Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Muziek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=29)
-   -   The Strokes! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=257524)

corduroy 24-10-2002 12:45

The Strokes!

Jajajaja, het is best wel een hype (geweest) maar manmanman wat een sublieme band! Woohoo! Wat vinden jullie? Iemand nog zwaaaaaaaare kritiek op deze trendy wankers;)?

Maurice 24-10-2002 12:52

omhooggevallen bandje. zeer leuk, maar wel erg opgehemeld.

Danique 24-10-2002 13:18

wel aardig ja, maar ze worden door iedereen de hemel in geprezen, zulke bijzondere muziek maken ze nu ook weer niet.

a new noise 24-10-2002 13:21

leuk

mijn pa vindt het super :p

disaster 24-10-2002 13:22

Citaat:

danique2 schreef:
wel aardig ja, maar ze worden door iedereen de hemel in geprezen, zulke bijzondere muziek maken ze nu ook weer niet.

Ufke 24-10-2002 13:42

coole muziek en van die hype heb ik niks gemerkt, ik ken ze pas een half jaar ofzo

corduroy 24-10-2002 17:11

ik heb juist meer dat ik er niks van verwachtte omdat ze zo gehyped werden, maar dat ze me juist verbaasden door hun enorm vette sound. ik vind ze echt wel vet.
en een band wordt niet omhooggevallen als ie opgehemeld wordt, dat staat an sich los van mekaar hoor, al geloof ik wel dat het met hun zelfbewustzijn wel snor zit ;)

Mikey Thriller 24-10-2002 17:15

beetje soft

bertbart 24-10-2002 17:39

Citaat:

danique2 schreef:
en iedereen doet er aan mee:) (y) maar ik vind het wel wat hebben:)

Horror Kitty 24-10-2002 18:23

Ik vind ze ook wel grappig :)

J-roen 24-10-2002 19:45

Citaat:

corduroy schreef:
enorm vette sound. echt wel vet.

strafcorner 24-10-2002 20:13

Citaat:

Osiris schreef:
beetje soft
ja en das vooral door de zanger die verpest het nogal... muzikaal= :cool:

zang is :( :mad:

lennert 24-10-2002 21:59

Hype of niet, The Strokes zijn echt fantastisch. Trouwens, die zanger is juist tof.

konflict 25-10-2002 23:34

ik vind ze wel leuk, maar 't klinkt allemaal wat wannabe-ruig... tis allemaal net té afgemixt enzo, en 't image is ook net té hip :s

als ze nog ooit met nieuwe nummers komen kan ik zeggen of ik ze echt goed vind of niet, want ik vond is this it nogal hoogtepunten en dieptepunten hebben.

MCH 25-10-2002 23:44

Black Rebel Motorcycle Club is veeel beter.

Chanson 25-10-2002 23:51

Citaat:

Morgan C. Hoax schreef:
absoluut mee eens! hoewel ik vind dat the strokes en brmc onterecht met elkaar worden vergeleken hoor...

halve banaan 26-10-2002 00:17

Citaat:

Ufke schreef:
coole muziek en van die hype heb ik niks gemerkt, ik ken ze pas een half jaar ofzo

LiViNg EnD 26-10-2002 14:06

Sommige nummers van ze vind ik wel erg leuk :)

Wim Wok 26-10-2002 14:33

Citaat:

danique2 schreef:

Roozie 26-10-2002 14:39

Ik vind ze goed, ken alleen het nummer Someday, maar die sound is echt super! En die zanger, wat is daar nou weer mis mee?

lennert 27-10-2002 13:31

Citaat:

Morgan C. Hoax schreef:
.

Dat kan je nu wel zeggen, maar het is amper met elkaar te vergelijken. Dan kan je dat net zo goed van andere goede bands gaan zeggen, zo is er altijd wel weer een beter.

konflict 27-10-2002 14:53

Citaat:

Roozie schreef:
En die zanger, wat is daar nou weer mis mee?
hij is té cool ;)

Evergreen 28-10-2002 01:26

Leuk, maar eentonig.

kandyrat 28-10-2002 09:52

wel aardige muziek =)

TimoBasso 28-10-2002 10:14

The Strokes Rule.. :cool:
New York City Cops.. zo mooi he :D (y)

cottoncandy 28-10-2002 12:54

Woeiii The Strokes zijn geweldig. BRMC is idd beter, maar dan vooral op muzikaal vlak zeg maar.. Strokes zijn leuker om naar te luisteren.

