![]() |
Leider voor de PvdA
Vandaag heeft Jeltje van Nieuwenhoven in Buitenhof bekend gemaakt dat ze zich beschikbaar heeft gesteld als fractieleider voor de PvdA voor de komende verkiezingen. Eerder stelden Wouter Bos en Klaas de Vries zich al beschikbaar.
Wie moet het nu worden? Ik vind Klaas de Vries ongeschikt omdat hij als minister in Paars en gezien zijn leeftijd meer de uitstraling heeft van politicus van de oude orde. 15 mei heeft bewezen dat de kiezer daar niet op zit te wachten. Jeltje van Nieuwenhoven heeft natuurlijk het enorme voordeel dat zij een vrouw is en zo veel vrouwelijke stemmers kan binnehalen. Wanneer er veel op haar gestemd wordt zou Nederland eindelijk een keer een vrouw als minister-president krijgen en dat lijkt me wel een goed idee. Maar ook zij is niet meer de jongste en zodoende lijkt ze mij niet geschikt om de PvdA een nieuw, jeugdig elan te geven. Haar idee dat ze dertig zetels wil behalen vind ik ook niet erg gedurfd. Wouter Bos blijft als enige over. Hij is jong, heeft binnen en buiten politiek veel ervaring opgedaan en lijkt mij wel een goede partijleider. Hij heeft gezegd dat hij wil terugkeren naar de echte sociaal-democratische politiek en het compromisstelsel van Paars dat veel mensen afkeuren overboord wil gooien. |
Mij lijkt Jeltje van Nieuwenhoven juist wel goed, tis een pittige tante :cool: en wat is er mis mee als je wat ouder bent?
|
Hmmm dingens... juist AD MELKERT moet gewoon de leider voor de PvdA zijn hij ruled.
Ad Melkert = (y) |
Klaas de Vries lijkt me een duidelijke not, voor zover ik weet wel een bekwaam politicus, maar geen leider, geen lijsttrekker.
Jeltje van Nieuwenhoven lijkt me zeeeer koel. Zij heeft veel uitstraling, een koel accent, en zegt nog zinnige dingen ook. Absoluut mijn favoriet. Wouter Bos, ken ik niet heel goed, maar ik ben bang dat ook de PvdA dan nog populistischer wordt... |
om meer stemmen te trekken: Wouter Bos: Hij's jong, hij praat in oneliners, hij is knap
om een goede inhoudelijke politiek te voeren: Jan Pronk: weet veel af van ontwikkelingssamenwerking, milieu enz :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Denk dat Wouter Bos inderdaad een hele goede zou zijn...
Klaas de Vries komt minder goed over, gok ik. |
ik ben voor klaas de vries! die man kwam mij in buitenhof erg sympathiek over, maar tegelijkertijd ook serieus. ik denk dat hij het heel goed zal doen. Tegelijkertijd ben ik wel bang dat hij niet heel erg veel leven de pvda in zal blazen, dat zal hem denk ik veel stemmen kosten.. denk eerder dat Wouter Bos zal winnen omdat hij zo jong etc en ambitieus overkomt..
|
Ik ben voor Jeltje van Nieuwenhove. DIt omdat ik een keer met haar heb gedebatteerd, en andere politici, en zij veruit de sterkste van hen was. En verder vind ik haar de leukste, sympathiekste uitstraling hebben, en de beste reputatie. Kamervoorzitter zijn is wel goed voor je reputatie!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Neltje heeft voor mij al afgedaan. Ze geeft de kiezers niet echt een zelfverzekerde indruk, nu ze besloten heeft om toch maar weer wel mee te doen met de kandidatuur. Daarnaast lijkt ze op eucalipta (ze zou dus wel een prima stel kunnen vormen met jan peter, maar dat is niet echt iets wat we willen, denk ik) en dus heeft ze totaal geen uitstraling. Wat toch wel wat belangrijker is geworden in de huidige beeldcultuur waar we in leven.
De Vries vind ik dus ook niet geschikt, want ik vind die man ook een beetje suffig. Wouter Bos is dus de perfecte leider. Hij ziet er goed uit en hij heeft een prima uitstraling (y) :) |
Klaas de Vries is echt heel slim met hele goeie ideeen etc. Maar ook al vind ik dat niet zo erg belangerijk... Het telt wel mee in stemmen, hij is namelijk niet Jong en ziet er saai uit.
Jeltje van Nieuwenhoven kan heel goed debateren, als het live op TV is en ik heb niets te doen kijk ik het wel ns en dan is zij duidelijk de beste. Wouter Bos: Heeft ondanks zijn Jonge leeftijd erg ervaren, heeft goeie ideeen en dat zou om veel stemmen te krijgen de beste keuze zijn. Echter heeft hij het idee Hypotheek rente gelanceerd, waar ik het helemaal mee eens ben, maar als ik de verhalen mag geloven zal het niet veel populariteit opwekken. |
Citaat:
-x- |
Er is naast Wouter Bos, Jeltje van Nieuwenhoven en Klaas de Vries nog een kandidaat voor het lijsttrekkerschap bij de komende verkiezingen: J. de Vries.
Hij is hoogleraar Bestuurskunde aan de Leiden Universiteit. Dus er zijn al 4 kandidaten voor het lijsttrekkerschap... Mijn keuze staat in ieder geval vast, ik stem Wouter Bos!! (y) |
Citaat:
Foutje moet kunnen :) Heb al verbeterd |
Jeltje for president !!!
|
PvdA is de grootste oorzaak van de hedendaagse verloedering van de samenleving ( zie gebeurtenis venlo ) elk station hangen tegenwoordig junken/criminele illegalen whatever rond..
allemaal aan de PvdA te wijten, die hebben immers zo`n beetje elk politiekorps ( behalve Amsterdam ) omgetoverd tot flitsende siesta-houdende watjes. PvdA = zeer slecht naar mijn mening... stem liever SP, die komen tenminste hun beloftes na, en hebben altijd goede ideeen en argumenten. SP rules (y) |
Citaat:
-x- |
Citaat:
net communisten, en je bent naar mijn mening ook niet erg verstandig bezig als je erop stemt.. maargoed ieder z`n keuze. |
Citaat:
En als je wil bewijzen dat dat niet zo is mag je hele goede redenen gaan geven :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:58. |