![]() |
domste S&M-vraag ooit.
waar gaat de modem in in een computer?
:D |
Via de cd-rom :D
|
Ligt eraan wat voor modem je hebt
USB, PCI, COM euh, wat heb je nog meer? |
Citaat:
-de postbode- |
Citaat:
Volgens mij wil morris dit écht weten :confused: zie McLaren's reply |
Citaat:
|
én dit is Harware.
ontopic en serieus: de modem gaat in het moederbord (echt? Ja ik meen het :D) dan moet je kijken in wleke sleuf hij gaat, EERST JE PC UITZETTEN, DE STOOM ERAF EN JEZELF STATISCH ONTLADEN lang & zwart = ISA korter & wit = PCI heel kort & bruin = AMR je doet m in de bijpassende sleuf dan de pc weer aan dan installeert ie m vanzelf of moet je met een bijgeleverde CD rom instsalleren niet moeilijk |
Als maurice dit echt wil weten (en dat kan ik me niet voorstellen) moet hij het even vragen op MSN aan me. Ik denk dat hij op dit moment zijn modem door de floppydrive probeert te drukken ofzo, of even de kamer uitgaat zodat zijn pc het modem rustig zelf kan opeten.
|
Intern of extern modem? Intern gaat het modem in een van de vrije slots op het moederbord. Extern gaat het kabeltje in de seriele of USB poort.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Aan je computer klussen blijft uitkijken ja ;) |
Citaat:
Citaat:
:p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja is dom voor S&M, dit gaat feitelijk over hardware :p
|
ghe hij moet waar hij past do'h ;) ghe t past nl maar op 1 manier... was dat nou zo moeilijk ? ;) naja suc6 :)
|
Citaat:
Nadat je (uiteraad) de spanning van de computer gehaald hebt kun je er veilig werken door de computer constant vast te houden aan de metalen kast. Maar aangezien je dan maar één hand hebt om mee te werken is dat niet echt handig. Een betere manier is om gebruik te maken van een speciaal polsbandje (een geleidend draad met aan het eind een klemmetje) dat je vastklemt aan de metalen rand van de computer. Dan heb je altijd twee handen om mee te werken. Als je dan ook nog de stekker in een geaard stopcontact laat zitten dan wordt de kans op ESO (ElektroStatische Ontlading) nog kleiner. [edit]Typo removed. |
En als je nu geen voorzorgsmaatregel neemt, niet bandje, niet kast continu vasthouden MAAR we hebben te maken met een geaard stopcontact...zal dat laatste iets uitmaken dan...helpt het om enkel gebruik te maken van een geaard stopcontact tov een niet geaard stopcontact tegen ESD?
|
-> h&t
|
????
waarom worden er hier serieuze antwoorden gegeven? :D |
Citaat:
|
BTW, veel mensen overdrijven hier wel met de statische elektriciteit hoor... het enige dat ik je zou moeten aanraden is niet van te voren overdadig op ballonnen te wrijven als je een wollen trui aanhebt :D
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:07. |