![]() |
(VB) Plaatjes
Ok ik ben tegenwoordig C++ aan het leren, mara ik kan het niet afleren om tog me spelletje af te maken in Visual Basic ;)
ok ik ben bezig met een kaartspel (jahh done ik weet het) maar ik heb een vraagje. ik heb nl alle kaarten los als bestanden (h1.bmp, h.bmp ....) maar ik wil graag alle harten in 1 plaatje, en dat VB die dan gewoon opend en als ware de kaarten splitst van elkaar. als je het nog begrijpt tenminste. ik probeer dus zoiets te maken: http://httpd.chello.nl/c.luiten/Floris/harten.bmp en dat mijn progje ze dus als het ware losknipt ik weet dat het mogelijk is, alleen de vraag hoe tia |
Weinig verstand van VB maar je moet eens op zoek gaan naar een component dat grafische afbeeldingen kan verwerken (zal helaas wel commercieel zijn als t om zoiets gaat). Op mijn werk hebben we ook een applicatie geschreven dat afbeeldingen kan converteren/resizen/etc., daarbij roepen wij ook een gekocht (erg$$$) component aan met wat parameters.
|
Denk 'bitblt' en 'google'. Suc6 ;) :p
PS: Je hebt dus geen component nodig. Gewoon een image-control gebruiken met het grote plaatje en met bitblt stukjes eruit blitten. |
bitblt gaat wel over plaatjes idd, maar het is voor het laden van plaatjes. wat ik wil is dat mijn prog een plaatje laad, en vervolgens dat plaatje opdeelt in andere plaatjes zodat ik maar 1 pic nodig heb om al mijn cards te laden
sorry dat ik deze topic omhooghaal meneer forumbaas, maar ik zit er best mee |
Citaat:
Je kunt het grote plaatje in 1 groot image laden en met bitblt stukjes ervan blitten naar het scherm (meestal ander image voor output). Gevolg is dat het grote plaatje 1 enkele keer geladen wordt en je hardware accelerated via de GDI interface de kaarten apart weer kunt geven :) Sowieso aan te raden bij het maken van spellen. Ik gebruikte altijd een imgOut, imgBuffer en diverse images voor de grafische elementen. Op de buffer construeerde ik dan het beeld, om het vervolgens naar de output te sturen. Speel er eens mee. Ik spreek uit ervaring.. |
Wrm appart als afbeeldingen, je kan een hartje als een image opslaan...en dan dat zelfde hartje gebruiken bij harten, harten 2...en ervoor zorgen dat enkel de posities waar de hartjes moeten worden getekend op de kaart variabel zijn. Moet je wel nog steeds in stukjes eruithalen idd :)
Heb je al heel wat minder data |
Citaat:
:confused: ik heb 2 dagen lopen zoeken op het internet en geen enkele tut zei mij dat ik het kon splisen. maargoe tnxz voor je tip en Droyd jij ook bedankt, ik zie dat die methode word gebruikt met een Cardgame die ik nu (probeer) te ontcijferen |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:10. |