![]() |
ben ik de enige?
Hi! Hey, stomme vraag misschien, maar ik heb het idee dat ik echt een zeikerd ben in m'n relatie. Ik word boos om niets, ben snel gepikeerd, en m'n vriend kan nooit iets goed doen. Als ik er dan later over nadenk, heb ik er hele erge spijt van, en dat zeg ik 'm dan ook. Ik hou heel veel van 'm, en ik wil 'm echt niet kwijt, maar ik denk dat als ik zo doorga, ik 'm binnekort wel kwijtraak. Wat kan ik doen, zodat ik niet meer zo'n zeikerd ben enzo?? Ik bedoel, m'n vriend is heel lief, en doet vaak leuke en lieve dingen voor me, hij verdiend het helemaal niet om zo behandeld te worden...... Iemand advies???
|
Doe gewoon rustig..
|
nee je bent niet de enige. je moet gewoon niet zo egocentrisch denken, denk van te voren na over wat je zegt en wat je doet. Alles heeft gevolgen aldus Zun Tsu
|
Vraag je eens af of je misschien (te) hoge eisen stelt aan je partner.
En of hij ooit aan (al) jou eisen kan voldoen. |
Je bent in een relatie geneigd de kleine dingen te waarderen van een ander met als direct gevolg dat je ook op allerlei kleine dingen gaat letten, waardoor je dus ook sneller geïrriteerd kunt raken door iets.
Hangt meestal samen met onzekerheid denk ik. Je bent bang hem kwijt te raken. Als je die vrees kunt verkleinen, zul je ook minder zeiken (denk ik). Praten helpt.. |
Nee, je bent niet de enige. Ik ben ook vreselijk snel gepikeerd en kwaad, hij kan bijna niks goed doen. (Terwijl veel dingen juist wél goed zijn.. :confused: )
Het is inderdaad niet leuk, maar je moet toch proberen minder hoge eisen aan hem te stellen. Je bent toch op hem gevallen om wie hij is? Vertel hem dat je er echt erg mee zit en dat hij het niet persoonlijk moet opvatten als je weer eens vervelend doet. |
UHUHUH...
mijn vriend doet ook bijna nix goed.. maar dat is echt zo..!! ik zeik wel.. maar daar heb ik hele goede redenen voor (als iemand 24/7 wiet rookt!!!) but I care bout himmm maar jij segt dat je kill goed voor je is.. probeer het te waarderen |
Hey iedereen!! Bedankt voor jullie advies.
Ik denk dat ik idd (te) hoge eisen stel...... en ik ben inderdaad heel erg bang om 'm kwijt te raken. Gelukkig heb ik er al een paar keer over gepraat met 'm, en hij is echt heel erg lief voor me. Hij weet dat ik onzeker ben, en laat me ook vaak met rust als ik weer zo'n ruzie begin. Hij weet dat ik na een paar minuten/uur wel begrijp dat ik weer stom bezig was.... Toch vind ik het nog steeds moeilijk. Maar ik ben blij dat ik niet helemaal de enige ben..... Thanks again!! :) |
Graag gedaan..
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:54. |