![]() |
rad van fortuin in java
Hoi ik heb een probleem met java,
Ik moet een woordraadpgrammaatje in java doen. In een tekstvak verschijnt het woord dit "## ### ## ## ####". Als ik een van de letters raad dan moet er dit verschijnen: "e# ### ## e# ####". Als ik dan nog een (juiste) letter raad, verdwijnt de e en ontstaat alleen de nieuwe letter. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de al geraden letters er blijven staan. |
Of je slaat de goed geraden letters ergens op en dan draai je iedere keer weer alle vakjes om, waarvan de letters al geraden zijn, óf je slaat de #'jes + goede letters op en dan voeg je de nieuwe goed geraden letter er aan toe?
|
Bedankt, het is gelukt. Maar ik heb nog een probleem.
Je kunt als je al een paar letters hebt het antwoord weten, stel dat je het antwoord dan fout intypt, dan moet je weer de oorspronkelijke situatie krijgen (voordat je het foute antwoord intypte), dus weer met de letters die je al geraden hebt. |
Hoe doe je dat?
|
Citaat:
|
Ik heb er even een qbasic-programmaatje van gemaakt (ik heb nog nooit java gedaan :o) en dat is iets makkelijker te begrijpen dan c++ misschien.
Code:
TeRadenWoord$ = "java is leuk" |
Citaat:
uhm... *weet niet* In psuedo code dan maar ;) (nouja... psuedo code... ik weet zelfs niet meer hoe dat moest... :o) ---- cZin = "Dit raad je nooit" cDisplay = Alle karakters in cZin vervangen door '#' (behalve de spaties) cGekozenLetter = gekozen letter zoek cZin af naar de gekozen letter en vervang in cDipslay het overeenkomende karakterpositie. Bijvoorbeeld: Code:
cGekozenLetter = 'a'; vergelijk cZin met cGekozenZin. Indien hetzelfde maak cDisplay gelijk aan cZin, anders doe niks. Laat na iedere invoer cDisplay zien. ---- |
oh sorry wat dom van mij; ik had vergeten de mogelijkheid in te bouwen het hele woord in een keer te raden en daar ging het juist om :o
een aangepaste versie dan: Code:
TeRadenWoord$ = "java is leuk" |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:18. |