Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Ongesteldheid...vraagje (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=261477)

MrfUbU 27-10-2002 20:09

Ongesteldheid...vraagje

Kan een meisje zwanger worden als ze ongesteld is?? Dus als ik klaar kom in haar vagina als ze ongesteld is?? had namelijk ergens gehoord dat het niet zo is

Grenwiel 27-10-2002 20:11

Probeer t uit.

Destrøyer 27-10-2002 20:12

zwanger raken kan altijd; OOK als ze ongesteld is. Bovendien kan je nog altijd SOA krijgen dus dat condoom is totdat je een vaste relatie/huwelijk hebt zeker aan te raden

Vinzz 27-10-2002 20:14

kans is misschien kleiner (weet ik niet) maar het kan zekerwel

Beefy 27-10-2002 20:19

Citaat:

Reptile schreef:
zwanger raken kan altijd; OOK als ze ongesteld is. Bovendien kan je nog altijd SOA krijgen dus dat condoom is totdat je een vaste relatie/huwelijk hebt zeker aan te raden
Tijdens de menstruatie zwanger worden??
Ik dacht dat alleen bij een eisprong kon :confused:

MrfUbU 27-10-2002 20:22

IK heb inderdaad ook zoiets gehoord...:) Daarom vraag ik het ook hier...

Grenwiel 27-10-2002 20:24

Hier ben ik beslapen? :confused: Kga maar eens een opfriscursus Latijn volgen een keer denk ik...

Destrøyer 27-10-2002 20:30

Citaat:

Beefy schreef:
Tijdens de menstruatie zwanger worden??
Ik dacht dat alleen bij een eisprong kon :confused:

er zijn gevallen bekend...

bovendien weet niemand hoe lang sperma in leven blijft in de vagina/eierleider...

Gothic 27-10-2002 20:43

Hebben jullie geen bio?

Een vrouw kan 1x per maand (ongeveer) zwanger worden. Bij de eisprong. 24 uur lang. Omdat sperma 2 dagen kan leven, kan een vrouw dus 2 tot 3 dagen zwanger worden. Een eisprong is in het midden van die maand, ongeveer op de helft. Maar niet iedere vrouw mentrueert regelmatig... Dus niet als je ongesteld is, als het goed is...

Gothic 27-10-2002 20:45

L&g

Beefy 27-10-2002 20:50

Nou ik heb dus wel bio gehad :D

see my reply euj

Grenwiel 27-10-2002 20:51

Reptile wat betekent je sig nou? :confused:

(ben offtopic omdat de hoofdvraag toch al door Gothic beantwoord is)

Alicia Silverstone 27-10-2002 20:54

Citaat:

Gothic schreef:
Hebben jullie geen bio?

Een vrouw kan 1x per maand (ongeveer) zwanger worden. Bij de eisprong. 24 uur lang. Omdat sperma 2 dagen kan leven, kan een vrouw dus 2 tot 3 dagen zwanger worden. Een eisprong is in het midden van die maand, ongeveer op de helft. Maar niet iedere vrouw mentrueert regelmatig... Dus niet als je ongesteld is, als het goed is...

jamaar, dat is anders wanneer je de pil slikt, volgens mij is er dan wel kans dat je zwanger wordt in de stopweek.

Maargoed, deze gaat naar L&G :)

xx

MrfUbU 27-10-2002 20:58

OKe....Nu beweerd de 1 dat het wel kan zwanger worden wanneer meisje ongesteld is en de ander niet...komt iemand met het goede antwoord ;)

Balance 27-10-2002 22:31

het klopt helemaal wat Gothic zegt, want zwanger worden kan echt alleen bij een eisprong.
Maar toch is het wel het slimste om ALTIJD een voorbehoedsmiddel te gebruiken, ten eerste omdat het kan dat iemand onregelmatig ongesteld is en ten tweede omdat het natuurlijk beschermt tegen soa's.

