![]() |
Rally: Groep B/Wie is er hier dol op rally's?
Wie vondt het ook zo jammer dat men in 1986 na de dood van Bettega heel groep B heeft afgeschaft?
Enkele facts *In 86 is een Ford RS200 over de kop geslagen en in het publiek gevlogen waarbij 20 mensen omkwamen *Bettega, rijder van een Lancia Delta S4, was epileptisch en kreeg midden in een stage een aanval, reed van een klif af, auto vloog in de fik (benzinetanks zaten onder de stoelen) en stierf zo inclusief bijrijder. *De huidige WRC-formule komt al dichtbij de originele groep B formule maar is nog erg terug deinzend voor experimentele shite en grote motorvermogens (inlaatrestrictor). Wie vind dat (aangepast qua veiligheid, want die was er practisch niet) de formule gewoon weer moet worden ingevoerd? Wie houdt er hier uberhaupt van rally's? |
Citaat:
|
ja, vast wel :confused:
|
Lama, is meer voor de echte die-hards (jammer jammer), still, wie vindt het dan een toffe sport en waarom
|
Citaat:
ik heb het nog nooit gezien maar heb wel het spel colin mcrae rally en dat is wel (y) ik vind het wel goed dat je bij autosport motorvermogenbeperkingen hebt want nu gaat het meer om de techniek van de bestuurder. anders wordt het verschil met de top wel erg groot (--> formule1 hoewel er daar ook regels zijn?). veiligheid lijkt me ook vrij belangrijk :p |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:26. |