![]() |
Hoeveel procent verzuimen?
Hoeveel procent mogen jullie op jullie school verzuimen voordat dat consequenties heeft? Bij ons op school is dat 10% en als je meer afwezig ben, dan krijg je een herkansing minder. Hoe is dat bij jullie geregeld?
|
wij hebben geen verzuimregeling ofzo.
ben je absent, dan moet je én bellen én absentieverantwoording inleveren. Doe je dat niet (of te laat: een week de tijd geloof ik) dan moet je 2 uur werken. maar ben je heel veel ziek, dan is d'r geen extra consequentie ofzo dat je teveel lessen mist. is dat dus wel bij jullie of begrijp ik het verkeerd? maar spijbelen wordt iig altijd bestraft als je betrapt wordt, 't is niet zo dat je 10% van de lessen zo maar mag missen ofzo (helaas :() |
bij ons moet je geloof k 80% van al je lesse aanwezig zijn in 1 schooljaar, als dat nie zo is, wordt je nie toegelate tot t volgende lesjaar.....
|
20 Procent per 9 weken mag je verzuimen
9x5=40 dagen : 5 = 9 dagen mag ik missen :D Maak er meestal ook wel gebruik van tot de deadline :D |
Citaat:
maar wordt daarbij dan ook ziekte inbegrepen? |
Ik mag 75% per week missen. Van 6 leruuren is dat... Uhm.... bijna 2 uur?
|
bij ons mag je 15% zonder problemen verzuimen, als je op de 20% komt krijg je brief naar huis. Dit geld per vak per jaar dus is wel relaxed.....
ciao |
Voor mij geldt er geen aanwezigheidsplicht. Alleen voor modules die heel kort duren stellen ze een aanwezigheidsplicht van 80% Kom je daar niet aan dan zal je een extra praktijopdracht ofzo moeten doen.
|
Je hoort het wel vaker dat er een verzuimregeling is. Opzich wel goed toch? Wel lastig soms, maar goed. Op school hebben wij helemaal geen verzuimregeling, zal wel snel ingevoerd worden :D
|
Wat hebben jullie allemaal voor relaxte scholen.
Als je er bij ons een keer niet bent, en ze er achter komen (wat meestal niet gebeurt), dan moet je naar de jaarlaagcoördinator ofzo, maar als je dat niet doet, dan gebeurt er verder niks. :confused: (y) |
Als je bij hier één keer zonder goede reden (naar de dokter, ziek enz) niet komt krijg je meteen een paar uur strafcorvee :confused:
|
Citaat:
|
Geen percentage.
In principe niets, in de eerste jaren werd daar ook op gelet, en dan moest je schoonmaken ofzo, in het laatste jaar kon je gewoon 50% verzuimen en dan boeide het nog niet |
Op mijn school moet je per vak 80% aanwezig zijn. Is dit niet het geval, dan kun je een moduul niet afronden o.i.d.
Je moet wel altijd bij een bepaald persoon melden waarom je afwezig was. |
20% per blok (een blok duurt ongeveer 8 weken). Das 1 les per vak. Voor sommige vakken geldt geen regel en voor andere vakken mag je niks missen. Wanneer je teveel gemist hebt mag je geen tentamen doen, tenzij je een vervangende opdracht doet ofzo...ik heb er (gelukkig) geen ervaring mee.
|
Bij ons mag je 20 procent verzuimen zit je hierboven mag je het volgende leerjaar niet in en moet je het jaar overnieuw doen
|
omdat mensen mss denken dat mijn vraag alleen voor LoeLoe was bedoeld (was het dus niet) stel ik hem nog maar een keer:
bij die verzuimregelingen, wordt daar ook ziekte bij gerekend? |
Verzuimregelingen? :confused:
Niet aanwezig zonder geldige reden (met handtekening van de betreffende moeder, evt. vader, uiteraard) betekende een uur nakomen, vegen, corvee o.i.d. En terecht. |
Ik weet niet of wij zo'n regel op school hebben, ik heb er in iedergeval nog nooit over gehoord.
|
Citaat:
|
Citaat:
*18+ is* oftewel me eigen krabbeltje onderzetten :D |
Citaat:
|
haha, relaxe regeling dan!
bij ons.. 1x spijbelen is 2 uur nablijven |
sommige lessen niets, sommige 2x van de 10x dacht ik. En hoorcolleges zijn niet verplicht.
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat geldt trouwens alleen officieel, bij bijv. natuurkunde boeit het de leraar meestal niet zo of je er wel of niet bent. Als je geen toestemming vraagt om te spijbelen, hoef je alleen het proefwerk te maken en de les voor het proefwerk nog even langskomen en dan vinden ze het wel best. Als je wel toestemming vraagt om te spijbelen (ja, echt) hoef je alleen het proefwerk te maken (ra ra ra hoeveel leerlingen zitten er bij de gemiddelde les natuurkunde in de klas?) |
Citaat:
Wat betreft ziekte die ook mee zou tellen: dat vind ik best wel stom! Je bent al in je nadeel als je veel ziek bent en dan ook nog eens het jaar overdoen? Ik denk dat ik een paar termijnen toch wel over die grens zou komen, maar ik red me school wel, omdat ik er heel hard voor werk. Moet je dan niet juist beloond worden (met overgang dus) ipv iemand te straffen voor 'het ziek zijn'? :confused: |
Bij ons heb je 2 herkansingen.
Je mag per 6 weken 10 uur opnemen...waarvan 20% van 1 les. Ga je over die 10 uur heen (behalve door ziekte, 5 uur per dag) kost dat je een herkansing. Ga je over die 20% heen mag je dat vak niet herkansen. Je raakt ook een herkansing kwijt als je een handelingsdeel te laat inleverd |
Bij ons bellen ze gelijk naar je ouders als je geen geldige reden hebt om afwezig te zijn
|
nul, nul
als je er niet bent wordt je als je pech hebt uit de klas gehaald of thuis opgebeld. als je geluk hebt doen ze er niks mee |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:21. |