Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Muziek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=29)
-   -   The Best of Gothic Rock2 ??? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=263491)

Gael 29-10-2002 21:25

The Best of Gothic Rock2 ???

Zijn er mensen die deze cd al hebben?

Is die goed? Zou iemand misschien de tracklist op kunnen schrijven.. misschien wil ik em morgen halen... of is die reclame op tv nog niet echt juist, en is die cd nog niet uit?

Triloxigen 29-10-2002 22:39

wtf..
een 2e cd al..

this is sad.. very sad...

[IMG]http://picture.**********.nl/BreezerGoths.jpg[/IMG]

Boer_kameeL 30-10-2002 04:53

Gothic rock, wtf...
Die foto, OMG ???

Don't make gothic mainstream too... Nu wordt het weer kewl om goth te zijn ofzo zeker... Mensen dit is geen STIJL maar een LEVENSWIJZE, ffs... Zelfde als je kaal scheren, je balletjes in superstrakke broek ophangen en air max aandoen en je gabber noemen; baggy broeken en Globes aandoen en je skater noemen etc.... Dat BEN je, maar DRAAG of LUISTER je niet.

Bende meelopers...

Niet persoonlijk gericht, ben wat in mezelf aan het typen ofzo (vage uitleg)

en nee, k heb de reclame niet gezien, weet dus zeker niets van cd af. Playlist --> Google, altavista, yahoo, msn, site van platenzaak (freerecordshop fzo), ....

Yeahroen 30-10-2002 09:28

Gatverdamme, niet vaak zag ik zo een misselijk makende foto. Breezerwannabegothkindersineencoladisco

moenbase 30-10-2002 09:33

Zouden die kinders ooit van The Sisters Of Mercy en Bauhaus hebben gehoord? Of luisteren ze echt enkel naar Within Temptation-achtige geluidjes. :rolleyes:

freakjuh 30-10-2002 09:50

mensen..stel je nie zo aan..ik ben benieuwd welke nummers er op staan :D

Maurice 30-10-2002 10:21

goh.

Triloxigen 30-10-2002 10:33

Citaat:

moenbase schreef:
Zouden die kinders ooit van The Sisters Of Mercy en Bauhaus hebben gehoord? Of luisteren ze echt enkel naar Within Temptation-achtige geluidjes. :rolleyes:
Stel geen vragen waar je het antwoord al van weet :)

Yeahroen 30-10-2002 11:48

Citaat:

McLaren schreef:
Stel geen vragen waar je het antwoord al van weet :)
Is dat een New Model Army quote? :)

Triloxigen 30-10-2002 11:54

Citaat:

Yeahroen schreef:
Is dat een New Model Army quote? :)
SIR, YES SIR

Rhinus 30-10-2002 11:55

Citaat:

Boer_kameeL schreef:
Don't make gothic mainstream too... Nu wordt het weer kewl om goth te zijn ofzo zeker... Mensen dit is geen STIJL maar een LEVENSWIJZE, ffs... Zelfde als je kaal scheren, je balletjes in superstrakke broek ophangen en air max aandoen en je gabber noemen; baggy broeken en Globes aandoen en je skater noemen etc.... Dat BEN je, maar DRAAG of LUISTER je niet.

Laat die keinder toch. Als ze zich daardoor toch goed voelen..

eXo 30-10-2002 14:10

Citaat:

Rhinus schreef:
Laat die keinder toch. Als ze zich daardoor toch goed voelen..
(y)

Ik blijf het een leuke foto vinden

Zer0Mancer 30-10-2002 15:35

Jammer dat ze geen Britney Spears shirts aan hebben, dat zou wel evil zijn.....

McMotion 30-10-2002 15:40

mensen niet zo zeiken.. als het je niet bevalt kijk je er toch gewoon niet naar

McMotion 30-10-2002 15:43

Citaat:

Boer_kameeL schreef:
Mensen dit is geen STIJL maar een LEVENSWIJZE
grapje zeker? :confused: als er mensen zijn die zich zo kleden, natuurlijk is het dan een stijl... je merkt het juist zelf op, wat deze mensen doen is kleden volgens een bepaalde stijl, niet leven volgens een bepaalde levenswijze

G-Lo 30-10-2002 15:50

Je moet je toch ergens druk om maken he...

Vice 30-10-2002 15:59

tja, niks aan te doen (n)

dystopia 30-10-2002 16:29

Verzamelcd's ben ik uberhaupt niet zo kapot van. Het algemeen doel van de verzamelcd is mij te doorzichtig. Kan ik net zo goed direct het geld aan de heren Arcade en consorten doneren; hebben ze hun geld sneller.

Citaat:

McLaren schreef:
wtf..
een 2e cd al..

