![]() |
Raymzter - Kut marrokaan
Zag ik net op de box, ik vind m wel lache :D
|
Kutmarrokanen dus ;) Ben wel benieuwd naar het liedje. Nieuw Nederlands talent (y)
|
Was die kerel niet winnaar van Grote Prijs afgelopen jaar ?
|
Citaat:
Vind het een aanwinst voor de Nederhop. Ben wel een beetje flauw van Brainpower en Extince. Rhymzter en Opgezwolle gaan het maken! |
Citaat:
t was geloof ik een Turk... *edit: een Marrokaan natuurlijk :D geen turk :o |
het nummer "kut marrokanen" vind ik tochwel iets minder imho :p
|
songtext kwam ik zojuist tegen
Ze willen ons zwart maken als ze over ons praten We hebben ze niks gedaan en toch nog willen ze ons haten Ze willen ons zwart maken als ze over ons praten Tijd dat dit verandert heb je dat niet in de gaten Dit is het enige wat ik heb, stop mijn hart er in, Dus ik meen het als ik rap en dat is dat ding Waardoor ik win als Abdel Krim in 1921, overgave is voor de zwakkeling Ook al is het jaren geleden de geschiedenis herhaalt zich is al een paar keer gebleken Veel van jullie gasten hier zo waren tevreden totdat je de Raymzter zag feesten met Marokkanen in Ede Maar je was weer te voorbarig geweest, we vierden feest omdat ik toen net was jarig geweest Het is nu tijd om wat aandacht te besteden aan actuele problemen mathematisch beschreven Over wat er onder Marokkanen hier leeft. Onterecht worden we gehaat en gevreesd. De krant speelt er op in en met name tv maar dat jij er aan mee deed verbaast me nog steeds Ik ben aardig op dreef en als ik eenmaal begin ouwe moet niemand me stoppen want ik kan me niet meer inhouden. Wat ik zeg klinkt misschien eenvoudig maar ze kijken me aan alsof ik vloog in de Twin Towers We kwamen hier als gastarbeiders On the downlow wat goede hash-verspreiders Ik weet nog hoe ze me noemden vroeger, ik was wat kleiner; kutmarokkaan, dat is wat ze zeiden Refrein Lijkt erop dat we weer verder kunnen, dj Mass laat de track verder drummen Grondleggers van de wis- en sterrenkunde, wie zegt dat Marokkanen niet werken kunnen Vooroordelen ik hoor ze velen. Ik wil er wat van zeggen door wat met woorden te spelen Raymzter is een poëet die behoorlijk kan spreken. Net als Mohammed de profeet , dit behoor je te weten Je hoorde me zeker, Ik ben door aan breken. Niet dat ik verwacht dat je weet wie ik ben. Shit ik ben een mens God weet wie ik ben En ik ben net zo Marokkaans als dat ik Nederlands ben Ook al eet je bloemkool je weet we doen zo. Sellen je wat hash maar het is eigenlijk schoenzool. Doe die dingen totdat ik wat poen zie. Woorden vallen zwaarder dan die van El Moumni Maar jullie halen alleen de negatieve zinnen eruit bang als je een keer op wat diepere dingen stuit Want dan blijkt het beeld van de stereotype niet juist en zie je het liefst dat ik verhuis En dat is tragisch ook al spreek ik geen arabisch, het ritme doet het werk voor me shit is magisch En je hoort het werkt goed schijn als de ster die je bent op dit culturele erfgoed. Refrein Shit als dit kan mijn dag bederven als ik langs een vrouw loop en ik zie haar dr tas verbergen Maar mijn vader had het vast nog erger, hij was een Berber; een gast uit de bergen. Maar ik ben hier geboren dat kan je vast aan me horen Je kijkt me vies aan van achter en eerlijk van voren Mijn eerlijke woorden doen zeer aan je oren Met zo'n mentaliteit gaat de wereld verloren Dus zal ik doorgaan of zal ik kappen ermee Ik bedoel met elke boot komen er wel een paar ratten mee Wil je wat kennis neem dat dan maar mee Best wel dapper van Ray want ik zag echt geen een persoon proberen Marokkanen wat beter te profileren Liever zie je ze ons arresteren. Dus ik kwam om jullie dames en heren te leren niet iedereen over één kam te scheren |
Er staan 2 vraagtekens en 1 uitroepteken achter de titel...
|
Raymzter, die word het helemaal :), hij heeft al getekend met een grote platenmaatschappij tjek zn website:
http://www.raymzter.nl/ moet je ook s zoeken voor: de verkeerde kant op, vind ik imho een beter nummer als kutmarrokanen??! owh ja en raymzter is een marrokaan... |
Citaat:
Citaat:
|
Ik heb 't gehoord op TMF/The Box en ik vond het, om even een understatement te gebruiken, niet geweldig.
