![]() |
[Win2k] Services...
In een poging mijn systeem wat sneller te maken, heb ik een x-aantal services uitgeschakeld. :)
Kennelijk de verkeerde :(, want: 1) Inloggen duurt langer 2) Sommige programma's starten niet meer op, zoals MSN Bijkomend probleem is dat ik de services niet meer kan starten. Ik heb ze op 'Uitgeschakeld' gezet; niet op 'Handmatig'. 'Rechtermuisknop -> Eigenschappen' op de betreffende service heeft geen effect :( Weet iemand hoe ik de services weer aan kan krijgen?? Services die ik heb uitgeschakeld:
Help :( |
Probeer NET START "Servicenaam" eens.
Vrij kansloze actie trouwens, een paar van die services zijn gewoon ontzettend belangrijk. Als je niet weet wat je doet kun je beter met je tengels van je systeem blijven. |
Citaat:
|
bij mij wilde DHCP niet starten --> internet werkte niet
win2000 instal cd pakken, kiezen voor upgrade (heeft ie toch niet door), installatie duurt iets van 30-60 min, er wordt alleen aan je instellingen veranderd, progs en bestanden blijven staan. DIT WERKTE VOOR MIJ, SERVICE DRAAIT (NU) WEER!! Succes! Joost |
Hmm...
Ik heb het toch iets sneller opgelost :) Start->Uitvoeren->regedit [ENTER] Ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services (en/of naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet002\Services) Verander de 4 bij 'Start' (uitgeschakeld), in 3 ('Handmatig') of 2 ('Automatisch') Nadat ik beide controlsets het verandere en opnieuw had opgestart, deed hij het weer normaal :) |
/me klapt voor eddie ;)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:15. |