![]() |
[Systeem] Computer AH betrouwbaar??
Ik krijg hier net van mn moeder een folder in de hand geduwd over een computer bij AH. Specs:
P IV 2,53Ghz 512 MB DDR Geforce 4 128 MB (!) tv-out VIDEO-IN! 120 GB Seagate DVD 16x 48x CD-RW 40x20x48x LAN Fax-data modem 3 firewire aansluitingen On-board geluid (Dolby digital 6 channel) Video capture software Toetsenbord & muis, software en 24 maanden aan huis reparatie. Ik vind het zelf echt een geweldige computer. Dit voor de prijs van 1299 (incl BTW). Is dit wel zo betrouwbaar?? Grtz, Simon |
Ik denk wel dat hij betrouwbaar zal zijn, mocht ie niet goed zijn, dan kun je altijd terug gaan natuurlijk.
Stond er ook bij wat voor moederbord met welke chipset er in zit? |
ja, is zker goed ding (ik werk bij AH, maar dit is geen reclame maken daarvoor ofzow) ik ken iemand die deze gekocht heeft, hij heeft alleen zelf bij een andere winkel een ander monitor gekocht.
want alleen de combo videokaart > monitor is raar, deze videokaart kan een veel betere resolutie aan dan het beeldscherm, dus je mag dan wel een goede videokaart hebbe, maar zie je er qua resolutie nog geen fuck aan. *nogmaals dit is geen reclame, maar heb et zelf gezien* |
Citaat:
Dus ik zou em kopen als je em zo graag wil hebbe. alleen koop zelf een 17" scherm of zow |
BTW, bij de Aldi hadden ze laatst (en binnenkort weer) een zeer mooie laptop, voor 1300 euro. Pentium IV 2.0 (geen M helaas, maar een gewone), ATI Radeon 32 MB, TV-out, Firewire, 256 MB RAM, eigenlijk alles. Dat is ook wel leuk om te hebben natuurlijk. :)
|
Het probleem met die PC's is altijd dat er vrijwel nooit bijstaat welke merken de afzonderlijke componenten dragen. Zo kan het bv. een systeem zijn met een Abit of MSI-plank en dergelijke, maar ook merkloos of minder bekend spul. Bovendien gebruiken ze vaak niet het snelste, zoals dus bv Seagate harde schijven.
Maar de betrouwbaarheid staat denk ik buiten kijf. |
Citaat:
In mijn nieuwe PC komt dan ook keurig netjes een Barracuda ATA V. Ik heb namelijk echt genoeg van de herrie die mijn huidige Maxtor maakt :( |
Zeker, helemaal voor die prijs *heeft ervaring*
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
http://paranoid.desecrator.nl/forumimages/access.gif Qua toegangstijd is de Maxtor zeker netjes. http://paranoid.desecrator.nl/forumi...vemark2002.gif Helaas scoort de Maxtor voor desktop gebruik bij het aantal I/Os per seconde minder dan de Seagate. http://paranoid.desecrator.nl/forumimages/zd.gif In de ZD disk winmark is de Maxtor zelfs de traagste. http://paranoid.desecrator.nl/forumimages/noise.gif De Maxtor produceert maar liefst 8.5 dB meer geluid. Dat is dus werkelijk een wereld van verschil. Dat de Maxtor 740X een stille schijf is, ben ik het absoluut niet mee eens. Ik heb er momenteel zelf ook een. Als Windows de schijf uitschakelt hoor ik deze duidelijk afspinnen. De idle noise van de disk is bij mij ruim het halve volume van de hele machine. Mijn inziens bied de Seagate dan ook de beste verhouding tussen performance en geluidsproductie. |
Mja, bij mij zijn het toch m'n fans die het geluid van 2 maxtors vrijwel teniet doen. :)
|
Het is wel bij de AH zul je wel denken... dit maakt dus helemaal niets uit. Wij hebben enkele maanden ook die pc gekocht bij de Aldi en die doet zijn werk ook super! Voor de prestaties moet je bij die slimme mensen zijn ;)
|
Lijkt mij een prima systeem hoor.
|
Citaat:
|
Kopen, lijkt me echt een goed systeem
|
lijkt me een prima systeem hoor. ik zou alleen nog eens even na vragen wat viir moederbord er in zit maar dat zal allemaal wel ok. zijn.
over het hele seagate verhaal: mijn ervaring met die schijven is prima. k heb een hele tijd met een 60gig baracuda iv gewerkt. hij is dan misschien niet de snelste maar kwa geluid zijn ze top. sinds 2 dagen maak ik nu gebruik van een 80 gig WD 8mb cash, al hoewel deze schijf merkbaar sneller is hoor je echt dat ie meer geluid produceerd. deze schijf is toch min of meer een tussen optie. als de sata versie van de baracuda v er is komt er misschien nog wel een schijfje bij ;) -de postbode- |
Opzich niks mis mee hoor. Het moederbord is overigens een Medion, wat je ook terugvond in de Aldi PC's.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:13. |