![]() |
E is NIET mc^2
De formule die de relatie tussen massa en energie aantoont is wellicht niet zo juist als men dacht.
E=mc^2 E = Energie in joule m = massa in KG c = lichtsnelheid constante Maar enkele wetenschappers hebben aangetoont dat de snelheid van licht helemala geen constante is. Het zou een veranderbare variable zijn bron: http://www.omroep.nl/nos/nieuws/buit.../einstein.html |
'k Zou me er niet druk om maken. In het ergste geval voeg je een extra term toe die alleen onder bepaalde omstandigheden relevant wordt (of zo); de formule (en de theorie) zoals het nu is blijft geldig, zij het alleen onder wat beperktere omstandigheden. Net als dat Relativiteitstheorie teruggaat naar Newton als je niet extreem hoge snelheden beschouwt.
't Hooft zelf zegt toch ook dat het een beetje vroegtijdig is om meteen al Einstein naar de prullenbak te verwijzen. |
misschien is E=mc^2 dan nog steeds wel goed... verander je gewoon ff de c.
Wat ik me wel afvraag hoe de lichtsnelheid kan afnemen... :confused: |
tis oud nieuws.. en als ik het goed is , blijft men voorlopig die formule gebruiken.. ze moeten met betere bewijzen komen... 1 dingetje is neit voldoende
|
Citaat:
Groetjes Ben(die benieuwd is wat de toekomst zal brengen :) |
E is sowieso al gniet mc2
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Volgens de relativiteitstheorie is de energie volledig: E2 = p2c2 + m2c4 |
Citaat:
|
Citaat:
------> E=gmc2 (g = gamma) |
E = gmc2 met g = 1/Sqrt(1 - v2/c2), toch?
Kortere schrijfwijze, maar minder algemeen toepasbaar omdat hier v != c moet zijn. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:38. |