![]() |
De echo van gisteren is niet meer dan vandaag,
Tom slaapt, slaapt zacht ondanks muziek
het ruikt hier nog vaag naar je, in bed en de kleine handdoek, die jou gedroogd heeft mijn trein gemist geen pret voor mij, typiek eigen schuld, lacht triest, niet opgelet muziek vervaagd, maar gister niet, het beeft zelfs een kort klein spelen evenals gelukkig zijn niets lukt me meer vaag zwelg in alles wat niet jou is, schaamteloos verdraai en snaai en loof geluk, van gisteren wat mist dat weet ik wel, of niet zo hand op mijn rug lippen op mijn wang, gedenk ik broos adem op mijn lippen, voeten op mijn been, vaag knisperen haren in mijn mond, alles in twee ogen, slechts een echo slechts een kort klein dichten evenals wat tranen meer lukt me niet vandaag |
:) Ik vind het mooi. Het is anders dan anders, andere vorm, ander ritme, maar dat maakt het niet tot een slecht gedicht. Vooral de 2e strofe moest ik een paar keer lezen voordat ik het (dacht) te begrijpen.
De woorden vaag en vandaag krijgen veel nadruk omdat ze op een nieuwe regel zijn geplaatst. (y) En nog een opmerking over strofe 5: in de 2e regel staat er een komma na een woordgroep, moet dat dan bij de 1e regel ook niet zo zijn of heb je dat expres gedaan? Zo ja: waarom? *is nieuwsgierig* |
Citaat:
|
Ik kan er weinig echt van zeggen, behalve dat ik het zo ontzettend prachtig vind. Waarom, al sla je me dood. Het is vernieuwend, anders en je woord keuze vind ik schitterend.
|
Diz weerens wat anders inderdaad..
Apart Mooi kuzzje Bite. |
Orgineel dichtwerkje wederom, leuk zeg!:)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:54. |