![]() |
Favoriete geluidsdrager?
Minidisc? Discman? Of toch de ouderwetse walkman? Of ben jij helemaal hip en in en heb je een mp3-speler? Kortom: welke geluidsdrager heeft jouw voorkeur?
Ik ben erg pro minidisc, gemakkelijk openemen van alles, klein en licht, weinig tot geen overslaand geluid. Et toi? |
een mp3 cd speler, cdtje met 250 liedjes ofzo erin, is toch wel handig
|
Minidisc inderdaad
Heb een NET MD Minidisc, kunnen mp3's worden omgezet naar een speciaal format zodat ze van de computer naar het schijfje kunnen worden gezet. Kan ook nog in verschillende opname kwaliteiten waarbij je met de laagste kwaliteit (wat ook nog redelijk aan te horen is, zeker als je 'm gebruikt bij reizen e.d.) tot 300 minuten muziek hebt! En dat op een zeer licht apparaatje van 8 bij 7 cm! |
gewoon de oldschool discman hierzo \m/
|
discman, ik heb geen md of mp3-player, dus ik moet het met mijn trouwe grundig stellen (niet dat ik hem vaak gebruik).
|
draadloze hoofdtelefoon, met station die je dus kan aansluiten op discman, stereo, p.a. etc... heel erg fijn (y)
|
Gewoon een oldschool diskman
|
o dat typte I,he propeth ook al...CURSED!!
|
Citaat:
:D |
Mp3 discman
|
Citaat:
|
ghetto blaster...
neej minidsic über alles...klein makkelijk, etc. |
Draagbare CD-speler...beste kwaliteit vs. afmetingen tradeoff.
|
een heel oude discman, zelfs zonder shockproof functie ofzo:| zwaar irritant....maar ik wil ook geen MD speler hebben ofzo, want ik heb toch alleen maar cd's, en ik heb geen zin om mijn cd's over te gaan zetten op MD's........
|
MD met lp4, dus speeltijd is 4 cd's op 1 md.
360 minuten als je een goede disk heb. heb ik zelf ook. beter dan een discman omdat je meer dan 80 minuten kan afspelen en het zuigt geen batterijen en het is beter dan een mp3 speler omdat het kleiner is. dat denk ik |
MiniDisc (NetMD)
lp2, redelijke kwaliteit....bij lp4 hoorbaar verlies 2 á 3 cd's per schijfje klein en kan tegen een stootje |
ik ben helemaal hip en heb een mp3 speler (160 MB)
|
Citaat:
|
heb een walkman en mp3 discman
discman staat op kamer met boxjes bij mn bed luister laatste tijd alleen nog maar 's avonds daarnaar meestal stat mp3's of, en dat steeds meer, LP's op |
Ik heb een MP3 speler met 64 MB. Op zeg wel leuk. Maar ik zou 'm nu nooit meer kopen.
Is dit trouwens zo'n Topic waar eigelijk niemand 't iets boeit wat anderen typen? |
Citaat:
|
M'n huidige sony discman is me al 3 jaar trouw..ideaal natuurlijk..
Maar aangezien dit ding ernstige gebreken begint te vertonen (als ik mn shock protection uitzet slaat ie minder over dan met, ding valt om de haverklap uit en soms wilt het hele motortje niet eens draaien :| ) ga ik binnenkort maar eens een mp3-discman kopen.. ideaal zijn die dingen (y). |
Eigenlijk gewoon plain old discmans, maar die blijven gewoon NIET heel bij mij.. En MD wel.. Die dus.
:confused: |
discman, hoppa cd erin, op play drukken en luisteren maar, niks mp3's downloaden, branden, enz.
|
jah gewoon discman... ik ben te lui om dingen over te zetten van iets ofzow... het moet in mn comp kunnen, in mn cdspeler en meeneembaar zijn... ach als ik technisch was dan zou dr vast iets anders op te verzinnen zijn maar discman vind ik wel praktisch... en zolang ie het nog doet... als ie kapot gaat dan stap ik misschien wel over op md of mp3ding ofzow...
|
MD-speler, handig klein.
