Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Gebeten door rat (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=264922)

Rerisen Phoenix 31-10-2002 14:22

Gebeten door rat

Ben gebeten door een rat. Nu neem ik wel aan dat de verhalen dat je dan meteen alle mogelijke ernstige aandoeningen hebt niet correct zijn maar toch ff een vraagje.

Ik heb de wond wel meteen gespoeld... we hebben thuis echter niks desinfecterends ofzo. Heb tetanus prik gehad... 1,5 jaar geleden.

We wonen nogal afgelegen en het leek ook een wilde rat. Dit is allemaal veilig? - of heb ik morgen alle mogelijke infectieziekten tegelijk? :p

Leonoor 31-10-2002 14:41

Volgens mij is die tetanusinjectie nog wel veilig (maar ligt er ook aan hoe lang die daarvoor geleden is oid)... 'k zou ff de dokter bellen, dan kun je het navragen en weet je het iig zeker.

Andijvie 31-10-2002 14:58

Idd, gewoon even dokter bellen, vragen of je nog iets anders moet doen..

wondersbestaan 31-10-2002 15:35

Een vriend van mij is laatst gebeten door een hond, maar hij had geen tetanusinjectie nodig. Hij had er een aantal jaar terug nog een gehad, en de huisarts zei dat die injectie zeker 10 jaar werkzaam is. Je hoeft je dus geen zorgen te maken. Alleen als het echt een grote, diepe wond is, zou ik er even naar laten kijken.

Rerisen Phoenix 31-10-2002 15:58

ik ontdekte vlak nadat ik het postte dat ik nog snel een griepprik moest halen :)

dus ik heb ut ff gevraagd. Geen probleem... als het rood wordt is het pas slecht.
En zoveel zorgen maakte ik me niet. Ik wilde het alleen zeker weten.

pathfinder 31-10-2002 19:13

khad laatst een egel gevangen die ik 'sonic' had gedoopt..
dat beest probeerde me ook te bijtuh :)
maarja wat zou jij doen als egel :P

Ieke 31-10-2002 20:06

Citaat:

wondersbestaan schreef:
Een vriend van mij is laatst gebeten door een hond, maar hij had geen tetanusinjectie nodig. Hij had er een aantal jaar terug nog een gehad, en de huisarts zei dat die injectie zeker 10 jaar werkzaam is. Je hoeft je dus geen zorgen te maken. Alleen als het echt een grote, diepe wond is, zou ik er even naar laten kijken.
Vreemt die van mij werkt maar 5 jaar. Zal het eens gaan vragen hoe het zit.

Droyd 01-11-2002 19:43

Citaat:

pathfinder schreef:
khad laatst een egel gevangen die ik 'sonic' had gedoopt..

:D

Mortischa 01-11-2002 20:27

ehm als t een tamme is hoeft t niet. Wel als je door een wilde bent gebeten. Als je door tamme gebeten hebt en t bloedde hoeft t eigenlijk niet

ShoarmaSchaap 02-11-2002 23:16

Citaat:

Rerisen Phoenix schreef:
ik ontdekte vlak nadat ik het postte dat ik nog snel een griepprik moest halen :)

dus ik heb ut ff gevraagd. Geen probleem... als het rood wordt is het pas slecht.
En zoveel zorgen maakte ik me niet. Ik wilde het alleen zeker weten.

Griepprik?? Dat is toch voor bejaarde oudjes die dood gaan van een spatadertje?

Angeles 02-11-2002 23:38

Citaat:

ShoarmaSchaap schreef:
Griepprik?? Dat is toch voor bejaarde oudjes die dood gaan van een spatadertje?
En voor mensen met bijvoorbeeld CARA of andere aandoeningen waardoor griep meer kwaad kan dan voor gezonde mensen.

wushuman 18-02-2007 10:42

Wat tips tegen bijtende honden (5 jaar later :D ):

De eerste stap is het hoofd koel houden en nooit proberen jezelf los te rukken. Dat lukt toch niet. In plaats van je los te rukken kan je jezelf het beste met je volle gewicht op de hond laten vallen, liefst zo, dat hij op een stoeprand of een andere oneffenheid terecht komt. Hopelijk breken we hem zo enkele ribben. Als de hond je arm stevig beet heeft, is het mogelijk om hem rond te slingeren. Je zou hem dan tegen een paal kunnen slaan in een poging de rug te breken. Ook kun je het beest door een ruit heen slingeren, liefst zo dat hij met zijn buik in het glas belandt.

Hopelijk heb je er wat aan.

Corinne 18-02-2007 11:11

Citaat:

wushuman schreef op 18-02-2007 @ 11:42 :
Wat tips tegen bijtende honden (5 jaar later :D ):

De eerste stap is het hoofd koel houden en nooit proberen jezelf los te rukken. Dat lukt toch niet. In plaats van je los te rukken kan je jezelf het beste met je volle gewicht op de hond laten vallen, liefst zo, dat hij op een stoeprand of een andere oneffenheid terecht komt. Hopelijk breken we hem zo enkele ribben. Als de hond je arm stevig beet heeft, is het mogelijk om hem rond te slingeren. Je zou hem dan tegen een paal kunnen slaan in een poging de rug te breken. Ook kun je het beest door een ruit heen slingeren, liefst zo dat hij met zijn buik in het glas belandt.

Hopelijk heb je er wat aan.

Jezus, je zegt het zelf al, 5 jaar later, laat het dan lekker zo.
Verder ging het over een bijtende rat, niet over een bijtende hond.
En je tips vind ik belachelijk.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:00.