Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Nieuws, Achtergronden & Wetenschap (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=40)
-   -   Veiligheidsbeleid in Rotterdam (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=265388)

Hansje 31-10-2002 19:57

Veiligheidsbeleid in Rotterdam

Wat vinden jullie hiervan?
Door het beleid van Leefbaar Rotterdam wordt er erg veel
geld in veiligheid gestoken. Er blijft geen geld over voor
andere dingen, maar is dat wel belangrijk?
En hoe effectief is het beleid?
Hoe reageren Rotterdammers erop?
Is Rotterdam in 2006 wel helemaal veilig, zoals ze beweren?
Ik weet het, dit onderwerp komt een beetje laat, het
Rotterdamse Veiligheidsbeleid is eigenlijk al niet meer actueel
maar ik zou nu toch wel graag wat antwoorden willen horen!

Unexplained 31-10-2002 20:27

Ik kan niet zeggen dat ik mij veel veiliger voel..

Sterker nog: er lijken alleen maar meer junkies en bedelaars bij te komen.

klootzak2001 31-10-2002 20:33

hoe lang is dit "beleid " al in uitvoering ?

vind dat een eesentieel gegeven als je een rieel beeld wilt maken van het nut van die akties.

nu zie je alleen maar moment opnamens van mensen.
en die zie nu meer junks, omdat het in het nieuws is, er word meer op gelet.

denk dat een topic als dit pas een goed beeld geeft na een periode van minimaal anderhalf jaan een beleid te hebben gevoerd.

Joostje 31-10-2002 21:48

tja, mensen worden van de ene plaats naar de andere verplaatsd, zonder reden gefouilleerd...

Wat een prachtbeleid :rolleyes:

UnknoWn EntiTy 31-10-2002 22:30

Citaat:

Joostje schreef:
tja, mensen worden van de ene plaats naar de andere verplaatsd, zonder reden gefouilleerd...

Wat een prachtbeleid :rolleyes:

alternatieven?

Joostje 31-10-2002 22:53

Citaat:

UnknoWn EntiTy schreef:
alternatieven?
Nouja, je zou ook kunnen doen zoals de rest van Nederland?

UnknoWn EntiTy 31-10-2002 23:29

Citaat:

Joostje schreef:
jij betn af en toe een beetje erg beknopt :)

hoe doet de rest van Nederland het dan, in Utrecht hadden we tot voor kort een tunnel waar junks woonden en waar het ongelooflijk stonk. Nu zitten die junks allemaal op het Smakkelaarsveld (naast Utrecht Centraal), en daar durf ik echt niet langs te fietsen. (je kan er wel eenvoudig omheen). Ook Hoog Catherijne moet je (zeker als meisje) 's avonds laat niet alleen lopen.

Joostje 01-11-2002 07:55

Tja, het lijkt me toch echt het best als junks ed worden geholpen met afkicken en weer een plaats kunnen vinden in de maatschappij. Verder zou ik agenten inzetten om een betere band met buurtbewoners te kweken ipv onzinnig te fouilleren.

klootzak2001 01-11-2002 22:47

Citaat:

Joostje schreef:
vandaar dat de criminaliteit zo erg steigt..

slaap maar lekker door...

Joostje 01-11-2002 23:00

Citaat:

klootzak2001 schreef:
vandaar dat de criminaliteit zo erg steigt..

slaap maar lekker door...

en jij ziet een daling vd criminaliteit in rotterdam?

Hansje 02-11-2002 10:23

Citaat:

klootzak2001 schreef:
hoe lang is dit "beleid " al in uitvoering ?

vind dat een eesentieel gegeven als je een rieel beeld wilt maken van het nut van die akties.

nu zie je alleen maar moment opnamens van mensen.
en die zie nu meer junks, omdat het in het nieuws is, er word meer op gelet.

denk dat een topic als dit pas een goed beeld geeft na een periode van minimaal anderhalf jaan een beleid te hebben gevoerd.

Okee, dit beleid is nu een aantal weken in uitvoering. Het Rotterdamse gemeentebestuur heeft een groot beleid aan veiligheidbesteed, in de vorm van 16 punten waar ze aandacht aan besteden. De bedoeling is dat in 2006 alle 16 doelstellingen zijn gehaald en Rotterdam dan "helemaal veilig" genoemd kan worden.
Maar ik ben dus nieuwsgierig naar of jullie denken dat het zou werken, en wat tot nu vanaf gebracht wordt. Iedereen weet dat er in de wijken die B&W Rotterdam als onveilig bestempelt hebben, nu zonder aanleiding gefouilleerd mag worden. Resultaat: in enkele uren vele arrestaties, gevonden steekwapens, vuurwapens, munitie, drugs en al dit soort zaken meer.
Alternatieven worden al genoemd: junkies verplichten in een afkick-programma te gaan zodat je de problematiek niet verplaatst maar oplost. Hoopgevend!