Gothic 28-10-2002 09:04

Citaat:

Alicia Silverstone schreef:
jamaar, dat is anders wanneer je de pil slikt, volgens mij is er dan wel kans dat je zwanger wordt in de stopweek.
Dat zou toch belachelijk zijn als je met de pil zwanger kan worden in de stopweek? Ik dacht dat de pil een mentruatie "nept"? Dat het eitje tegen wordt gehouden oid en dat je doordat je een week stopt met die hormonen (stopweek) je lichaam het baarmoederslijmvlies ed afstoot zodat je 'ongesteld' wordt?

Leonoor 28-10-2002 09:21

Citaat:

Gothic schreef:
Dat zou toch belachelijk zijn als je met de pil zwanger kan worden in de stopweek? Ik dacht dat de pil een mentruatie "nept"? Dat het eitje tegen wordt gehouden oid en dat je doordat je een week stopt met die hormonen (stopweek) je lichaam het baarmoederslijmvlies ed afstoot zodat je 'ongesteld' wordt?
Als je de pil slikt kan je niet zwanger worden (voor 99% dan oid), ook niet in je stopweek. De pil werkt dan gewoon door. En verder heb je idd gelijk.

Andijvie 28-10-2002 10:27

Hmm.. ik heb biologie en voorlichting gehad, daar werd me verteld dat er meisjes/vrouwen zijn die zwanger worden wanneer ze menstrueren.. Geen idee hoe het kan, maar het kan. (Ahum, een anekdote is dat mijn nichtje zo is ontstaan :o ze hadden geen condoom, maar veel zin, dachten 'ach het kan geen kwaad, ze is ongesteld' en negen maanden later hadden ze een dochterje...)
Maak je mij niet wijs dat het onmogelijk is, ik heb het meisje zelf vastgehouden :)

Markiex 28-10-2002 11:43

Citaat:

Andijvie schreef:
Hmm.. ik heb biologie en voorlichting gehad, daar werd me verteld dat er meisjes/vrouwen zijn die zwanger worden wanneer ze menstrueren.. Geen idee hoe het kan, maar het kan. (Ahum, een anekdote is dat mijn nichtje zo is ontstaan :o ze hadden geen condoom, maar veel zin, dachten 'ach het kan geen kwaad, ze is ongesteld' en negen maanden later hadden ze een dochterje...)
Maak je mij niet wijs dat het onmogelijk is, ik heb het meisje zelf vastgehouden :)

misschien bedoelde de bio-leraar(es): wanneer meisjes/vrouwen gaan menstrueren zijn ze in de vruchtbare fase, m.a.w. dan kunnen ze zwanger worden.

Verder: als je tijdens de menstruatie onbeschermde sex hebt dan bestaat er een mogelijkheid dat je zwanger raakt. Deze kans is niet al te hoog gezien het feit dat de eisprong normaal gezien nog even op zich laat wachten, maarja, de natuur is soms onvoorspelbaar he :-)

miekmuis 28-10-2002 11:50

Nou in de bijsluiter van mijn pil staat volgens mij toch echt dat je in de stopweek vrolijk door kan gaan hoor :confused:

Andijvie 28-10-2002 11:54

Citaat:

miekmuis schreef:
Nou in de bijsluiter van mijn pil staat volgens mij toch echt dat je in de stopweek vrolijk door kan gaan hoor :confused:
Als je aan de pil bent, ben je gewoon elke dag van de maand veilig...

Beyoned 28-10-2002 13:26

Citaat:

Gothic schreef:
Hebben jullie geen bio?

bullshit dat betekend dus dat ik de 1e 10 dagen en de laatste 10 dagen cvan de menstruatie zonder condoom kan doen? (en nu niet ff het soa verhaal kgheb hier puur over condoom tegen zwangerschap)

de kans is dan wel het groots mah de kans is er altijd
(9.2 voor het proefwerk :P )

Ilsje 30-10-2002 09:06

Citaat:

Andijvie schreef:
Als je aan de pil bent, ben je gewoon elke dag van de maand veilig...
Nie 100%... (n)

Herrie 30-10-2002 10:04

In theorie zou het niet mogelijk moeten zijn!

Maar in de praktijk schijnt het toch nog wel eens voor te komen :(

Ik weet ook niet precies hoe het kan voorkomen, maar het gebeurt :(

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:37.