![]() |
De liefste die nooit meer echt ontwaakt...
Dit gedicht is naar aanleiding van een verhaal waar ik nu mee bezig ben, over een man die in coma raakt en daar ook niet meer uit ontwaakt. Het is dus niet autobiografisch!
Met in mijn hoofd de dagen van ons leven samen Met in mijn ziel overal de liefde die jij mij gaf beleef ik onze laatste uren herdenk ik onze laatste dag Met in mijn hoofd al onze herinneringen Met in mijn ogen de tranen van verdriet houd ik jou in een innige omhelzing kus ik jouw lieve lippen zacht Neem ik afscheid van de man die er altijd voor mij was Neem ik afscheid van de liefste die nu nooit meer echt ontwaakt |
Eerste strofe vind ik mooi, alleen stoor ik mij aan't woordje "overal". De 2e strofe mooi gevoelig, laatste zin, leuk!. 3e strofe vind ik wat zwakker. (misschien een idee die nog wat te veranderen?)
(L) |
Weer een echt Anne-gedichtje. ;)
'k vind hem erg (erg) mooi. Ik vind de derde strofe ook wat zwakker. |
'k vin hem wel goed alleen heel erg simpel. Er zit niks dieps in en er draaid niks omheen. De zinnen zijn heel direct gekozen. En dat maakt het gedichtje een beetje saai. Ook omdat je van te voren al een uitleg hebt gegeven. Had ik mischien helemaal weg gelaten. En anders had je dat beter onder aan het gedichtje kunnen zetten. Dan blijft er tenminste nog iets om zelf over na te denken.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:43. |