijn, en band als Immolation doet me persoonlijk toch iets meer.

NecroDopey 20-10-2002 14:03

Kvind terraforming wel aardige cd, houdt wel van dat experimentele. Ken Immolation wel, maar heb niet zoveel met death metal alleen, op paar uitzonderingen na als Theory in practise ofzow..
Hopesfall kennik niet, beschrijving klinkt aardig, es checken (y)

86dagreed 20-10-2002 14:33

Nou ome Lennart, ik zal je even uit de brand helpen bij Hopesfall

Vroeger speelden ze vooral metalcore, nu zijn ze echter wel gegroeid als band en hebben inmiddels een andere zanger die veel melodieus werk erdoorheenwerkt.

Vergelijkingen met 18 visions, Boy Sets Fire, ietsjes Snapcase (muzikaal), en soms stretch arm strong (heel soms), maar het is gewoon dynamische hard/metalcore.

Danique 20-10-2002 14:52

Nou, ik heb de cd van Hopesfall waar het hier over gaat.
Normaal gesproken heb ik het niet zo op "hardcoregekrijs" (vooral niet als het alleen maar gekrijs is en de muziek alleen maar gerag), maar hier valt het wel mee, er word iig niet heel de tijd gekrijst en de muziek is ook erg mooi. Er zitten mooie rustige stukken tussen, erg prettig om te horen. Mooie cd

Infaustus 20-10-2002 14:54

Citaat:

Ce-El-Wan schreef:
Luister und huiver:

Death-metal:
Immolation - Unholy Cult, wedijvert samen met Nile om de titel death-metalplaat van het jaar. Minder snel, maar veel sfeervoller met prachtig gitaarwerk.

tips: Of Martyrs and Men, Unholy cult, Wolf Among the Flock, A Kingdom Divided

hmm nieuwe immolation....toch maar ff tjekken....:D
als ie zo goed is als close to a world below ,dan kan ik em blind aanschaffen...

Tsasil 21-10-2002 01:57

Citaat:

Ce-El-Wan schreef:
dat je dat? Unholy Cult is meesterlijk. Nile mag dan wel hard en snel zijn, en band als Immolation doet me persoonlijk toch iets meer.
Bwah, Immolation heerscht hard over Nile heen!! Nile is ook wel leuk hoor, maar het haalt het absoluut niet bij Immolation.

Infaustus 21-10-2002 13:28

immolation klinkt zeer goed , maar of het kan tippen aan nile...

Ulfheðin 21-10-2002 13:51

Immolation doet veel aan gevoel in death-metal. (y)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:39.