![]() |
[Printer] Printer print niet bij alle programma's
M'n vader heeft laatst een Lexmark X70 gekocht, dit is een printer, scanner en kopieerapparaat in één. Nadat ik 'm geïnstalleerd had, wat overigens zonder problemen ging, werkte het apparaat zelf goed. Hij print, scant en kopieert.
Er is alleen één probleem met het printen. Bij bepaalde programma's print hij wel, bij andere programma's print hij niet. Een voorbeeld: in IE,Opera en Kladblok print hij wel, maar zodra ik een word of wordpad bestand wil uitprinten, doet hij het niet. Ook een testpagina afdrukken gaat gewoon goed. Er komt geen foutmelding ofzo, hij doet gewoon niets. Als ik opdracht tot printen geef, zie je wel dat hij de pagina's naar de printer stuurt om ze af te drukken, maar dan gebeurt er verder niets. Voor zover ik kan zien, zijn de print instellingen van Word en Wordpad goed. Hoe kan ik dit oplossen?? Ik gebruik een Pentium 3 450 Mhz, 64 Mb RAM met Windows 98 (1e editie). |
Hoe is hij aangesloten ?
Parallel, printserver, UTP of USB ? |
Citaat:
|
Citaat:
Probeer het eens met een paralelle kabel, de meeste windows versie werken dan wel wat beter mee, net als sommige progsels (win 98 1e editie houdt niet van USB app, 2e editie al iets beter, maar wil je veilig zijn moet je naar 2k upgraden (en niet naar M(eer)E(llende))) |
Citaat:
Citaat:
Maar 2000 is toch NT gebaseerd? Dat heeft toch als nadeel dat een groot aantal programma's er niet mee overweg kan? Een vriend van me heeft ook win 2000, en een groot aantal games en programma's kan daar niet mee overweg.. 'k zal dan iig naar 2e editie gaan upgraden. XP Pro heb ik hier ook liggen, kan ik dan beter naar XP Pro gaan, voor nog betere USB ondersteuning?? |
Citaat:
Er zijn idd meer games die moeite hebben met 2k als met xp, maar aangezien in in mijn vrije (en niet vrije) tijd toch haast alleen maar programmeer maakt het mij niet zo vreselijk veel uit. 2k is idd NT based, net als XP... Qua USB ondersteuning maakt het met de legale sp's niet zoveel uit meer... maar als je met XP en de SP's gaat werken, lees dan in ieder geval de 'gebruikersovereenkomst' nog eens een keertje en let eens op veranderingen Welke programma's dan, ik moet eigenlijk de eerste nog tegenkomen (die ik ook echt gebruik) ? |
Windows 2000 trekt me toch niet echt, ik ga dan toch maar naar XP toe. Hopelijk doet de printer het dan wel bij alle programma's, en anders, tja, dan is het gewoon jammer maar helaas. iig bedankt voor je uitleg!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:39. |