[IMG\]http://picture.**********.nl/BreezerGoths.jpg[/IMG]

1) Waar maak je je druk om? Je moet 'm toch niet kopen? Waarom post je geen argumentatie?
2) Post je dat ding op elk forum? Post ook 'ns foto's van een Tweaker hiero dan ipv. alleen foto's van Scholieren daarzo :p

FireCracker 30-10-2002 16:57

Citaat:

McMotion schreef:
grapje zeker? :confused: als er mensen zijn die zich zo kleden, natuurlijk is het dan een stijl... je merkt het juist zelf op, wat deze mensen doen is kleden volgens een bepaalde stijl, niet leven volgens een bepaalde levenswijze
Gothic is een levenswijze, als je gothic kleren draagt, ben je nog geen goth... mja, zie de 10 "gothic of niet" threads...

en ik vind het stom dat al die bands er 2 keer opstaan... (alsof er maar 5 gothic bands zijn ofzow :confused: ) en within temptation is nieteens Gothic! meuh... stomme cd.... (n)

begrijp me niet verkeerd... ik ohu van within temptation en nightwish, maar ik vind het idee van die cd gewoon verkeerd

dystopia 30-10-2002 17:10

Citaat:

Pherwilyaiel schreef:
Gothic is een levenswijze, als je gothic kleren draagt, ben je nog geen goth... mja, zie de 10 "gothic of niet" threads...
In mijn woordenboek staat niet dat gothic een leefwijze is. Het staat er simpelweg niet in. Dus volgens de Nederlandse taal bestaat gothic niet. Punk staat er bijvoorbeeld wel in. In het Engels betekend gothic de gotische taal en gotiek.

Conclusie: gothic is naast een taal een bouwstijl en verder heeft het geen betekenis die wordt eraan gegeven. Jij kunt jouw visie over een bepaalt iets niet als feit waarmaken aangezien je niks feitelijks hebt dat jouw visie ondersteunt (kun je dat wel is de politiek misschien iets voor je ;))

Morridin 30-10-2002 17:20

koop anders het stripalbum ´Asterix en de Gothen´(ik kan de titel iets verkeerd hebben).
Daarin zijn de Gothen net een stel duitsers :D .

En btw kan iemand mij in de goede richting helpen?
Bij Gothic denk ik meestal aan een beetje zwaarmoedige, doom achtige muziek(My dying Bride soms, Type O negative ook wel eens, voor zover ik deze twee ken).
Ik bedoel, Nightwish bv. vindt ik zelf eerder symphonische (power)metal. WT noem ik ook eerder Symphonisch(okey, verdomd simpel natuurlijk als je het vergelijkt met Rhapsody enzo). En die lui heb ik ook wel een paar keer horen zeggen in een interview dat ze Gothic maar Sfeermuziek maken. Vindt ik redelijk goede benaming. In elk geval beter dan Gothic.

Carn 30-10-2002 17:23

ik vind dat het gewoon een vorm van rock muziek is.

Silent Enigma 30-10-2002 17:23

Citaat:

McLaren schreef:
wtf..
een 2e cd al..

http://.nl/BreezerGoths.jpg

breezergoths:D (n)

Silent Enigma 30-10-2002 17:24

Citaat:

Carn schreef:
wattes!!!!

dan weet jij niet wat gothic is:)

dystopia 30-10-2002 17:46

Citaat:

Silent Enigma schreef:
wattes!!!!

dan weet jij niet wat gothic is:)

Volgens mij heeft het iets met de middeleeuwen te maken :D

Vice 30-10-2002 18:48

Citaat:

Carn schreef:
vind ik ook
en boeie als ik geen vestand van gothic heb :o

ForestSpirit 30-10-2002 19:29

Terwijl jullie maar doorzeiken over die foto wacht die persoon nog steeds op antwoord op zijn vraag...
die ik btw niet kan beantwoorden...

Gael 30-10-2002 19:59

Ehm.. jah... hier heb ik veel aan :rolleyes:

Silent Enigma 30-10-2002 21:01

Citaat:

terror koe schreef:
Bravo.

Als iemand vind dat gothic een levenswijze is mag hij of zij wel even aan mij vertellen wat dat inhoudt.

(edit: stom grammaticafoutje)

is filosofie/ lifestyle, niet zozeer muziekstijl...
mja, snapik er wat van:)

Vice 30-10-2002 22:12

volgens mij is het gewoon een muziekstijl :confused:

FireCracker 31-10-2002 15:00

Citaat:

Morridin schreef:
koop anders het stripalbum ´Asterix en de Gothen´(ik kan de titel iets verkeerd hebben).
Daarin zijn de Gothen net een stel duitsers :D .

jha, maar gothen zijn iets anders dan goths, en dit topic gaat btw over die cd, en niet over wat gothic is (hint, start een topic in lifestyle, of ga gewoon verder in die ene die daar al ergens staat )

Triloxigen 31-10-2002 15:45

Citaat:

Carn schreef:
wat zou eht anders moeten zijn dan? :s

Triloxigen 31-10-2002 15:47

Citaat:

Vice schreef:
volgens mij is het gewoon een muziekstijl :confused:
Gothic-Rock is ook een muziek stijl net zoals Death-Metal
Hoofdgenre staatbijna altijd achteraan...

