![]() |
[windows 2k] PC gaat niet uit zichzelf uit
Ik heb win2k geinstalleerd. Onder de oudere versies ging mijn PC gewoon uit als ik hem uitzette met winows. Deze PC moet ik echter zelf uitzetten (dmv het 15 sec lang ingedrukt houden van de uiutknop). Is daar iets tegen/voor te doen?
|
Volgens mij is dat een BIOS setting. Ik weet alleen niet uit m'n hoofd welke. Iig moet je in de BIOS dan instellen dat de software geautoriseerd is de PC te 'halten'.
|
Heeft te maken met APM of ACPI, denk ik... Dan is in jouw geval Win2k geďnstalleerd voor een "normale" PC, zonder gevorderde power-saving techniekjes als het automatisch uitschakelen bij Shut Down. Ik weet niet of/hoe je na installatie ACPI kunt aanzetten in Win2k.
|
Ik heb hetzelfde met XP, je moet het gewoon in kunnen stellen, in windows zelf zelfs volgens mij, alleen het is me nog niet gelukt.
|
Ga naar:
Configuratiescherm, Beeldscherm, tabblad Schermbeveiliging, energie, tabblad APM en dan Ondersteuning voor geavanceerde energiebehher (APM) inschakelen aanvinken En je proleem is opgelost :D (y) |
Citaat:
(y) |
Citaat:
|
Citaat:
alleen een vraagje :confused: waarom heb je het morgen getest dan. Is je comp effe uit en dan weer aanzetten zoveel moeite :confused: hahahha nou jah anyway succes (y) |
Citaat:
|
ja ik heb het ook op XP
maar het was ook al met w98 gewoon alt f4 en dan turn off dan hoor je m minder actief worden zeg maar, zachter gezoem, lastig uit te leggen :) en dan moet je een paar sec die power knop ingedrukt houden en dan gaat ie echt uit btw dat gebeuren van dr hendre heb ik niet staan |
dank je wel!!!!! ;)
enneh: Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:18. |