![]() |
[Windows] Groot scherm voor slechtzienden
Hoe kan ik het beeldscherm zo krijgen dat een slechtziende man van 82 het kan gebruiken? Is er een andere mogelijkheid dan de schermresolutie laag te houden???
|
Ik zou zo niet meer weten hoe je in het configuratiescherm (en verder) moet komen in niet-Windows-XP-versies.
Maar ik zal het toch ff proberen uit te leggen. Ga dus naar het configuratie-scherm en dan naar vormgeving. Daar kun je (tenminste, in XP), de lettergrootte aanpassen. Als je dan ook nog even op de andere tabs klikt, dan kom je vanzelf bij het aanpassen van de schermresolutie, mocht dat nog veranderd willen worden. Misschien ook handig: Ga naar Start, Uitvoeren en typ 'narrator'. |
in mijn 98 versie werkt dat niet, wat die man heeft weet ik niet
|
Probeer eens bureablad ==> rechtermuisknop ==> eigenschappen ==> Tabblad instellingen, en dan kun je bij 'scherm' de resolutie aanpassen, zet hem eens op 800 bij 600 of 640 bij 480 ofzo.
|
In configuratiescherm zit een pictrogram 'toegankelijkheid' met zo'n rolstoeltje. Kun je van alles handigs instellen. Bv. de theme veranderen (kan ook ergens anders) op windows-groot oid :)
|
Citaat:
Citaat:
:p |
Citaat:
|
je kan ook bij windows vormgeving, door eigenschappen->bureaublad->vormgeving instellen op windows standaard groot of extra groot zoiets
|
F11 werkt alleen bij IE?
|
het vergootglas onder buro assecoeires
(of een bril kopen :D ) |
Er bestaat voor slechtziende speciale software, Ik dacht Zoomtext. Waar je kan krijgen weet ik niet. maar het vergroot zeer goed.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:15. |