Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Exacte vakken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=17)
-   -   boomgaard in java (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=265451)

sanne_312 31-10-2002 20:47

boomgaard in java
 
Ik heb een boom getekend m.b.v een methode:

public class Applet1 extends Applet {
public void paint( Graphics g ) {
g.setColor( Color.black );
g.fillRect( 200, 200, 100, 200 );
g.setColor( Color.darkGray );
g.fillOval( 175, 115, 150, 100 );
tekenBoom( g, 250, 150 );
tekenBoom( g, 224, 174 );
tekenBoom( g, 272, 175 );
tekenBoom( g, 269, 119 );
tekenBoom( g, 225, 130 ); }

void tekenBoom( Graphics g, int x, int y) {
g.setColor( Color.black );
g.fillOval( x, y, 15, 10 ); }
}

Dit werkt wel, maar er is nu een opdracht om een boomgaard te tekenen. Ik heb geen idee hoe dat in het kort kan. Kan iemand mij helpen.

MacArt 01-11-2002 22:24

ik heb geen verstand van java, maar ongetwijfeweld moet je aller eerst het geheel in een loop zetten, FOR...NEXT lus mischien?
dan tekend ie igg al meerdere bomen, vervolgens moet je zorgen dat de offset van het teken steeds anders is, ook dit doe je het best met for next lussen.

er van uitgaand dat for next lussen met de C constructie werken in java zou ik dit doen:


public class Applet1 extends Applet {

for (q=0;q<=1000;q=q+100){
for (w=0;w<=1000;w=w+100){

rest van jou code met achter ieder x coordinaat +q en ieder y coordinaat +w of anders om

}}
} (haakje van de public class def.


als de syntax klopt dan zou dit een boom gaard met 10 bij 10 bomen tekenen steeds 100 pixles uit elkaar. je kan natuurlijk de 1000 en de hondert veanderen om de boompjes verder uitelkaar te halen of meer of minder bomen te tekenen.

je kan ook een willekeurige verdeling maken als je een paar random integers kan maken..

mischien heb je hier wat aan, mischien ook niet...


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:39.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.