![]() |
[XP] Op twee computers?
Ik ben dus van plan een simpel extra computertje te kopen. Daar zit dan geen besturingssysteem op, nu hebben we op de computer die we nu hebben xp zitten. Deze computer hebben we nu bijna een jaar, xp home werd erbij geleverd we kregen echter niet de cd alleen een recovery disk.
Nu is mijn vraag dus kan je op een registratienummer twee computers registreren? Want dan zou ik xp van iemand kunnen lenen, en met ons eigen registratie nummer (stikker zit op de computer) xp registreren... |
Wat je kunt doen is gewoon een gecopieerde nemen,
je hebt toch de originele dus niks illegaals aan.. Verder zou als het goed is MS soepel zijn hiermee, dus verschillende hardware registratie zou goed moeten zijn. |
Citaat:
|
Ok bedankt, dan ga ik dat gewoon doen.
Een andere key zou inderdaad ook nog wel te vinden zijn :p XP maakt dat hele gedoe echter wel moeilijk. Nogmaals bedankt voor de reacties :) |
Citaat:
Gaat XP overigens draaien op 'een simpel computertje'? :s |
Citaat:
het kan immers net zo goed zijn dat je geen origineel hebt, en als ze daar zo soepel mee zijn veranderd er dus eigenlijk niets je kan gewoon een gekopieerde cd instaleren zonder het origineel te hebben. of zie ik het nu totaal fout? |
Citaat:
Ik snap het hele nut van die recovery-cd ook niet, ik kan vrijwel niets extra's installeren. Dat ding is alleen te gebruiken als de computer kapoet is. 1.2Ghz, 256mb ram :p De prijs is alleen heel simpel (;)), ik koop er geen monitor bij, geen boxen, geen muis, keybord al dat soort zaken...Het is namelijk te betalen met een AH loontje. |
euh je kunt win XP wel op nog een PC installeren, maar windows vraagt je of je wilt activeren via internet, en dan checkt ie je CD-key
dat activeren is verplicht, anders werkt windows niet meer na 30 dagen. Als het goed is zijn er 2 pc's toegestaan per cdkey dus je kunt 2 maal activeren Maar je kan dus niet zomaar een cdkey van internet plukken want die werkt wel bij de installatie maar niet bij het activeren |
Vanaf XP mag je volgens de EULA alleen één installatie per licentie doen; voor elke PC moet je dus een aparte licentie kopen.
Die recovery CD's zijn gebonden aan de oorspronkelijke machine waarbij het kwam; je kunt hem dus niet gebruiken op een andere computer. Edit: Voor de mensen die nog steeds geloven dat je met één licentie/key op twee computers mag werken, een greep uit de EULA van Windows XP: Citaat:
|
Citaat:
BULLSHIT! dus als ik geen internet heb kank geen xp draaien??? :rolleyes: LOL :D |
Je kunt ook via de telefoon activeren.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:07. |