![]() |
reclame illusies
bedrijven produceren tegenwoordig geen producten meer maar illusies. Bedrijven zoals philips hebben nog het oude model dan ze producten maken maar nike heeft alleen nog vormgevers en illusiemakers en delegeert al het werk naar fabriekjes in indonesia.
wat bedoel ik met illusies, laten we onze malboro man ff nemen, de illusie is dat als jij een pakje malboro ziet je er meteen een associatie bij krijgt van wilde natuur en ongeschoren sexy(vind ik niet maar ok) kerels. Niet perse een beeld maar een gevoel. Of als je fanta koopt je denkt aan vrolijke mensen in een bus in de zomer, jij zou ook zon persoon willen zijn. Fanta past dan in jou image. Er worden gigantische bedragen in reclame gepompt en het werkt, koop jij coca cola of toch het huismerk. nou dan. iedereen staat onder invloed van de illusie . Ben je dit bewust?? of vind je eigenlijk dat ik uit mijn nek lul? Bij wel product heb je dit heyt sterkst denk je ?? ENZ |
Citaat:
Persoonlijk denk ik dat ik nog redelijk m'n eigen smaak volg. echt origineel ben je niet meer ;) |
Je hebt wel gelijk vind ik, maar ik heb er niet zo'n last van; want ik zap meteen weg als ik reclame zie, en zo. Ik merk wel dat ik nog mijn best moet doen om me niet te laten beïnvloeden, maar dat lukt al heel aardig.
|
Citaat:
bovendien alsof de ´wat is je laatste aanwinst´ en ´wat heb je aan´ topics origineel zijn, persoonlijk wordt ik werkelijk geschift van ze (dat was ik als persoon en niet als fb natuurlijk:)) |
Bij Marlboro denk ik eerder aan goedkope 14/15 jarige breezer sletjes.. niet aan cowboys :D
Kijk, de meeste mensen hebben 1 merk sigaretten dat ze kopen. Dat is heel anders dan kleding of chips (dat heb je meestal niet allemaal van 1 merk). Proef je het verschil in sigaretten? Ik zou het niet weten.. er zal wel verschil in aroma/scherpheid zitten maar een wezelijk veschil zit er tich niet in lijkt me. Het verschil zit hem dus in het uiterlijk (davidoff sigaretten zien er mooi uit door de witte filter ipv bruin), het pakje, en de reclames natuurlijk. Liberté Toujours of toch maar Welcome to Marlboro Country? Natuurlijk wordt je keuze ook beinvloed door vrienden/kennissen, maar vooral door het imago wat bij de sigaretten hoort. Ok, ik houd het ff bij sigaretten, omdat je daar meestal maar 1 merk van koopt. |
Ik koop eigenlijk nooit producten als fanta ofzo, alleen omdat die reclame een leuk gevoel geeft.. ik koop gewoon wat ik het lekkerste merk vind, en vaak zijn dat gewoon huismerken (vooral van de aldi), waar dus nooit reclame voor gemaakt wordt..
|
Als het het houden bij sigaretten dan denk ik dat Marlboro het schoolvoorbeeld is van een reclamecampagne die tegenwoordig niet meer opgaat. De jeugd rookt massaal Marlboro, zoals rosi treffend zegt vooral 14-jarige BrEeZaHhsletjes. Het imago van ruige Marlboro Man is allang niet meer up-to-date.
De meeste mensen die Marlboro roken, roken het omdat hun vriendjes en vriendinnetjes het roken. Niet om jezelf als individu te onderscheiden, maar júist de veiligheid van het collectief op te zoeken...eigenlijk totaal het tegenovergestelde van het imago wat Marlboro wilde creeëren dus. Een van de weinige sigarettenmerken die mijns inziens nog steeds een imago heeft van en gerookt wordt door individualisten, is Gauloises. |
[QUOTE]beuk schreef:
[B]Een beetje ja. Coca Cola is gewoon veel lekker dan huismerk (alsof je dat niet proeft) en Fanta zou ik echt niet kopen omdat ik het associeer met gezelligheid. Persoonlijk denk ik dat ik nog redelijk m'n eigen smaak volg. Je denkt dat je je eigen smaak volgt ja. Maar als er bv 3es cola in de coca cola blikjes zou zitten, en coca cola in 3es blikjes, weet ik zeker dat de meerderheid nog coca cola zou kopen, gewoon door de bekendheid, en dat beinvloed ook je smaak. Nog een vb. : Ik ben er stellig van overtuigd dat als je voor een een of ander goedkoop luchtje (wat aardig goed ruikt, maar nu bijna niemand koopt), een stel commercials zou maken ( met een mooi model erbij, luchtje in een mooi flesje, luchtje duur maken) , dat er dan in een keer veel meer mensen die parfum willen hebben. |
Citaat:
Er zullen vast bepaalde dingen zijn die ik (al dan niet bewust) koop vanwege het imago, maar etenswaren behoren daar duidelijk niet toe. |
ik denk dat ik bij sommige producten best door reclame wordt beinvloed, als ik iets nieuws wil kopen dan zal ik denk ik toch het bekende merk kiezen omdat die bekend in de oren klinkt niet om het imago dr achter... en als dat bevalt dan zal ik het de volgende keer toch ook wel kopen omdat ik lui ben om wat anders te proberen... zo rook ik bijvoorbeeld idd marlboro, omdat dat een beetje is aangesmeerd door vrienden en het bevalt dus heb ik niet de behoefte om te veranderen om me als individu te onderscheiden ofzow...
