![]() |
nauwkeurigheid van een gps
weet er iemand wat de meest nauwkeurigste gps is??? Heeft die een bereik van 20 m of tegenwoordig al van 20 cm of minder???
|
De nauwkeurigste is volgens mij 5 meter. Moet je ff googelen...
|
Het ligt er volgens mij ook aan waar je jezelf bevindt.
Als je bijvoorbeeld in een drukke stad bevindt, dan is die volgens mij iets minder precies dan wanneer je je op open terrein bevindt. |
in en stad minder nauwkeurig dan in open veld? ruikt als bullshit..
|
Voor militairen is het tot op ~20m nauwkeurig, voor de rest van ons ~100-200m.
|
Citaat:
|
Kan me best voorstellen dat in een omgeving met veel metalen gebouwen e.d. die satelliet-signalen best een beetje verstrooid kunnen raken...
Update: aanvankelijk voegde de Ministerie van Defensie van de VS een stoorsignaal toe aan het civiele GPS-signaal, maar sinds 2000 is die uitgeschakeld; GPS signalen zijn nu over het algemeen nauwkeurig tot ~10-20 meter. |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik heb zelf een gps-ontvanger (Garmin etrex legend) om tochten mee te lopen of om te geocachen. De nauwkeurigheid is afhankelijk van verschillende dingen idd. bij goed weer, en goed zicht op de hemel is hij tot ~5 meter nauwkeurig. Het amerikaanse leger heeft een nauwkeurigheid tot 1 cm geloof ik. voor consumenten is dit niet haalbaar maar als bedrijf kan je wel een abonnement afsluiten (ze gebruiken het voor landbouw in amerika heb ik eens gehoord, gps op traktor en laat maar gaan dat ding).
gegroet sjakodrako ps voor meer info over nauwkeurigheid etc kijk eens bij geocaching.nl en dan op het forum. |
Hey lekkere up :|
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:00. |