![]() |
[laptop] voor gebruik door mij en mijn moeder
Me moeder gaat een laptop kopen voor gebruik door mij en mijn moeder. Mijn moeder zal hem vooral gebruiken voor internet (ADSL) en voor wat simplele kookprgramma's ofzo. Ik wil hem gebruiken voor spellen (hoeft niet overdreven mooi, moet wel een beetje redelijk lopen gta3 misschien?) en DVD. Nou zag ik een laptop van 1399,- euro met de volgende inhoud:
-PIIII 1.8 Ghz -14.1" TFT beeldscherm -256 Mb DDR-ram werkgeheugen -20 Gb harde schijf -8x8x24 CD-REwriter / 8x DVD combo drive -max. 64mb sis 650 videokaart -16-bit geluidskaart onboard -10/100 netwerkaansluiting -56k modem Komt dit een beetje overeen met de prijs en doeleinden? owja is het een beetje een goede 3d kaart? en kan je via die netwerkaansluiting ADSL aansluiten ja toch? |
Een laptop is nog steeds niet echt geschikt om spellen op te spelen. De Geforce4 Go serie is wel aardig, maar echt snelheid is anders. Verwacht niet dat je er vol detail UT2k3 op zal kunnen spelen.
|
Mag ik vragen waarom een laptop?
|
Citaat:
Ik heb mijn topic aangepast want me moeder heeft toch een andere op het oog |
Citaat:
Btw, volgende keer gewoon ff een nieuwe post als je nieuwe informatie geeft achteraf, of je oude post wijzigen. Maar dit is ronduit irritant voor mensen die dit topic niet hebben gevolgd... |
Citaat:
Verder is die Sis chipset voor video idd weinig soeps. Dan kan je beter iets hebben met een Geforce4Go chipset, maar die zijn vaak ook al een stuk duurder. Probeer liever je ma over te halen een gewone Pc aan te schaffen, desnoods met een TFT scherm. Het is eeuwig zonde gigantisch veel overbodig geld te spenderen aan een laptop, als je dat ding nooit van z'n plaats haalt, alleen maar om ruimte te besparen. |
Citaat:
|
de kast zet je in een kast,
je koopt een TFT schermpje dan heb je toch het zelfde effect als een laptop? en veel beter |
Citaat:
|
Citaat:
|
nee te traag hoor, gta3 en ut zijn behoorlijk zwaar met een iets tragere kaart :( een laptop is eenmaal niet bedoeld om te gamen, het zou je aardig wat kunnen kosten als je persee wil gamen
|
Citaat:
|
Citaat:
Zo'n Geforce 4 Go kan op het moment nog wel, maar in de toekomst moet je daar echt niks meer van verwachten... |
Nou, als je dan persé een laptop wilt hebben, dan zou je een Dell Inspiron 8200 kunnen overwegen. Deze heeft namelijk een ATI Radeon 9000 videochip. Deze heeft zeker wel de nodige power in huis om games als GTA3 en UT2 op acceptabele snelheid te kunnen spelen.
(Hoeft natuurlijk geen Dell te zijn, als er maar een Radeon 9000 in zit) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
-AMD 1600+ -20 GB harde schijf -256 MD ddr intern geheugen -14,1" TFT XGA beeldscherm -8x20 SPEED DVD/CD drive -56KBps intern modem -ONBOARD LAN -WINDOWS XP home edition -128 MB videogeheugen -TV-OUT uitgang verder wil ik weten of de volgende laptop een spel als GTA3 redelijk af kan spelen, het gaat om deze laptop: -AMD 1800+ -20 GB harde schijf -256 MB DDR intern geheugen -14,1" TFT XGA beeldscherm -16x10/24x8 combo drive -56KBps intern modem -ONBOARD LAN -winxp home edition -128 MB videogeheugen -TV-OUT uitgang en mijn laatste vraag...wat is nou beter AMD of pentium? :confused: |
tsja... kan je niet beter een gewone compu nemen en een losse dvd speler voor als je naar vrienden gaat :) dat scheelt een hoop problemen, je kan spellen spelen en dvd's kijken ergens anders.
en als een gewone computer te groot is dan bestaat dit natuurlijk ook nog :) http://www.spacewalker.com/german/images/ss51g.jpg mooi spul he :p het heeft: -1 agp slot -1pci slot 2dimms ddr (233,333) -1ide controller -socket478 (intel piv) -sis chipset (kijk ff op de site voor type) -de postbode- |
Mijn vrienden hebben gewoon zelf een DVD-speler. :)
|
mijn moeder gaat het betalen, die wil beneden kunnen werken (internetten enz.) en als ze klaar is wil ze het zo weer opruimen.
Ik ga hem voor school gebruiken en als het kan voor spellen en DVD's...graag nog antwoord op mijn bovenstaande reactie. Bedankt |
Citaat:
|
Citaat:
ten eerste.. de flamewar van intel of amd zal ik je iig besparen en zeggen dat het geen ruk uit maakt. misschien dat je bij een laptop ivm de warme beter aan een intel kan denken verder maakt het niet veel uit. ten tweede, we hebben eerst meer info nodig over die laptop voordat we kunnen zeggen of iets er op draait en dan voornamenlijk... wat voor video kaart zit er in. op het moment zijn er twee kaarten die spellen een beetje trekken en dat zijn de radeon9000 of de geforce4go zonder die kaarten draait het dus niet. -de postbode- |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar het ligt er wel aan welke spellen je erop wilt spelen, GTA3 loopt zelf op een simpele GF2MX400 32MB dus als je 128MB hebt is dat iig wel goed om games te kunnen spelen, niet het sneltste van het snelste, maar 128MB staat wel garant voor snelle weergave |
Citaat:
|
Citaat:
Persoonlijk zou ik hemel en hemel en aarde bewegen om m'n moeder toch een normale PC te laten kopen. Nouja, er bijzonder sterk op aandringen in ieder geval. Voor de prijs van een eenvoudige laptop heb je al een beest van een desktop PC, waar je veel meer plezier aan kunt beleven. Het beste is natuurlijk om zelf je eigen PC aan te schaffen, dat wordt werken dus. ;) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:38. |