Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Films, TV & Radio (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Wie moet de rol van professor Dumbledore (Perkamentus) overnemen? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=266225)

Anne 01-11-2002 18:19

Wie moet de rol van professor Dumbledore (Perkamentus) overnemen?

Zoals jullie vast allemaal gehoord hebben, is vorige week zaterdag de acteur Richard Harris overleden, de man die professor Dumbledore in Harry Potter 1 (en 2) vertolkte. Aangezien Harry Potter in totaal 7 delen gaat tellen en Dumbledore in ieder geval nog voorkomt in de delen 3, 4 en 5 (verder weet ik nog niets), moet er iemand anders gezocht worden voor de rol. Welke acteur vind jij geschikt en waarom?

Zelf ga ik voor de acteur die Gandalf speelde in LOTR (ben z'n naam even kwijt). Waarom? Ach, het is een typische Dumbledore (vind ik dan). :)

cyc 01-11-2002 18:30

Er wordt gespeculeerd over Christoper Lee, Saruman uit LOTR.....
ach, het is bijna Ian McKellen ;)

Uice 01-11-2002 18:42

Carmen Electra

Arwyn 01-11-2002 19:21

Ik was zelf uitgekomen op Ian McKellen of Christopher Lee. Christopher wouden ze daar eerst ook al voor hebben ja, maar omdat hij het te druk had werd-ie het nie. Daarom lijkt dat mij een logische keuze.

Landslide 01-11-2002 21:11

Ja Christopher Lee en Ian McKellen. Maar das alleen maar omdat zij lange haren en een lange baard hebben. Ik ga dan meer voor Ian McKellen denk ik, want die heeft echt zo'n wijs, vriendelijk hoofd..Maar Christopher Lee is ook altijd the badguy..

Anonymous John 01-11-2002 21:14

Ik stem op een digitale Richard Harris.

Christopher Lee zie ik overigens niet zo zitten. Hij is geweldig als slechterik zowel in LOTR als in Episode II en zou IMO minder goed overkomen als behulpzame professor.

Siyabonga 01-11-2002 22:42

zouden jullie misschien plaatjes van die personen kunnen posten?
want eigenlijk ken ik al die mensen niet zo... :o

Joostje 02-11-2002 01:05

ik zou het iig wel mooi vinden als ie perongeluk terugvalt in zn rol van Saruman en opeens allemaals Uruk-hai begint te fokken :D

Ieke 02-11-2002 08:07

Christopher Lee Als sauruman:

http://www21.brinkster.com/ieke/062201_saruman2_sm.jpg

Ian McKellen als gandalf:
http://www21.brinkster.com/ieke/gandalf.jpg

Ik stem zelf voor Ian McKellen.

Missy Muffett 02-11-2002 08:57

heej khad ook ergens gelezen dat misschien de rol van Harry,
Hermelien en Ron zou worden overgenomen,.....kan dat? of heb ik gewoon grote onzin gelezen??? :o

Siyabonga 02-11-2002 09:05

Citaat:

nathalie schreef:
heej khad ook ergens gelezen dat misschien de rol van Harry,
Hermelien en Ron zou worden overgenomen,.....kan dat? of heb ik gewoon grote onzin gelezen??? :o

:eek:
moeten ze niet doen...
waarom zouden ze dan gaan doen?? ze zijn toch goed...

@ieke, bedankt voor de foto's :)
Christopher Lee zie ik niet zo goed, maar Ian McKellen ziet er wel uit alsof ie de rol van dumbledore kan overnemen

legatus 02-11-2002 12:34

De STAND-IN van Richard Harris, Harry Robinson, zal hoogstwaarschijnlijk de eer krijgen.

N00dles 02-11-2002 12:51

Citaat:

Hagezussa schreef:
Ja Christopher Lee en Ian McKellen. Maar das alleen maar omdat zij lange haren en een lange baard hebben.
Ik denk niet dat die baard en lange haren echt zijn ;) :D

Aurora 02-11-2002 13:00

Citaat:

Joostje schreef:
ik zou het iig wel mooi vinden als ie perongeluk terugvalt in zn rol van Saruman en opeens allemaals Uruk-hai begint te fokken :D
LoL :D

Ik vind Ian McKellen idd wel goed.. hij ziet er echt superlief uit.. en ik vond die Dumbledore er ook altijd heel lief uit zien.. duzjah.

Ieke 02-11-2002 16:13

Citaat:

vleermuissie schreef:
moeten ze niet doen...

