![]() |
nieuwere regels F1
In navolging van Daag Spa, daag teamorders/kwalificatie drukte:
Zojuist is ook al bekend geworden dat belgie definitief niet doorga :( Maar ook is er besloten dat er geen teamorders meer mogen komen. Ik quote: Citaat:
ook van de kwalificatie dus, maar 1 auto op de baan. Redelijke verandering dus. Maar opzich lijkt het mij wel klote, want voor hetzelfde geld rijdt er iemand op een dorge baan en daarna gaat het opeens regelen, maar goed dit zullen ze hoop ik wel in het achterhoofd meenemen |
Dat van die kwalificatie lijkt mij juist een goed idee, dan staat meneer Shummi tenminste niet standaard op de eerste startrij... :o
En wie weet krijgen we dan toch nog een keer een Pole voor onze Jos. :rolleyes: :p Ook het nieuwe punten-systeem vind ik een grote verbetering (Nummers 1 t/m 8 krijgen punten). (y) Dan gaat de strijdt door het hele veld heen ook nog ergens om. Ik denk dat de FIA met deze veranderingen de F1 weer een beetje interessant maakt. (Al ben ik het zeker niet eens met de beslissing eens om Belgie van de kalender te schrappen. :mad: (n) ) |
Dat puntensysteem moeten ze bij het oude laten, dat was juist een van de charme's van de F1:(
Dat ze de GP Belgie schrappen vind ik helemaal een ****** actie (n) En dat van de kwalificatie, mwoah, het hoeft niet van mij :o , maar ben er ook niet op tegen:) |
De FIA Formule 1 Commissie is vandaag bij elkaar gekomen en heeft besloten tot onder andere de volgende veranderingen in de regels voor 2003:
-Er zijn twee kwalificatie sessies; een op vrijdag en een op zaterdag. Iedere wagen krijgt per dag een vliegende ronde om een tijd neer te zetten met maximaal een auto op de baan. -De vrijdagtijden bepalen de volgorde van het kwalificeren op zaterdag. De snelste van de vrijdag zal daarbij op zaterdag als laatste kwalificeren. -Teams die volgend jaar tussen 1 maart en 1 november niet meer dan 10 dagen testen mogen op de vrijdagen van raceweekends twee uur extra testen (testcoureurs mogen dan ook rijden). De FIA wil dan wel dat zich hiervoor minimaal drie teams aanmelden. -De eerste acht plaatsen krijgen voortaan wereldkampioenschapspunten: 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2, 1. -Team orders die invloed hebben op de uitslag van de race zijn verboden (hoe men dit wil controleren is niet bekend). -Ieder team mag iedere race twee verschillende droog-weerbanden gebruiken. Eerder mochten de bandenfabrikanten slechts dezelfde twee 'slicks' aan alle teams leveren. -Omdat de teams het niet eens konden worden over deelname aan de Belgische Grand Prix zonder tabaksreclame is besloten de Grand Prix op Spa niet door te laten gaan. Er komt geen andere race voor in de plaats. heb t ook maar ff gekopierd van www.verstappen.nl ik vind vooral nieuw puntensysteem, kwalificatie en testen goed.... |
Nieuw puntensysteem vind ik ook wel goed (y) want nu is het verschil telkens maar 2 punten tussen de eerste en nummer 2. Dan heb je dus niet sneller de kans dat M Schumacher te ver uitloopt ;) Die kans is er nog wel, maar aangezien je 8 punten kan krijgen, zal de kampioen wel later in het seizoen bekend worden.
Die kwalificatie regel zie ik ook wel zitten, al hoop ik dan wel dat ze dat rond een uur of 3 a 4 gaan doen, dus niet om twee uur aangezien ik dan nog op school zit :p En ik het niet wil missen ;) :D En over die teamorders ben ik het niet eens, kan je nooit controleren. Want wedden dat Barichello u zelf meer problemen aan zijn auto krijg. Ferrari kan dit un gewoon zo programmaren dat na X aantal ronden de motor van barrichello ploft, of dat hij dan een versnelling gaat missen. Als ze dit echt willen doen, dan zouden ze meteen alle elektroische snufjes af moeten schaven. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar komt wel terug. (zie andere topic) |
:d LoL :D dat punten systeem zijn ze hier komen afkijken, van mij :o Ik vind dat dus een goede zaak ;)
Teamorders kunnen ze niet controleren, en maar 1 wagen gelijktijdig op de baan, bwa... Die regel kan nog leuk worden. :) |
Goede regels, maakt het lekker spannend.
|
ik ben VOOR de nieuwe regels
puntensysteem: de verschillen worden kleiner, dus de spanning groter! kwalificatie: zeker een goede verandering. Als een coureur nu een foutje maakt, staat hij meteen een stuk naar achteren. Op die manier kunnen kleinere teams wat verder naar voren komen. Je kunt nu, ook vanwege de weersomstandigheden, niet voorspellen wie waar staat. En dat bevorderd de spanning in de race. Je hebt natuurlijk pech als je als enige op een natte baan moet rijden, terwijl de rest op een droge baan rijdt, maar ik denk dat dat de reden is voor het invoeren van 2 sessies. teamorders: op zich goed om dat te verbieden, maar het is inderdaad niet te controleren. We zien wel wat dat wordt. Twee regesl die van mij ook nog ingevoerd had mogen worden: 1) in de kwalificaties en de vrije trainingen en de race steeds DEZELFDE motor. 2) 1 type droogweerbanden, 1 type intermediates, 1 type regenbanden. Of je dan de trainingen gebruikt om ze 'in te rijden' om in de race gebruikte banden te gebruiken, moet de coureur zelf weten, maar in principe overal 1 type band. |
Ben eigenlijk wel benieuwd wat Ferrari vind van het verboden worden van de teamorders. Ik heb ze iig ong geen reactie erop zien geven...
Zouden ze nu al plannen aan het bedenken zijn hoe ze Barrichello volgend jaar onopzichttig voorbij M Schumacher laten gaan? ;) De nieuwe kwalificatie regel is ook beter voor de kleinere teams, nu krijgen ze evenveel zendtijd als de grote teams... :) Normaal zie je altijd in de kwalificatie M Schumacher ofzo, omdat hij de snelste tijd neer gaat zetten... En wat nu als je in je snelste ronde spint, mag je dan achteraan beginnen of krijg je nog een kans... Hou je dus je 12 ronden of krijg je er u maar drie daar heb ik ook niks over gehoord. |
nieuwe puntensysteem is beter natuurlijk. Niest geen charme ofzo bij het oude...
Die teamorders doen ze wel bij het tanken en de rest in de pit... (y) |
Ik vind het nieuwe punten systeem niet echt leuk. Tussen alle plekken maar 2 punten verschil. Ik vind dat als je wint, dat je dan gewoon minimaal een punt extra moet krijgen.
Met kwalificatie vind ik ook geen goede regel. Haalt alleen maar een hoop spanning weg. Ze hadden dit moeten doen zoals Olaf Mol zei, dan word er welgereden in het begin. Maar de spanning van het laatste rondje (met het risico van een hoop verkeer) blijft. Ik weet niet wie de volgorde bepaald van de rijders, maar waarschijnlijk zal schumacher wel als laatste mogen en heeft da alsnog de baan met meeste rubber en heeft hij nog het meeste voordeel denk ik. Spa schrappen is gewoon heel DOM, was een van mooiste en spannendste circuits maar dat is bijna iedereen wel met me eens. De rest van de ideeen vind ik wel goed (y) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:37. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.