![]() |
[Pascal] MS-DOS Prompt
Hoe kan ik in Turbo Pascal een commando geven zoals in de DOS prompt, zoals 'ipconfig'?
Alvast bedankt, DD - Thei |
Exec()
|
Ehh, McMotion...
Dat is heel vriendelijk van je, maar ik volg er (ook met die weirde hulp van Turbo Pascal) geen malle moer van :confused: Zou je ietsje duidelijker kunnen zin met wat ik moet invullen, een voorbeeld ofzow zou handig zijn :) Toch bedankt! Gr33tz, DD - Thei |
program jemoer;
uses crt, dos; begin swapvectors; exec ('c:\windows\calc.exe', ''); swapvectors; end. |
of kijk in de help..
daar staat het ook in, zelfs met voorbeelden.. rtfm.. |
Citaat:
Ja, kijk, dat bedoel ik nou :( Daar kom ik echt niet wijs uit man! :( Wat ik nou eigenlijk wil, is dat via dat programma de volgende regel wordt uitgevoerd: net send [IP#] message Alvast bedankt! |
uh..
dus je zit op school, leert net pascal, en je wilt over je schoolnetwerk mensen lastig vallen met berichtjes ;) |
Citaat:
Maar 't lijkt dat ook jij niet weet hoe ik dat moet doen?? |
Citaat:
|
You are thinking evil thoughts - I can tell :D
Ik heb even snel een programma voor je gemaakt die dit moet kunnen. Ik had geen tijd om het te testen, en er zullen ook wel wat bugs inzitten. Maar goed. Good old PASCAL (Gebruik deze allang niet meer sinds we C++ (y) krijgen). Net Storm Hier is broncode.... PHP-code:
|
Citaat:
gewoon zo: @echo off net send IP bericht call ditbestand.bat bovenstaande bestand opslaan als ditbestand.bat, succes verzekerd en getest! :D wat de systeembeheerder overigens niet leuk vond omdat ik een * had gebruikt bij IP :) Wil je het toch in Pascal doen, op deze site: http://www.dickmann.org/pascal/misc.htm kun een example downloaden, en nog veel meer turbo pascal voorbeelden |
Citaat:
|
Ik heb een nieuwe versie gemaakt, die het wel doet onder NT, 2000 en XP..... Probeer deze maar eens.....
Net Storm v2.0 Dit is een “overlay” van de NETAPI32.DLL. Je hoeft nu dus niet meer de locatie van NET.EXE op te geven.... (y) http://members.lycos.nl/nemessis1/nssh.jpg |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:14. |