![]() |
[??] Hoe maak ik een screenshot van een filmpje
Oké, ik heb dit nu een paar keer geprobeerd: Ik wil een screen capture of whatever maken van een scene uit een .avi (divx) filmpje. Echter, Print Scrn + plakken gaat daar een beetje raar mee doen. Hij pakt namelijk alles mee, maar het deel van het filmpje zelf, daar kan ik niets mee. Die kan ik niet knippen/plakken, niet wijzigen, niet verslepen, maar alles er omheen wel. Sorry ik kan dit niet goed uitleggen, maar weet iemand hoe ik wél een shot uit een .avi kan vastleggen in een bitmap?
|
Een bitmap wil je sowieso niet. Dat is veel te groot. Heb je geprobeerd 'm op pauze te zetten (en zo ja 't juiat doen terwijl 't filmpje draait zo nee probeer dan 'm op pauze te zetten en dan screenshotten), dan een screenshot maken en dan knippen, plakken en opslaan als JPEG?
|
Nee oke, een bitmap wil ik uiteindelijk niet, maar dat is wat Print Scrn er in 1e instantie van maakt volgens mij... Afin ik heb geprobeerd wat je zei en had niet veel succes....
|
In reply to #1
is al eerder op dit board geweest, ff zoeken, stond het antwoord ook wel (progjes i.e.) |
Citaat:
|
de focus van het venster afzetten
(taakbalk wordt grijs) Printscreen, plakken in je tekenpakket... klaar |
Citaat:
|
Citaat:
Zet je hardware versnelling maar eens op geen en je kan fijn screenshots van je film maken :) En jah, dat kan je dan doen met printscreen :) |
Citaat:
en hoe zet je die versnelling op geen? :confused: |
VirtualDub
|
zijn gewoon van die screenshot proggies voor
|
Citaat:
:p |
say hello to astalavista.com
[EUCH]zoek crack opp[/EUCH] |
Citaat:
|
Oke, je kan je hardwareversnelling uitzetten bij;
Druk op eigenschappen/properties van deze/my computer, en dan krijg je systeemeigenschappen. Ga dan naar de tab prestaties/[engels voor prestaties :confused: ] Bij win 2000 of XP weet ik het ff nie, zit nu achter een 98 bak. :( Goed, als je daar bent ga je naar de knop beeldscherm/display, en dan; ziedaar, de hardwareversnelling van je beeldscherm! Maargoed, als je "Power DVD" hebt kun je het ook vrij gemakkelijk doen, (CTRL + C) maar dat moet je maar ff in de help nalezen ;). Ik weet ff niet waar het in win 2000 of xp zit, ik hoop dat je hiermee geholpen bent... Greetz, JeX |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:33. |