![]() |
Beetje ingewikkeld..
Hallo mensen!
Ik heb een vraagje en het is misschien een beetje ingewikkeld, maar ik zal m'n best doen het zo duidelijk mogenlijk te stellen. Stel je eet een taartje met pakweg 300 calorien. Je komt dan dus (een heel klein beetje) aan voor 300 calorien. Nu is mijn vraag: Als je dat taartje had laten staan.. Was je dan afgevallen voor 300 calorien? Was het dan zo geweest dat je wat je er aan gewicht aangegeten zou hebben nu afvalt? Of niet? Ik hoop dat het duidelijk is xxx Eefje [Dit bericht is aangepast door Me_Myself_and_I (13-01-2002).] |
Je hebt elke dag een bepaald aantal calorieen nodig. Stel x. Eet je meer dan dat aantal, dan kom je wat aan. Eet je minder dan val je af.
|
Citaat:
zoiets heb ik tenminste gelezen, of het waar is weet ik ook niet, maar het klinkt wel logisch. |
ik denk dat als je dat taartje eet, en je hebt zegmaar al "genoeg" calorieen binnengekregen die dag, dat je er dan van aan kunt komen,
en dat als je nog niet een hoeveelheid calorieen binnen hebt gekregen die nodig is, en je eet dat taartje dan, dat je er dan niet van aankomt, dat je dan meteen afvalt, lijkt me niet waarschijnlijk, tenzij je verder ook minder calorieen binnenkrijgt dan je nodig hebt.. hmmz lekker vaag maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel... |
Eeuumm..beeetje vage vraagstelling http://forum.scholieren.com/confused.gif maar iig, als je bv op je dagelijks aanbevolen hoeveelheid van bv 2300 kcal zit en je eet dan je gebakje van 300kcal, zou je duz 300 kcal 'teveel'hebben gegeten en kom je dus aan (nja, 0,05 kg ofzo http://forum.scholieren.com/biggrin.gif). Als je dat gebakje duz zou laten staan, gebeurt r 'nix'.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb zelf een eetstoornis en eet vaak 5 dagen totaal nix. Je zult denken, die moet helemaal dubbel van de buikpijn (honger) liggen. Nee, dat is niet zo. Je lichaam past zich aan en je hebt idd steeds minder nodig. |
t klinkt vaag, maar probeer gewoon genoeg te eten, en ook zeker niet te weinig.
Want als je steeds minder eet past je lichaam zich hieraan aan (tot op zekere hoogte), eet je dan een keer veel, dan zal je lichaam als een gek alles gaan oplaan voor als er weer tijden aanbreken dat je weinig eet. Je komt dan dus heel veel aan. Het is dus veel belangrijker dat je steeds dezelfde hoeveelheid eet, die bij je past, dan dat je echt gaat lijnen en alles laat staan. En natuurlijk is gezond, gevarieerd eten heel belangrijk |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:09. |