![]() |
Kunnen hamsters verkouden zijn?
Mijn hamster maakt sinds een paar dagen een soort van nies-geluid. Zou hij misschien verkouden kunnen zijn of is het iets anders en wat kan ik eraan doen?
xxxx Dreamzy |
agos :) dat had mijn hamstertje vroeger ook weleens. bij de dierenwinkel heb ik toen ooit (ook voor de rat die later allergie voor zaagsel bleek te hebben) een drankje gehaald dat de weerstand van de hamster/rat zou verhogen. tja... ik weet niet meer echt of het ook goed hielp eigenlijk.
ik weet niet of jij zaagsel gebruikt? want onze rat had daar dus allergie voor. probeer eens iets anders en kijk of zij/hij dan nog niest. succes ermee! |
Uhm konijnen iig wel, ik had een konijn dat ook steeds hoeste ben er toen mee naar de dierenarts geweest en kreeg er pillen en druppels voor.
|
kweet het niet maar mijn hamster had laatst ook iets raars die piepte heel erg!! kvond het echt zo zielig!!!!! maar smiddags was het over en hij heeft het ook niet weer gehad...
|
bijna alle dieren kunne kou vatten en dus erges last van krijgen. Als t alleen maar slechtergaat met je hamster kun je beter langs de DA gaan
|
ja, dat kan, heeft een van mijn hamsters ook een keer gehad, dat kwam omdat hij opeens al zijn behoeftes begon te doen in zijn huisje, wat dus nat werd en koud (winter...) waardoor hij verkouden werd, misschien ook bij jou het geval?
|
als ie een raar geluid maakt moet je er ook niet op gaan staan
|
Ze kunnen wel verkouden worden, maar pas daar voor op, want dieren kunnen niet via hun mond ademen dus als het erg wordt, kan hij ook doodgaan omdat hij niet kan ademen. En ook anders is het gevaarlijk ... de hamster van mijn tante is doodgegaan nadat ze hem wilde leren zwemmen en hij verkouden is geworden.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:41. |