![]() |
Nederlands Recht
Wie studeert dit en hoe bevalt het? Hoe verliep je eerste jaar?
|
Ik studeer nu iets van 2 maanden Nederlands recht. Tot nu toe vind ik het wel aardig, al is het saaier dan ik had verwacht. Moeilijk vind ik het in ieder geval niet.
|
Ik ben nu derdejaars Nederlands recht. Het eerste jaar verliep vrij rustig. Het is geen studie die bijzonder moeilijk is.
|
Studeer het nu ook twee maanden, mij bevalt het eigenlijk wel. Ik vind het juist minder saai dan verwacht, en allemaal nog best interessant. Het is inderdaad niet echt een moeilijke studie.
|
Ik ben nu eerstejaars en vind het erg leuk. Het is zoals ik het verwacht heb en het sluit aan bij mijn interesses.
Over het algemeen is het allemaal wel prima te doen. Je hebt geen specifieke vaardigheden nodig, goed kunnen lezen is genoeg. |
Rechten staat bekend als de minst zware academische studie.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Kijk, als jij een of ander nitwittig kereltje bent wat gewoon een baan wil, en niet geïnteresseerd is in wetenschap, dan doe je rechten en ben je na vier jaar klaar. Die mensen noem ik altijd de zgn. 'regeltoepassers'. Die mensen doen niet veel meer dan op een bepaald geval de concrete regels toepassen, als een soort computer. Je kunt echter ook de wetenschappelijke kant opgaan. Als je écht in recht geïnteresseerd bent, zul je je moeten bekwamen in terreinen als (rechts)filosofie en (rechts)sociologie. Je zult met veel verschillende mensen te maken krijgen en moet veel verschillende belangen afwegen. Als je rechter of hoogleraar wilt worden zul je veel werk en vooral veel onderzoek moeten verrichten. Dan is het ineens een zeer zware studie. |
ik ga rechten erbij doen
lijkt me duidelijk wat ik van de studie denk :D |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:03. |