En idd stom dat ze met elkaar vergeleken worden.. Zelfs The Music wordt met hen vergeleken.. wat een onzin.

MCH 28-10-2002 13:05

Citaat:

cottoncandy schreef:
Woeiii The Strokes zijn geweldig. BRMC is idd beter, maar dan vooral op muzikaal vlak zeg maar.. Strokes zijn leuker om naar te luisteren.

En idd stom dat ze met elkaar vergeleken worden.. Zelfs The Music wordt met hen vergeleken.. wat een onzin.

Hoezo leuker? Leg uit!

1. BRMC
2. The Music
3. The Strokes

Moet alleen nog even een keertje The Strokes live zien. BRMC dit jaar 3x gezien. (y) The Music is live ook fucking goed, een v/d beste gigs van 2002.

corduroy 28-10-2002 13:15

BRMC ken ik niet echt, maar de recensies die ik daarover las waren allemaal negatiever dan die over the strokes en hun single vond ik ook niet zo erg veel aan.

cottoncandy 28-10-2002 13:15

Citaat:

Morgan C. Hoax schreef:
Hoezo leuker? Leg uit!

1. BRMC
2. The Music
3. The Strokes

Moet alleen nog even een keertje The Strokes live zien. BRMC dit jaar 3x gezien. (y) The Music is live ook fucking goed, een v/d beste gigs van 2002.

WTF!!! Heb jij The Music live gezien?? Waaaaaa!!! Wanneer kwamen ze dan??

The Strokes vind ik leuker omdat het wat luchtiger is zeg maar.. en je wordt er vrolijk van. BRMC is meer geschikt voor als je even melancholisch wil worden zeg maar..

cottoncandy 28-10-2002 13:18

Citaat:

corduroy schreef:
BRMC ken ik niet echt, maar de recensies die ik daarover las waren allemaal negatiever dan die over the strokes en hun single vond ik ook niet zo erg veel aan.
Dat is raar dat die recensies slechter waren.. maar ja, ik vind sommige recensenten echt te subjectief, dan hebben ze al een vooroordeel over die band en dan werken ze dat uit. Sommigen moeten ook recensies van concerten schrijven en dan gaan ze na 1 nummer alweer weg, of ze gaan helemaal niet. *grmbl*

BRMC heeft een veel abstractere en complexere sound dan The Strokes, en hun muziek heeft zo'n heel zweverig seventies sfeertje.

lacht 28-10-2002 20:48

(y) :cool: (y)

houdt wel van een beetje 'soft'

Onlyme 28-10-2002 22:44

Vet, net als the white stripes

corduroy 29-10-2002 11:55

Citaat:

cottoncandy schreef:
Dat is raar dat die recensies slechter waren.. maar ja, ik vind sommige recensenten echt te subjectief, dan hebben ze al een vooroordeel over die band en dan werken ze dat uit. Sommigen moeten ook recensies van concerten schrijven en dan gaan ze na 1 nummer alweer weg, of ze gaan helemaal niet. *grmbl*

BRMC heeft een veel abstractere en complexere sound dan The Strokes, en hun muziek heeft zo'n heel zweverig seventies sfeertje.

dat ben ik met je eens, over recensies en das inderdaad belachelijk.
zweverige seventies sfeertjes ben ik over het algemeen niet zo heeel groot voorstander van :)(

Paniccore 30-10-2002 10:35

Citaat:

cottoncandy schreef:
WTF!!! Heb jij The Music live gezien?? Waaaaaa!!! Wanneer kwamen ze dan??

The Strokes vind ik leuker omdat het wat luchtiger is zeg maar.. en je wordt er vrolijk van. BRMC is meer geschikt voor als je even melancholisch wil worden zeg maar..