|
Citaat:
|
nog niet gehoord
|
Ik heb het nog niet gehoord maar het *lijkt* me helemaal klote.
|
raymzter is dope
en vooral live...veel pit erin en hij heeft van die teksten die velen zullen aanspreken, OF NIET? :D ja van deze man zullen we nog veel gaan horen(hoop ik) Rat |
kut marrokanen tekst zuigt :p
|
Citaat:
|
ik vind m niks aan
|
die flow van die killie is werkerlijk belabberd
|
praten
haten praten gaten Zulke 'rijm'dingen .. daar kan ik gewoon niet tegen |
hmmz kvind er nix aan,, en de text vinik bagger
|
Citaat:
|
Citaat:
Tekst is verder wel sterk. :) |
Citaat:
|
Citaat:
En dan omaatjes hun tas verbergen, dan hebben ze er toch naar die tas gekeken... Nogal logisch dat een vrouwtje van 80 bang wordt.. |
De tekst moet je niet al te letterlijk nemen, lijkt mij dan... :)
Kutmarokkanen (hoezo dubbel r?), tja vaag nummer :D |
Citaat:
Helemaal mee eens. Wie scheert wie nou over 1 kam? Over wie hebben ze het als ze over "ze" praten? Wij Nederlanders? Want het is niet de heeele bevolking die vooroordelen heeft :S.. vaaag en stom liedje, vind ik. |
wel goed dat ie opkomt voor de marrokanen......maar echt n KUT! liedje
|
Citaat:
|
Voor alle die het in deze topic fout deden; het is MaroKKanen, het is toch ook niet Marroko?
Ik vind het een goed nummer, het flowt alleen niet zo best. Boukhari zie je trouwens ook in de clip. |
ik het werkelijk ruk (n)
|
evenveel nederlander als marokkaan hmm?
|
Hij doet nu hetzelfde als dat hij beweerd wat nederlanders in zijn liedje doen; elke nederlander over 1 kam scheren.
|
die gast slaat de spijker op de kop met die titel.....
|
Citaat:
ja hij is half nederlands half marokkaan dan klopt dat toch of niet Rat |
kheb de clip gezien en 't zag er meer uit als een one day fly, beetje goedkope bedoeling enzo.
ik hoef het iig niet vaker te horen.. |
Citaat:
Citaat:
|
Kutlied
|
Ik versta er geen hol van.
|
Hij is nu zelfs op het 8 uur journaal geweest... :mad:
|
ik vind het echt een klotelied. en hij zingt echt van "jullie" "ze" zo verwijtend, zovan ZIJ discrimineren enz. Alsof hij het liedje alleen voor de marrokanen zingt ofzo. iig, ik vind het overdreven, en als hij zn boodschap goed wil overbrengen moet ie verstaanbaar zingen/rappen en het op een rustige manier doen, want zn tekst is veel te veroordelend. Hij scheert ons ook over een kam, de nederlanders zijn volgens hem ong. allemaal fout, hij doet precies hetzelfde als wat wij doen volgens hem.
|
het is heel goed dat ie wil laten zien dat niet iedere marrokaan crimineel is enzo maar hij doet het op een totaal verkeerde manier idd
zo staat er bijv. op de homepage: "marrokaanse jongeren maken nu ook de hitlijsten onveilig" (n) |
Citaat:
ons? haha hij is zelf ook half nederlander..en hij bedoeld heus niet alle nederlanders ik hoor liever zo een liedje dan zo een inhoudsloos schijtlied van de zoveelste nederlandse rockband Rat |
Citaat:
grr, oke, hij scheert nederlanders ook over 1 kam. en nederlanders bedoelen heus niet alle marokkanen. |
Was ie blijkbaar geen leuke marrokaan!!?
|
Citaat:
Rat |
Nummer is goed, boodschap is goed, leuk die provocatie, leuke clip ook...
Citaat:
|
Citaat:
p.s. die pokoe van raymzter is cker vet! |
Citaat:
|
Ik vind t een beetje zwakke teksten om mee te rijmen, Raymtzer kan beter dan dit def p achtige nummer.
Die beat is echt verschrikkelijk hij had beter naar de franse rappers moeten kijken zoals freeman "bladi" ft. khaled dat klinkt goed. Alleen begrijp ik em niet zo goed met wij marokanen hij is halfbloed en heeft een nederlandse naam en paspoort. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:56. |