![]() |
Mijn dochter
Niet van mij, wel mooi.
Ik weet nog hoe ik lachte Om die grappige, kromme beentjes Die ballerina-voetjes met al die kleine teentjes Ik weet nog van mijn trots verhaal; Mijn dochter, die nooit huilde Ik weet nog hoe ik je Steeds weer uit je bedje tilde Ik zong en sprong, ik was degeen Die altijd spelen wilde En ik weet nog hoe ik twijfelde 's Nachts, als ik naar je keek En die kromme beentjes, slappe teentjes Met rappe voetjes vergeleek Ik weet nog van het steeds kortere verhaal Van mijn dochter, die nooit huilde Ik weet ook nog hoe ik huilde Om die kromme benen, slappe tenen Hoe ik steeds weer wakker werd Omdat je me niet riep Bang, dat het wonder zou gebeuren Als ik de dag versliep En ik vertelde niet langer het verhaal Van mijn dochter, die nooit huilde Ik ken nu die kromme benen, Smalle voeten, ongebruikte tenen al weer jarenlang Je zegt niets maar ik hoor je, in je ogen... Je wilt niet weg, je bent zo bang Anderen gaan voor je zorgen Maar alleen overdag, en je gaat pas morgen En ik, ik vertel hun jouw verhaal, mijn dochter En ik hoop dat zij je leren verstaan Zodat je het met eigen ogen kunt vertellen |
Van wie dan wel?
|
Van haar moeder... En NEE t is geen PLAGIAAT want ze heeft toestemming!
Ik vind em wel heel mooi! (y) |
wow heel mooi...
|
Wauw...wat een prachtig en lief gedicht heeft je moeder gemaakt! Dat is zeker het plaatsen waard!
|
Wat een lief, mooi gedichtje:)
|
vond het eigenlijk ook wel een gedichtje voor een vader. Ik denk dat een moeder namelijk niet zegt: "mijn dochter" maar meer "mijn kindje" als ze nog zo klein is.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:44. |