@ieke, bedankt voor de foto's :)
Christopher Lee zie ik niet zo goed, maar Ian McKellen ziet er wel uit alsof ie de rol van dumbledore kan overnemen

Ik kon niet zo snel een betere vinden van Christopher Lee. Ook moet ik denken aan die upload pagina's. Als ze foto's te groot zijn doet ze het binnen de kortste keren niet meer. :(

Winner 02-11-2002 18:24

Prins Bernard

Sidhe 02-11-2002 18:27

Ik stem voor Ian McKellen. Hij rocks! Al vind ik het altijd jammer dat een rol over moet worden genomen door een andere acteur :(

Milk 02-11-2002 18:38

Citaat:

vleermuissie schreef:
moeten ze niet doen...

Dat gaan ze misschien doen omdat Harry, Hermelien en Ron snellet IRL groeien dan hun personages. Het heeft niets met goed of niet goed te maken.

perseus 02-11-2002 18:38

Een echt goede vervanger vinden ze nooit, vrees ik (stem is anders, gezicht, enz.), maar het moet toch, dus ik denk dat idd die achteurs die Gandalf en Saruman spelen wel in aanmerking komen, vooral omdat de gezichten en de stemmen er aardig op lijken (en make-up doet wonderen).

Breg 02-11-2002 18:56

ehm, misschien Ian McKellen hij ziet er echt uit als Perkamentus. Maar aan de andere kant zou ik misschien, als ik hem in die rol zou zien, iets hebben van: Heej, daar´s Gandalf.

Siyabonga 02-11-2002 22:22

Citaat:

Milk schreef:
Dat gaan ze misschien doen omdat Harry, Hermelien en Ron snellet IRL groeien dan hun personages. Het heeft niets met goed of niet goed te maken.
:(
zou wel jammer zijn...

Chimera 03-11-2002 08:57

Citaat:

Milk schreef:
Als ze met een interval van een jaar de nieuwe films uitbrengen is er niks aan de hand, maar ik ben bang dat ze dat niet meer gaat lukken. Het volgende deel laat wel erg lang op zich wachten.

perseus 03-11-2002 10:52

Citaat:

Chimera schreef:
Als ze met een interval van een jaar de nieuwe films uitbrengen is er niks aan de hand, maar ik ben bang dat ze dat niet meer gaat lukken. Het volgende deel laat wel erg lang op zich wachten.
Idd, die boeken worden steeds dikker, en de films dus ook steeds langer, want het is gewoon bijna niet samen te vatten tot iets korters.

Anne 03-11-2002 12:52

Citaat:

Winner schreef:
Prins Bernard
:p En Balkenende voor de rol van Harry Potter zeker?! :D

Even serieus: ik zou het heel jammer vinden als de rollen van Harry, Ron en Hermelien opeens door anderen gespeeld zouden worden. Ik denk dat ik dan niet meer naar de films zou gaan...

ABrules 03-11-2002 13:40

Misschien kunnen ze ook Sean Connery doen, die heeft nog nooit een tovenaar gespeelt enne dan ga je niet zitten kijken van daar heb je Gandalf of Saruman... En als de spelers vervangen worden is idd wel jammer, maar op zich zal ik wel naar de films blijven gaan denk ik...

Conan the Librarian 03-11-2002 14:38

Citaat:

legatus schreef:
De STAND-IN van Richard Harris, Harry Robinson, zal hoogstwaarschijnlijk de eer krijgen.
Kan die acteren? :confused:

De enige acteur Harry Robinson in de IMDb is namelijk zo'n zestig jaar geleden overleden. :D

Tox 04-11-2002 10:22

Citaat:

CycLoner schreef:
Er wordt gespeculeerd over Christoper Lee, Saruman uit LOTR.....
ach, het is bijna Ian McKellen ;)

Het wordt ook Christoper Lee

Rollo Tomasi 04-11-2002 18:41

Citaat:

legatus schreef:
Hoorde ik ook. Lijkt me ook het best, dat ze iemand nemen die er op lijkt.

"Hee, Gandalf speelt mee in Harry Potter!"

"Nee joh, dat is Ian McKellen als Dumbledore."

"Huh?"

Rollo Tomasi 04-11-2002 18:52

Citaat:

Tox schreef:
Het wordt ook Christoper Lee
Bron?

Bron Harry Robinson:

http://us.imdb.com/StudioBrief/2002/20021028.html

Silent Enigma 04-11-2002 19:53

ik heb ook gehoord dat de Harry, Hermione en dat andere joch ermee kappen na HP 3... volgens Chris Columbus om ze ff wat rust te gunnen ofzo :confused:

en dat ze groeien IRL is juist goed, tussen de boeken zit er steeds een periode van een jaar, en als ze elk jaar een film maken...

<edit> hmmm niet elk jaar..., Prisoner of Azbakan staat voor 2004 gepland, vergeet bovenstaande <edit>

Ilsch 05-11-2002 10:35

kweenie.. maar het is wel stom als je zo'n serie films hebt.. en het zijn andere acteurs :(

maantje tuurt 05-11-2002 15:24

gandalf uit lotr

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:00.