Ze waren een paar weken geleden in de melkweg. 5 oktober was dat volgens mij. Ik ben er geweest en ze speelden echt supergoed. Alleen was het publiek een beetje lauw. Helaas hebben ze nu hun Europese tour gecanceld.

cottoncandy 02-11-2002 10:09

Citaat:

Paranoid Android schreef:
Ze waren een paar weken geleden in de melkweg. 5 oktober was dat volgens mij. Ik ben er geweest en ze speelden echt supergoed. Alleen was het publiek een beetje lauw. Helaas hebben ze nu hun Europese tour gecanceld.
godverdomme.. waarom wist ik dat niet..

qghp 02-11-2002 12:03

:cool: ik vind ze (y)

Mommen 02-11-2002 12:35

hey toevallig... een vriendin van me zou nog een cd voor me copieren van muse... maar dat was mislukt, en toen had ze d'r een van the strokes gecopieerd (is this it).. Dus ik heb een cd van ze voor me liggen, zo ff luisteren, wat ik er van vond vertel ik nog wel...

fruitmand 02-11-2002 22:58

Citaat:

TimoBasso schreef:
The Strokes Rule.. :cool:
New York City Cops.. zo mooi he :D (y)

wow, ik krijg echt rillingen van dat #
is ook wel hun beste nummer

on the moon 03-11-2002 11:15

jaaaaa ze zijn heeel goed. maar ze gedragen zich zo vreselijk ik weet niet, nonchalant ofzo. ze doen echt zo goed mogelijk hun best om zo onverschillig mogelijk te zijn maarja, het gaat om de muziek en die vind ikheel erg goed.. :p

Gleipnur 03-11-2002 14:47

en the vines en de hives en de yeah yeah yeahs en the white stripes en de libertines en de datsuns, lekka!!!

konflict 03-11-2002 15:29

Citaat:

Gleipnur schreef:
en the vines en de hives en de yeah yeah yeahs en the white stripes en de libertines en de datsuns, lekka!!!
trendy wanker :p

maar dat is idd wel een koel rijtje, alleen klinkt 't allemaal niet echt als the strokes.

Carn 04-11-2002 00:51

Citaat:

Gleipnur schreef:
godzijdank dat de strokes niet zo ongelovelijk bagger is als dat rijtje wat hierboven gequote is

the strokes (y)

corduroy 04-11-2002 18:31

Citaat:

konflict schreef:
trendy wanker :p

maar dat is idd wel een koel rijtje, alleen klinkt 't allemaal niet echt als the strokes.

yeah. trendy wankers don't scare me :D

MCH 04-11-2002 18:46

The Coral
The Hives
The Strokes
The Livertines
The Vines
The Liars
The Yeah Yeah Yeah's
The Charlatans
The Verve
The White Stripes
The Stereophonics
The Stone Roses
The Who
The Doves
The Levellers
The Music

The is hip ^_^

Escapism 04-11-2002 19:14

Citaat:

Morgan C. Hoax schreef:
The Coral
The Hives
The Strokes
The Livertines
The Vines
The Liars
The Yeah Yeah Yeah's
The Charlatans
The Verve
The White Stripes
The Stereophonics
The Stone Roses
The Who
The Doves
The Levellers
The Music

The is hip ^_^

alsof the charlatans OOIT hip zijn gweest :p

en tis stereophonics, zonder the ;)

MCH 04-11-2002 20:03

Citaat:

Escapism schreef:
alsof the charlatans OOIT hip zijn gweest :p

en tis stereophonics, zonder the ;)

1ste: Harstikke hip, moet jij maar eens kijken in Engeland. Was daar bij een concert van hun en het publiek werd echt wild.

2de: je hebt gelijk :o

TimoBasso 05-11-2002 11:39

Citaat:

fruitmand schreef:
wow, ik krijg echt rillingen van dat #
is ook wel hun beste nummer

(y) k'weet :D

cottoncandy 05-11-2002 12:26

The Jeeeeeeeeeeevas!

sorry.

The Shining heb je ook nog, die zijn niet zo denderend hoor.
The D4 is helemaal erg. Maar The Shining heeft nog wel wat leuke nummers bijv Quicksilver.

MCH 05-11-2002 13:01

Citaat:

cottoncandy schreef:
The Jeeeeeeeeeeevas!

sorry.

The Shining heb je ook nog, die zijn niet zo denderend hoor.
The D4 is helemaal erg. Maar The Shining heeft nog wel wat leuke nummers bijv Quicksilver.

De eerste nrs. van het Shining album zijn goed, maar de rest van het album duurt lang en is saai naar ik mij heb laten vertellen. The D4 is weer zo'n bandje zoals velen de laatste opkomen. Nog niet gehoord, lijkt me wel interessant. :)

The Von Bodies moet ik trouwens ook nog eens beluisteren.

konflict 05-11-2002 18:09

en tis ook doves, zonder the, toch?

de namen 'the datsuns' en vooral 'the moldy peaches' hoor ik de laatste tijd ook steeds, is dat iets?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:22.