Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   kan jij goed met je vriendin/vriend over serieuse dingen praten?? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=260704)

SE 27-10-2002 12:05

kan jij goed met je vriendin/vriend over serieuse dingen praten??

zoals over sex, hoe je je voelt enz enz??

ik opsich wel.. maar ik denk wel dat da komt omda we elkaar helemaal vertrouwen ofsow.. en das wel fijn.. als t wa minder gaat.. kan je daar over praten.. en da voelt opzig best wel goed.. meestal..

en jullie?

Gothic 27-10-2002 12:24

Ja dat kan ik. Het gaat niet altijd snel, maar uiteindelijk komen we er wel uit. Ik ben iemand die doorzeurt/vraagt, dus krijg het er meestal wel uit. Ik vertrouw hem, en hij mij, en we weten dat we ons nergens over hoeven te schamen...

steentje 27-10-2002 12:41

ik heb iets meer moeite om over seks te praten dan mijn vriend maar als het nodig is, gebeurt het wel.

MiZz TeRiOuZz 27-10-2002 14:10

Citaat:

steentje schreef:
ik heb iets meer moeite om over seks te praten dan mijn vriend maar als het nodig is, gebeurt het wel.

Lindansje 27-10-2002 17:52

Ik ben erg gesloten, dus serieuze gesprekken (vooral over seks) kosten me wat meer moeite dan hem, maar gelukkig kan het wel besproken worden :)

Loezzel 27-10-2002 18:49

Mijn vriend heeft me leren praten. Thuis praat ik nooit over mijn gevoelens en dergelijke. Mijn vriend vroeg in het begin van mn relatie erg door, hij trok het uit me om het zo te zeggen. Dit heeft hij zo lang volgehouden, tot ik uiteindelijk alles uit mezelf ging zeggen. Nu zeg ik meteen wat ik voel enzo...
Vanmorgen hebben we ook nog goed gepraat over seks. Dus das wel fijn!!! :)

triple-X 27-10-2002 19:03

ik wel hoor, alleen vind ik het fijner via msn of telefoon.

miekmuis 27-10-2002 23:30

Opzich kan ik overal met mijn vriend over praten. Echt overal over, maar ik vind het soms nog wel een beetje ongemakkelijk om over seks te praten

highlight 28-10-2002 10:38

ja, heel goed juist, en dat vind ik ook echt heel fijn dat wij dat nog wel vrij makkelijk kunnen...

*blue angel* 28-10-2002 14:04

ik en mijn vriend kunnen over A L L E S praten. geen probleem.

xxx

U-NiQ 28-10-2002 15:28

Citaat:

*blue angel* schreef:

xxx

Helemaal mee eens.

~*InDo SHorTy*~ 30-10-2002 17:02

jaa zeker wel, maar dat hoort tog ook zo in n relatie? :rolleyes:

miro 30-10-2002 17:02

Gelukkig wel

kastdeur 30-10-2002 17:03

Citaat:

*blue angel* schreef:

xxx

Tha White Eagle 30-10-2002 17:48

Citaat:

SE schreef:
zoals over sex, hoe je je voelt enz enz??

ik opsich wel.. maar ik denk wel dat da komt omda we elkaar helemaal vertrouwen ofsow.. en das wel fijn.. als t wa minder gaat.. kan je daar over praten.. en da voelt opzig best wel goed.. meestal..

en jullie?

dat moet ook kunnen. Het zou toch slecht zijn als dat niet kan?

Shah of Blah 30-10-2002 18:36

ik kan alles met dr bespreken

ik kon dat met de meeste exen overigens niet, misschien de reden waarom dat allemaal (relatief) snel stuk is gelopen

Signy 30-10-2002 19:25

Ik ben gesloten, hij ook. Tsjah, en daardoor ging het (mede) uit.

Juliah 31-10-2002 07:56

Citaat:

*blue angel* schreef:

mijn vriend en ik :p

Mijn vriend en ik kunnen ook over alles praten, ik doe het alleen niet altijd, maar het kan wel.

Herrie 31-10-2002 09:47

Ik kan ook overal met m'n vriendin over praten :)

Zij is er echter niet aan gewend om over haar problemen te praten met d'r vriend :confused:

Dus ik heb gezegd dat ze daar dan aan moet wennen :p

StefanLovertje 31-10-2002 15:52

ja

DutchGirl 31-10-2002 16:50

Jup

poecilotheria 02-11-2002 17:38

ik kan heel goed met haar ouwehoeren maar als het serieus word dan kan ik ook overal over praten met haar :)

SE 03-11-2002 22:01

Citaat:

Shah of Blah schreef:
ik kan alles met dr bespreken

ik kon dat met de meeste exen overigens niet, misschien de reden waarom dat allemaal (relatief) snel stuk is gelopen

*herkent* :D

logisch 03-11-2002 22:23

ik heb altijd nogal moeite om iets te zeggen als het om iets persoonlijks/serieus gaat. mijn vriend ook, dus hebben wij in het begin van onze relatie veel geschreven. dat is echt een aanrader als je ene beetje verlegen bent op dit gebied. de laatste paar maanden hebben we dat kladblok niet meer gebruikt en zeggen we gewoon alles. soms moet een gesprek een beetje op gang komen, dat merk ik wel maar het gaat steeds beter en het is ook allemaal veel vertrouwder nu.

