![]() |
"Mooi" en anderen
Mooi
Je zegt me zo mooi En ik doe mijn best Om mezelf mooi te zeggen Maar zonder jou Heeft schoonheid geen waarde En waar ik ook staar Er is altijd een spiegel Die het terugstaren weigert Wings, 28-08-‘02 ---------------------------------------- Indirect Ik was haast naakt Van binnen en probeerde je Te vangen in al die openheid Geest weerspiegeld in de blauwte Maar je zag slechts de warmte en reeds Spraken jouw ogen angst Zag je niet hoe kwetsbaar Waarom vluchtte je meteen Nu ben ik indirect door jou gebroken Kijk ik steeds weer door een waas Nu alleen en veilig Laat ik jou maar mijn Geest is niet meer naakt Wings, 26-08-’02 -------------------------------------- Kleurenblind Ded. to Sidus Jij spreekt in kleuren Die ik niet kan zien Terwijl Je me kust en mijn Hart nog altijd bloedt Ik vlucht weg van jou Maar ik bedenk Dat ik je had kunnen smeken Mij die kleur te laten zien Wings, 11-08-‘02 ----------------------------------------- Verbazingwekkend Verbazingwekkend hoe de stilte Als een dichte mist tussen ons in Lijkt op een donderende avond Hamerend binnenin mijn hoofd Terwijl de woorden die je thans Nog schreeuwend liet ontsnappen Mij niets meer doen Gehuil dat klinkt als vreugde En dan twee stappen dichterbij Jouw armen en je schouder Dan bied ik aan jou die van mij Hoe jij me breekt en pijn doet En degene bent die me echt troost Verbazingwekkend |
première: mooi idee, redelijk uitgewerkt.
deuxième: mooi taalgebruik, metrum kan ik niet ontdekken echter. troisième: persoonlijk, opsturen. quatrième: prozaïsch. Beetje veel ineens, ik denk dat je ze beter afzonderlijk had kunnen posten, nu is het teveel leeswerk voor iedereen hier en dat levert weinig reacties op. De tweede vind ik erg mooi, vanwege het taalgebruik. (ded. kan je vervangen door 'opgedragen aan'), |
Ik vind de 3e het mooiste, maar bij de 2e kan ik het ritme niet vinden.. Jammer, want het idee vind ik mooi. 1e en 4e zijn ook oke (y)
|
dankje voor commentaar.
over dat ritme... er zit niet echt een herhaald ritme ofzo in, ik probeer dat vaak expres te vermijden, want ik hou niet zo van gedichten met teveel ritme. vroeger schreef ik altijd songteksten en daarin is dat juist belangrijk natuurlijk, maar nu schrijf ik gewoon gedichten en dat wil ik juist geen ritme... soms zit er een spontaan ritme in en dat moet dan maar, maar over het algemeen wil ik dat niet. heb er al vaker commentaar op gehad, maarja... koppig zijn he. iig bedankt!!!! liefs, wingetje |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:34. |