|
het maakt mij egt niet uit of ik nou coca cola of first choice cola drink... k proef t verschil niet... en tis gewoon goedkoper.. net als speculaasjes en andere dingetjes... en aldi spulletjes hebben zeker zijn kwaliteiten... (aldi vruchtensapjes zijn lekkeerrr) dus waarom naar de AH gaan om appelsientje van anderhalve euro halen als t oowk voor 50 cent kan..?!
|
Euhm ik let eigenlijk alleen op merken bij Cola . . . Pepsi of huismerken zijn gewoon ranzig. Net zoals lang niet alle koffie te drinken is . . . maar goed ben een zeikerd wat dat betreft. Verder let ik niet op merken en al helemaal niet omdat ik een merk met een bepaald gevoel link . . . maar ja dat ben ik.
Wat ik wel heb ( ja is heel fout ik weet et ) met fietsen, is dat ik wel alles van een merk wil hebben . . . gewoon materiaal freak . . . met andere woorden ik spoor niet |
Nou kan aan mij liggen maar ik proef toch echt wel verschil tussen sigaretten, Gauloises bv vind ik echt smerig. Zullen heus wel mensen zijn die bepaald merk kopen omdat de rest dat ook doet, of zo, maar lang niet iedereen, echte rokers ontwikkelen echt wel een soort smaakvermogen of zo voor sigaretten.. tenminste ik heb het wel. Heb ook vaak Marlboro (meestal Lucky Strike) omdat ik het lekker vind en niet omdat ik dan denk dat ik stoerder ben dan wanneer ik Chesterfield rook of weet ik veel.
Dus het is is heel persoonsgebonden, hoe sterk je je laat beinvloeden door omgeving en vrienden, zie andere topic ;) Ik proef trouwens sowieso wel vaak verschil tussen merken qua voedsel e.d., maar ja misschien is dat ook wel psychisch, weet niet. |
Citaat:
Ze hebben dan een heleboel witte pakjes zonder merk waar dus de bestaande merken inzitten. Ze roken dus sigaretten van verschillende merken en moeten om de 2 dagen daarvan verslag doen. Op een gegeven moment hadden ze een pakje met sigaretten die wel érg smerig waren! Ik denk trouwens dat je in 1e instantie een merk sigaretten kiest die je vrienden roken en dat je later een merk kiest met sigaretten die jij vindt smaken. |
Citaat:
|
Over het algemeen vind ik reclames echt bullshit. Alsof je leven echt zo vernaderd door een bepaald merk te gebruiken..Maar ik denk dat dat inmiddels al zo'n algemeen feit is dat vrijwel niemand zich er echt aan stoort. Misschien wel op merkjes let, maar das meer een modegril, denk ik.
Alleen vind ik Donny van de Heineken reclame wel zo cool, dat ik eerder aan Heineken denk :D (y) :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nee ok, het was ook maar een theorie. Het als bv. bier. Je proeft het verschil wel duidelijk, maar in de reclames heeft (bijna) niemand het over de smaak (of het verschil in smaak). Alleen maar over het imago. Palm met die hele hippe "gelukkige donderdag" reclames, en andere merken weer met zo'n relaxed sfeertje, op een terrasje in de zon een slok nemen. Terwijl bv. bij schoonmaakmiddels constant met merk X wordt vergeleken. Bij sigaretten en bier proberen ze alleen maar een imago op te bouwen. |
Citaat:
|
Citaat:
Producten waarbij het om smaak gaat (bier, eten, luchtjes, etc) kun je niet vergelijken omdat iedereen iets anders lekker vindt. (Zie je al een reclame voor je, "Heineken, het lékkerste bier"?) |
mijn leven is een cola reclame
|
Ik kijk soms reclames of er nog droge inzitten met een btje humor, maar ze spreken me verder echt niet aan ofzo, ik heb nog nooit iets gekocht omdat ik t op tv zag, laat staan omdat coele dudes en dudettes ermee rond liepen
btw: de marlboro man is gestorven aan longkanker geloof ik :o dus zo stoer en coel is ie niet meer :p |
Citaat:
Heel ironisch |
Citaat:
Die vinnik wel hard :D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:25. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.