SE 09-11-2002 17:33

Citaat:

logisch schreef:
ik heb altijd nogal moeite om iets te zeggen als het om iets persoonlijks/serieus gaat. mijn vriend ook, dus hebben wij in het begin van onze relatie veel geschreven. dat is echt een aanrader als je ene beetje verlegen bent op dit gebied. de laatste paar maanden hebben we dat kladblok niet meer gebruikt en zeggen we gewoon alles. soms moet een gesprek een beetje op gang komen, dat merk ik wel maar het gaat steeds beter en het is ook allemaal veel vertrouwder nu.
sjah.. vertrouwen is oow heel belangrijk...

vwk 09-11-2002 18:29

Voor mij is mn vriendin niet alleen mn vriendin, maar ook mn maatje, bij wie ik 24/7 terecht kan.
Als je je ei niet kwijt kan bij degene waar je het meest van houdt, dan is het toch snel bekeken?

jij 09-11-2002 20:18

ja!! echt over alles, en gelukkig maar. kan me niet voorstellen dat een relatie waarin dat niet kan een hele goeie is..

SE 09-11-2002 20:54

Citaat:

mijkeeuuh schreef:
ja!! echt over alles, en gelukkig maar. kan me niet voorstellen dat een relatie waarin dat niet kan een hele goeie is..
mjah ben ik t mee eens..

Kleine Tulp 10-11-2002 16:48

ik dnek dat ut pas heel goed zit in je ralatie als je daar over kan praten.
tog?

LittleLucille 10-11-2002 19:04

k kan met hem overal over praten.. over alle onderwerpen..

Jozzy 11-11-2002 21:46

We zijn allebei niet echt praterig (gesloten), dus dat is best wel lastig eigenlijk..... :( :(

SE 15-11-2002 21:35

Citaat:

missNMGN schreef:
ik dnek dat ut pas heel goed zit in je ralatie als je daar over kan praten.
tog?

jah klopt.. anders loopt t snel stuk.. :\

SE 15-11-2002 21:35

Citaat:

LittleLucille schreef:
k kan met hem overal over praten.. over alle onderwerpen..
das goed.. (y)

SE 15-11-2002 21:37

Citaat:

ModuM schreef:
We zijn allebei niet echt praterig (gesloten), dus dat is best wel lastig eigenlijk..... :( :(
xouw zegge probeer n keer n gesprek te beginne over n wa moeilijker liggend onderwerp.. ofsow.. zorg wel da je allebij op n plaats bent waar je je vertrouwd voelt.. dan gaat t n stuk makkelijker..

Jozzy 15-11-2002 22:04

Citaat:

SE schreef:
xouw zegge probeer n keer n gesprek te beginne over n wa moeilijker liggend onderwerp.. ofsow.. zorg wel da je allebij op n plaats bent waar je je vertrouwd voelt.. dan gaat t n stuk makkelijker..
Mjah, dat werkt misschien wel... Maar ik durf echt niet zo goed een gesprek te starten, en hij ook niet. Tsja, je moet het wel proberen natuurlijk, maar da's dus erg moeilijk! Anyway, I'll try!

Thnx for the tip though! :) :)

spacegirl 16-11-2002 11:59

over alles, dat vind ik wel 1 van de belangrijkste dingen n een relatie dat open moet kunnen zijn tegen elkaar

vakje27 16-11-2002 12:12

ja, dat is goed mogelijk. dat vind ik ook één van de belangrijkste dingen in een relatie (ook in gewone vriendschappen btw) : er moet ruimte zijn om je gevoelens/gedachten te kunnen uiten.
Gelukkig is die ruimte bij de meeste mensen wel te creëeren (is mijn ervaring)

nare man 16-11-2002 12:23

Sja, over serieuze dingen praten is één van de 'harde' criteria. Dus als ze dat niet kan, zal ze nooit m'n vriendin worden, ergo ik kan altijd met haar over serieuze dingen praten.

SE 16-11-2002 12:28

Citaat:

ModuM schreef:
Mjah, dat werkt misschien wel... Maar ik durf echt niet zo goed een gesprek te starten, en hij ook niet. Tsja, je moet het wel proberen natuurlijk, maar da's dus erg moeilijk! Anyway, I'll try!

Thnx for the tip though! :) :)

(y) yw..

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:22.