Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Films, TV & Radio (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=42)
-   -   The Bourne Identity (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=259896)

Carn 26-10-2002 15:42

The Bourne Identity

http://i.imdb.com/Photos/Ss/0258463/poster.jpg

http://www.thebourneidentity.com/

Wie heeft em al gezien? Ik ben er afgelopen vrijdag heen geweest, echt een klasse film!

Kleine inleiding:

As THE BOURNE IDENTITY begins, a man who may or may not be Jason Bourne (Matt Damon) is found floating in the Mediterranean Sea and is hauled onto a fishing boat. When the ship's doctor examines the unconscious castaway, he discovers two bullet wounds and an implanted device that displays a Swiss bank account number. With nothing but this code, the amnesiac Bourne travels to Zurich and gains access to a safe-deposit box containing a gun, thousands of dollars in various currencies, and valid passports from numerous countries--each listing a different identity. Within minutes, Bourne is on the run from a seemingly ever-present agency, relying on language and fighting skills he didn't even know he possessed. Offering $20,000 for a ride to Paris, Bourne gains the reluctant help of the nomadic Marie (Franka Potente). Meanwhile, the shadowy organization, headed by a tough-talking bureaucrat (Chris Cooper), sends numerous assassins (including the Professor, played by Clive Owen) after Bourne and Marie. As their situation grows more perilous, the two strangers struggle to find out who Bourne really is and why they are being hunted.

Martijn 26-10-2002 16:02

Ben er gisteren heen geweest in Pathé de Kuip:). Mooie bios en ook een mooie film :cool:

Martijn 26-10-2002 16:03

oja en Matt Damon kon ook nog eens vloeiend Nederlands praten zeg :eek:

heldin 26-10-2002 16:22

Ik vond het een hele gave film! In een recensie stond dat er te weinig met het geheugenverlies gedaan is, dat het te oppervlakkig was, maar daar ben ik het niet mee eens. Leuk verhaaltje, goeie acteurs en lekker veel actie :)

Vash! 26-10-2002 16:51

Wie heeft de orginele film gezien? Welke vind je beter? Is de nieuwe enkel meer actie en jongere acteurs?

Carn 26-10-2002 16:57

Citaat:

Vash! schreef:
Wie heeft de orginele film gezien? Welke vind je beter? Is de nieuwe enkel meer actie en jongere acteurs?
Das n Miniserie ;)

Er zijn trouwens 3 boeken in de Bourne serie van Ludlum, waarvan The Bourne Identity de eerste is. Het blijkt dat ze bepaalde elementen uit de nieuwe film hebben gehaald (de huurmoordenaar The Jackal bvb), want die zijn alleen van belang voor de vervolgboeken. In de miniserie zaten deze dingentjes er wel in. Maar goed, ik vind Matt Damon goed geslaagd als zwaar getrainde elite agent :D

heldin 26-10-2002 17:45

wel een beetje gek dat iemand die nét genoeg geld krijgt om naar Zwitserland te gaan, reist met zo'n luxe trein

Matt Damon is echt gespierd :eek::o(y) en dat Nederlands was leuk jah :)

MegaManX 26-10-2002 18:05

toffe film echt beter dan de film die ik daarvoor had gezien.. minority report..spannend en goed verhaal

triple-X 27-10-2002 19:31

Citaat:

MegaManX schreef:
toffe film echt beter dan de film die ik daarvoor had gezien.. minority report..spannend en goed verhaal
haha zo was het bij mij ook :D

ik had maandag minority gezien en dinsdag bourne identity. ik vind de laatste beter, want ik HAAT tom cruise omdat hij zo in Goldmember in dat intro zit. Ik schrok helemaal! k d8 dat de vertrouwde weg was, is het een of adnere blije grap...

naja bourne identity vond ik dus beter :D

Stevill 29-10-2002 09:56

ik willim nog wel zien maar ik denk dat ik eerst minority report ga checken.

A loved one 30-10-2002 15:46

Het origineel vond ik een van de beste films ooit, die is echt heel goed. Kwam afgelopen zomer op Net 5, geloof ik. Dus toen ik hoorde dat er een remake van werd gemaakt, met van die "popi"-acteurs, vond ik dat verschrikkelijk, hij zou wel helemaal super-Amerikaans worden... Ik heb de nieuwe nog niet gezien, maar ik heb geen hoge verwachtingen. Tot wanneer draait ie nog?

Sade 30-10-2002 15:54

Citaat:

Big Daddy schreef:
oja en Matt Damon kon ook nog eens vloeiend Nederlands praten zeg :eek:
Jaaaaaaaa dat was cool he :D Ja heb hem ook gezien, vond hem errug leuk. Matt Damon blijft een mooi mannetje :D

Not for Sale 31-10-2002 13:48

Keppem ook gezien, in Pathé de Munt.. (hmm waarom zegt iedereen dat eigenlijk, beetje reclame maken :mad: )

'zeg het me! vertel me verdomme wie ik ben! '

:p was wel grappig
Op zich vond ik het wel een OK film, het begin was wel sterker dan het eind.

Loontjuh 02-07-2003 00:45

vond t zeer leuke film.
minority report zeker minder...

Cinamon 02-07-2003 08:08

Heb em in amerika gezien van de zomer...
Best wel okee... :)

Rioto 02-07-2003 08:11

saaie hap

Stff 02-07-2003 10:10

paar maanden geleden al gezien, is goede film (y) goede film

Diesel 02-07-2003 15:16

Niet aan mij besteed.

mickael 02-07-2003 16:17

Redelijk ok film.. niet denderend anders had ik het me wel beter kunnen herinneren.

Pebbles 02-07-2003 16:19

Citaat:

mickael schreef op 02-07-2003 @ 17:17:
Redelijk ok film.. niet denderend anders had ik het me wel beter kunnen herinneren.
en dat geldt ook voor mij :)

legatus 03-07-2003 18:09

Lekkere, rauwe barebones aktie-thriller. Kon hem zeer goed waarderen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:25.