Joostje 02-11-2002 11:39

met het in beslag nemen van wapens los je structurele criminaliteit niet op

MissCzechMeOut 02-11-2002 11:58

slecht beleid, prefentief foullieren, dat denken de criminelen ook, goh laat ik maar weer ergens anders hangen, de politiek moet eens stoppen met problemen proberen te oplossen maar de gewoon bij de oorzaak aanpakken.

klootzak2001 02-11-2002 20:59

Citaat:

Joostje schreef:
en jij ziet een daling vd criminaliteit in rotterdam?
dat kan je nu nog niet vaststellen zoals ik in het begin zei..

je moet een baby niet uit zijn wagen trappen..

oftewel de cijfers van nu zijn nog lang niet relevant, ze zeggen niks.

klootzak2001 02-11-2002 21:00

Citaat:

Hansje schreef:
Okee, dit beleid is nu een aantal weken in uitvoering. Het Rotterdamse gemeentebestuur heeft een groot beleid aan veiligheidbesteed, in de vorm van 16 punten waar ze aandacht aan besteden. De bedoeling is dat in 2006 alle 16 doelstellingen zijn gehaald en Rotterdam dan "helemaal veilig" genoemd kan worden.
Maar ik ben dus nieuwsgierig naar of jullie denken dat het zou werken, en wat tot nu vanaf gebracht wordt. Iedereen weet dat er in de wijken die B&W Rotterdam als onveilig bestempelt hebben, nu zonder aanleiding gefouilleerd mag worden. Resultaat: in enkele uren vele arrestaties, gevonden steekwapens, vuurwapens, munitie, drugs en al dit soort zaken meer.
Alternatieven worden al genoemd: junkies verplichten in een afkick-programma te gaan zodat je de problematiek niet verplaatst maar oplost. Hoopgevend!

leuk, idee maar ik vind dat je te vroeg bent.

Joostje 02-11-2002 23:36

Citaat:

klootzak2001 schreef:
dat kan je nu nog niet vaststellen zoals ik in het begin zei..

je moet een baby niet uit zijn wagen trappen..

oftewel de cijfers van nu zijn nog lang niet relevant, ze zeggen niks.

tuurlijk, maar waarom denk je dat dit dan een betere optie dan het normale politeibeledi ( jij begon te goochelen met landelijke cijfers, dus ik verwacht dat je ook cijfers kunt geven van rotterdamse situatie. kan dat niet, dan moet je ook niet zeggen dat het rotterdamse beleid beter is op grond van de cijfers)

Hansje 03-11-2002 09:49

Citaat:

Tweety2k schreef:
slecht beleid, prefentief foullieren, dat denken de criminelen ook, goh laat ik maar weer ergens anders hangen, de politiek moet eens stoppen met problemen proberen te oplossen maar de gewoon bij de oorzaak aanpakken.
Goed, je geeft een leuk argument, de criminelen gaan toch wel weer ergens anders heen maar weet je ook op wat voor manier de politiek de problemen dan moet aanpakken?

Hansje 03-11-2002 09:56

Citaat:

Joostje schreef:
met het in beslag nemen van wapens los je structurele criminaliteit niet op
Kijk, dat wil ik nou horen! (y) Maar het beleid dat Rotterdam voert is wel wat uitgebreider. Niet alleen meer blauw op straat en preventief fouilleren, maar ook het sluiten van alle illegale coffeeshops, bordelen en meer van dat soort geaccepteerde crimi-huisvestigingen. Zo neem je wel wat meer maatregelen tegen de structurele criminaliteit door wat plaatsen waar de criminaliteit beoefent kan woren, te elimineren.

Stel nou dat je een wetsvoorstel indient waarbij in alle steden preventief gefouilleerd mag worden.

Dan worden er toch al heel wat meer hanglocaties van criminelen weggegooid nietwaar?

Hansje 03-11-2002 09:58

Citaat:

klootzak2001 schreef:
leuk, idee maar ik vind dat je te vroeg bent.
Hoezo te vroeg, ik denk dat je de plank hier een beetje misslaat. Mijn vraag was wat jullie hiervan denken, wat zou het opleveren, mijn vraag was niet: wat was het resultaat!

klootzak2001 03-11-2002 11:00

Citaat:

Hansje schreef:
Hoezo te vroeg, ik denk dat je de plank hier een beetje misslaat. Mijn vraag was wat jullie hiervan denken, wat zou het opleveren, mijn vraag was niet: wat was het resultaat!
en dan nog vind ik het te vroeg, mar ok.

ik denk dat dit beleid op de wat langere termijn zeker veel effect heeft.

Joostje 03-11-2002 12:44

Citaat:

Hansje schreef:
Dan worden er toch al heel wat meer hanglocaties van criminelen weggegooid nietwaar?
hanggroepcriminelen :confused:?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:10.