![]() |
2 meter hoog op een vrije dag...
2 meter hoog op een vrije dag
Gaan slapen in een vreemd bed, Wennen op zeker 2 meter hoog, Het kraakt in ieder geval niet zo, Als ik me in m’n eigen bed bewoog. Ik luister naar vreemde geluiden, Zou ik je adem kunnen horen, Er slaapt een muur tussen ons, Dat hadden we ze bezworen. Mijn ogen zijn nog half dicht, Terwijl je de kamer insluipt, Ik voel jouw warme armen, Als je in je eigen bed kruipt. Zacht lippen zoenen me, Wakker, je bent nog bij mij, Heel de dag nog genieten, Heerlijk zo’n dag vrij… Het raamzicht De wind waait zachtjes door m’n haar, Jouw warme adem in mijn nek, Uitzicht over de nog groene tuin, Terwijl we kijken, Tom zit ook daar. Je sterke armen houden me vast, Heerlijk stil zitten in het raamkozijn, Woorden zijn niet nodig, geweldig, Hoe mijn hand in jouw hand past… [edit] even 2e erbij gezet, het is flut van de 1e rang, maar ja, vandaar niet een eigen topic... tips? [/edit] |
'k vind hem mooi en heel lief. :) Soms een beetje teveel gerijmt (met name de tweede strofe), das jammer, verder issie (y) en :).
|
Idd, lief dichtsel, verder een beetje verhalend(niet echt bijzonder woordgebruik, maar dat hoeft ook niet)>>gewoon een duidelijk eenvoudig vrolijk gedichtje:)
|
beetje simpeltjes maargoed op zich niet slecht ofzo...ik stoor me alleen aan dit zinnetje in je eerste gedicht:
Er slaapt een muur tussen ons, Dat hadden we ze bezworen. komt erg onnatuurlijk over, vind het niet in het geheel passen... datzelfde geld voor dit in je tweede gedicht: Terwijl we kijken, Tom zit ook daar. |
de eerste is heel mooi, de tweede ook wel, maar minder.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:33. |