Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Levensbeschouwing & Filosofie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=90)
-   -   Graancirkels (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=262958)

emperor crono 29-10-2002 12:16

Graancirkels

Wat vinden jullie daar nou van? Allemaal nep (zgn. Hoax) of hebben we hier te maken met bovennatuurlijke of buitenaardse enge dingen?? :eek: :eek: :confused:

Edit: Ik zal maar aftrappen. Ik weet zeker dat er een aantal gefaked zijn door een stel maniakken dat niets beters te doen heeft. Maar ik heb er laatst een boekje over gelezen en daar stonden rare dingen in. Bijvoorbeeld graanhalmen die op de knopen (verdikkingen in de stengel) zo gebogen zijn dat ze perfect in de cirkel passen. (En dan niet 1 maar alle halmen in die cirkel.) Of knopen die opzwellen, uitrekken of zelfs openscheuren.
En onderzoekers die onwijs hoge concentraties zeldzame niet-in-de-vrije-natuur-voorkomende metaal-oxides vinden.
En nog iets raars: dode vliegen die alleen binnen die cirkel te vinden zijn. En niet dood door een infectie ofzo, maar alsof ze in 1 klap ophielden met leven. Alleen nog met de tong aan de are vast waar ze op zaten.
En als je dat zo leest (en ziet --> lots of foto's) ga je toch twijfelen he.

Isa 29-10-2002 17:36

er zal wel iets bovennatuurlijks of UFO's aan de hand zijn.

Koen 29-10-2002 22:38

Citaat:

emperor crono schreef:

Twijfelen aan de gek die dat verzonnen heeft ja. Laten we reeël zijn.. Die graancirkels zijn, zoals 't woord al zegt, praktisch altijd rond. Ik geloof er geen snars van dat áls er al intelligent leven bestaat, ze daadwerkelijk in dat soort ronde ufo'tjes door 't helal suizen.

Laat staan dat het waar zou moeten zijn dat ze áltijd in een maisveld landen, en altijd dat soort sporen nalaten. Het is zó makkelijk te faken, en bovendien veroorzaakt het elke keer weer zoveel opschudding, dat het die boer wel erg makkelijk gemaakt wordt een beetje publiciteit te krijgen.

Ik geloof er dus geen moer van. :)

MegaManX 29-10-2002 23:50

en waarom landen ze nou op graan dan?
nergens een afdruk gevonden op gras/zand/etc.

Dreamzilla 30-10-2002 15:09

Citaat:

Koen schreef:
Twijfelen aan de gek die dat verzonnen heeft ja. Laten we reeël zijn.. Die graancirkels zijn, zoals 't woord al zegt, praktisch altijd rond. Ik geloof er geen snars van dat áls er al intelligent leven bestaat, ze daadwerkelijk in dat soort ronde ufo'tjes door 't helal suizen.

door te draaien ontstaat een kunstamtige zwaartekracht...

EvilSmiley 30-10-2002 17:30

Citaat:

Dreamzilla schreef:
wat is kunstamtige zwaartekracht en waar is die theorie op gebaseert?

EvilSmiley 30-10-2002 17:30

Citaat:

Dreamzilla schreef:
wat is kunstamtige zwaartekracht en waar is die theorie op gebaseert?

Manus J. van Alles 02-11-2002 20:49

Ik zie geen gegronde redenen waarom het niet nep zou zijn...

Koen 03-11-2002 12:07

Om de mensen die zo in UFO's geloven nog maar een extra zetje in de rug te geven: http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=23571.

En ik blijf erbij dat 't fake is ;)

Carn 03-11-2002 14:12

ik denk dat het eerder een soort natuurverschijnsel is.

secho 06-11-2002 16:59

Citaat:

emperor crono schreef:
Maar ik heb er laatst een boekje over gelezen en ...
All the sarcasm aside, check your resources.

Ik bedoel maar, wat voor een boekske wasda?

Wasda een Eos of nen Dag Allemaal??

Ik geloof er dus ook niet in.

Wat mij betreft, is de mens inventiever dan de door hun ingebeelde ruimtewezentjes.

cya

BTL_BTR 06-11-2002 19:32

Ik heb best zin om er zelf een te maken :D

Orion16 06-11-2002 21:03

Signs..

Wo2 mod 07-11-2002 14:22

Ik denk ook niet dat die buitenaardese wezens 3000 lichtjaren gaan reizen om hier een beetje het graan plat te gaan stampen en dan weer vertrekken. Misschien ver gezocht maar zo denk ik erover.

Of Buitenaardse wezens bestaan is een andere vraag. Ik geloof alleen niet in graancirkels.

legatus 07-11-2002 15:25

Creatieve mensen; http://www.manchester.com/java/features/crop.html

Citaat:

Jaja, je zou THE EXORCIST ook gaan geloven gebasseerd op het 'ware' verhaal van sommige mensen. Maar die is ook niet waar...

lees dit maar eens

?OWAN! 07-11-2002 22:05

Ik ken iemands wiens mobiele telefoon gestoord is sinds hij ermee heeft gebeld in een graancirkel..........dus er hangt in iedergeval een onverklaarbare energie in graancirkels.
Verder schijnt ook het graan qua bouw en genetica te verschillen van dat buiten de cirkel....dus ja.....echte graancirkels zijn geen menselijk werk....maar waarom zouden buitenaardse wezens dan die cirkels maken?

Violence Fetishist 08-11-2002 09:15

Citaat:

Wo2 mod schreef:
Ik geloof alleen niet in graancirkels.
rofl
quote van het jaar
:confused:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:14.