BBEM 31-10-2002 15:50

weer zo'n wannebe cd bah!

Ufke 31-10-2002 15:58

die foto :D

Snees 31-10-2002 16:22

die geniale foto is nu mijn desktop geworden :cool:

en die cd zal me nou echt wurst wezen. (kennelijk is gothic-rock lucratief, dus een trend, dus untrue)

Carn 31-10-2002 16:36

ach ja, er zijn altijd moraliserende mensen die graag hun hele hebben en houwen en denkwijzes willen ophangen aan een muziekstroom, muziek blijft muziek.

Quintiano 31-10-2002 17:42

Mwah. De voorganger had op zich wel aardige nummers, maar ik heb een hekel aan verzamelaars. Je doet toch bands dan te kort, i.m.o. En zelf een verzamelaar maken (mensen met een discman/mp3 speler kennen dit vast wel) is ook gruwelijk vervelend werk.

Anyway, laat die kinderen lekker die CD luisteren. Het is in ieder geval 100x beter dan die standaardmassaprodukten als Christina Aguilera of de Vengaboys. Natuurlijk is er veel meer (en soms zelfs betere) gothmuziek onder de zon (irony) maar dit kan toch een leuke instap zijn voor sommigen? -- De wormvormige aanhangsels verdwijnen toch vanzelf.

Daar komt nog eens bij dat iedere "goth" zijn/haar eigen idee heeft van wat "goth" nou eigenlijk is. Iemand die claimt 't exact te weten en daardoor über te zijn is een poser. Natuurlijk zullen er over het algemeen wat overeenkomsten zijn, maar meer dan dat niet. En nee, de meesten (die de CD in kwestie zullen aanschaffen, red.) zullen vast Bauhaus of de Sisters niet kennen. Maar ook U is érgens begonnen, Terror Koe (o.a.). En ik denk niet bij de Sisters of Bauhaus. Dus wat minder elitair gaarne.

Vice 31-10-2002 19:29

Ik denk eigenlijk dat de mensen die naar deze cd luisteren niet zo snel overstappen naar bv sisters of mercy. Waarschijnlijk zal de muziek erg tegenvallen.

En de personen die begonnen waren met de sisters zullen waarschijnlijk deze cd maar niks vinden.

misschien ook niet

barkrukkie 31-10-2002 19:35

Nou kheb dus die eerste cd, en vind 'm best aardig. Maar dat was ook meer om andere bands te leren kennen, want voor die cd kende ik alleen WT en After Forever (zoals Dobermann ook al zei, je moet ergens beginnen).
Maar kben toch wel benieuwd wat er dan op die 2e cd komt...? (dus ik zou ook een antwoord op de beginvraag horen, ipv een discussie over breezergoths enzo)

p.s Die foto is :D

Quintiano 31-10-2002 20:15

Citaat:

Vice schreef:
Ik denk eigenlijk dat de mensen die naar deze cd luisteren niet zo snel overstappen naar bv sisters of mercy. Waarschijnlijk zal de muziek erg tegenvallen.

En de personen die begonnen waren met de sisters zullen waarschijnlijk deze cd maar niks vinden.

misschien ook niet

Waarom niet? Toen ik 'muzikaal actief' werd was ik ook louter metalfanaat (denk bijvoorbeeld aan oude Metallica). Gaanderweg is daar zó veel bijgekomen, waaronder "echte" gothic (rock/darkwave/industrial/electro). En ik hou d'r allemaal van -op z'n tijd, that is-.

En dat gemauw dat metal geen goth kan zijn (of niet "echt" is) moet ook maar 'ns afgelopen zijn.

TeethgrindeRRR! 31-10-2002 21:13

weet iemand waar die chickies wonen? :D haha

TeethgrindeRRR! 31-10-2002 21:15

Citaat:

Dobermann schreef:
Natuurlijk is er veel meer (en soms zelfs betere) gothmuziek onder de zon
Kun je daar even "maan" van maken? hehe

disaster 31-10-2002 21:27

Citaat:

TeethgrindeRRR! schreef:
:D meesterlijk

freakjuh 01-11-2002 10:09

wat voor nummers staan er nou op?

Gael 01-11-2002 18:03

Jah:) Ik wil bepaalde mensen wel bedanken voor hun reacties:)

Thanks. Wat ik hoofdzakelijk doe is kijken wat voor artiesten erop staan, en dan gewoon het album van hun luisteren :)

Vice 01-11-2002 22:13

sorrie, ik heb voor je gekeken, maar kon nergens de tracklist vinden

Triloxigen 01-11-2002 22:29

Citaat:

freakjuh schreef:
wat voor nummers staan er nou op?
KOOP DIE GEWELDIGE CD DAN, DAN WEET JE HET

Rhinus 02-11-2002 02:15

Zijn er eigelijk ook PowerMetal CD's?

Quintiano 02-11-2002 17:18

Citaat:

TeethgrindeRRR! schreef:
Ironie is U niet bekend?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:05.