![]() |
klonen discussie
hej ik moet volgende week discussieren over klonen. de stelling is: Klonen in dienst van de medische wetenschap moet worden toegestaan. Ik ben tegen die stelling maar kan nergens echt goede argumenten vinden...wie weet er n paar, of weet n goede site waar ik wat kan vinden?
alvast bedankt... |
Wanneer dat wordt toegestaan, wordt er een grens verlegd en bestaat de kans dat die grens keer op keer verlegd wordt en op een gegeven moment alles maar kan en mag.
('k weenie of die goed is, maar goed... ;)) |
Is het etisch wel verantwoord om dat te doen?
en uit christelijk oogpunt: God heeft de mens gemaakt en daar moeten we Hem dankbij voor zijn en we moeten zelf niet voor god gaan spelen. |
- waar ligt de grens
- het is niet eerlijk als mensen met veel geld wel kunnen klonen anderen niet - je krijgt er iemand niet mee terug, hij zal bijv anders zijn dan je vader, hij (her)kent je niet, zal alles moeten leren, opnieuw leren kennen |
Misschien is het niet goed dat mensen altijd maar genezen van terminale ziekstes als kanker en Altzheimer... Dan zullen er mensen zijn die 200 jaar leven en wat dan met de sociale zekerheid? Nog altijd stoppen met werken op 65?
|
kinderen kunnen dan gekloond worden zodat ze iemand kunnen redden. Maar vervolgens zitten de ouders dan wel met een kind die eigenlijk alleen was bedoeld als redmiddel.
Het is niet altijd zeker dat zo'n kind dan wel een goede jeugd krijgt, want bij sommige ouders zal het leven van zo'n kind ophouden, wanneer het heeft gediend waarvoor het gemaakt was. |
Wat doet dit topic bij moderne talen? :confused:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:49. |