Broer heeft i-pod, grrrr :mad: |
ik heb em discman , met anti shock dinges, handig voor op de fiets, aangezien ik em dan altijd aan heb...
|
md
|
m'n discman..
kheb ook nog wel een mp3speler, maar die gebruik ik vrijwel nooit, ben te lui om nieuwe dingen erop te zetten.. :o ooit wil ik nog wel een md, als er weer geld op m'n bankrekening staat. |
MP3-CD speler discman ding.
Natuurlijk van het merk GoedkopieTM, ergo kaputt. :S |
LP's zijn het leukst. Ondanks het kraken en ruisen, of misschien juist door het kraken en ruisen. En door de grote ronde, zwarte vinylschijven. En de mooie platenhoezen. Het rondzoeken in tweedehands LP winkeltjes.
CD's zijn praktischer natuurlijk. MP3 is te duur, voor mij in ieder geval. |
Citaat:
ontopic: mp3 speler; geen draaiende dingen, want daar heb ik een hekel aan |
Citaat:
Nog steeds vraag ik me af, kom jij uit Duitsland? ontopic: jah ik heb zo'n MD maar ik vin het kut want ik kan alleen analoog opnemen en dat schiet niet op. |
Citaat:
|
Hmm eigenlijk best wel een walkman :o
Want dan hoor ik tenminste alle liedjes , terwijl ik met discman nog wel es nummers over sla enzo. Maar met walkman is dat toch moeilijker, dus dan luister je het maar en leer je meer muziek kennen enzo :confused: En walkmans zijn lief.... |
Citaat:
minidisc, cd, casettebandje, mp3 bestand, vinyl, dat tape.. etc. =geluidsdragers Mp3 is tot nu toe het handigst gebleken (samen met de cd natuurlijk) maar vinyl is een klasse apart.. mp3 klinkt dan wel minder dan cd, maar neemt ook veel minder ruimte in, (mp3) discmans vind ik op zich redelijk; best groot, cd (mp3 cd) spelen.. maar ze kunnen overslaan en vreten batterijen. Mp3 spelers met solidstate geheugen (flash).. duur, klein, licht, schokongevoelig.. maar met beperkte capaciteit, veel geheugen is duur. Apple Ipod is natuurlijk erg mooi, 5-20 gb harddisk erin, 185 gram.. maar daar is de prijs ook naar (400-600 euro). NetMD vind ik ook niet super, mp3's naar de speler laden duurt best lang, de geluidskwaliteit is matig. Ik heb een mp3 cd speler gehad (Rio), en een discman (Sony).. nu wil ik iets kleiners, maar geld voor een Ipod heb ik niet. Misschien een 8CM mp3 cd speler.. iemand suggesties? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
..ik hoor het ook, maar het valt te verwaarlozen :) (mits goede rip, en minimaal 192 kbps) |
Ik heb én een 'normale' discman (wel een toppertje, de d-ej620 van Sony) en een iRivier MP350 MP3-spelert. Soms pak ik de discman, soms de MP3-speler -- ligt een beetje aan de tijd dat ik 'm nodig heb. Als ik een paar uur onderweg ben of kan luisteren pak ik de MP3-speler :> Oh, als dopjes heb ik Sony MDR-EP888 oid.
Duidelijk verdienen allebei mijn voorkeur boven minidisc. |
Ik gebruik gewoon een walkman.. op vakantie neem ik wel eens m'n discman mee maar dies een beetje oud dus hij neemt veel ruimte in.
|
Citaat:
|
Aangezien ik al twee discmans ben kwijtgeraakt :( doe ik het toch maar weer met m'n oude walkman... ach jah
|
Citaat:
"Ik houd van PunkRock en PowerMetal" en je schrijft Topic steevast met een hoofdletter :D Verder geen commentaar hoor je hebt betere punctuatie dan de meeste forummers hier... |
ik heb een discman :)
|
discman is handig
|
Lekkerste geluidsdrager is de Hardeschijf in combinatie met goeie speakers :)
|
al braaf 5.5 jaar MD walkman :)
kwil trouwens graaag een nieuwe met LP |
Citaat:
|
Mp3/ogg-speler. Heb er alleen geen ik vind het het geld niet waard. Sleep me radio wel mee als ik dat nodig vind. Oldstyle dubbeldeck MC + CDspeler :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07. |