![]() |
IETS nieuws!! geen tampons of maandverband maar de softcup
Softcup is geen tampon of maandverband, Softcup is een zacht flexibel cupje dat je inwendig draagt. Softcup is echt uniek omdat het cupje je menstruatie vloeiing opvangt.
Softcup is gemaakt van een irritatievrij, niet absorberend thermoplastisch materiaal dat zacht wordt door je lichaamstemperatuur. Hierdoor zal Softcup zich schikken naar je inwendige bouw en ontstaat een persoonlijke pasvorm wat lekkage en geurtjes helpt voorkomen. Softcup is echt onzichtbaar en werkt zeker 2x langer dan tampons en maandverband tot wel een maximum van 12 uur. Softcup breng je in je vagina door de rand samen te knijpen en deze naar achteren en naar beneden te duwen. Softcup glijdt dan op de juiste plek open, namelijk achter je baarmoedermond en schaambeen. (Denk aan het pessarium principe.) Softcup is gemaakt van speciaal kunststof wat ook wordt gebruikt voor katheters en baby fopspenen. Softcup bevat geen latex of rubber en veroorzaakt geen allergische reactie. http://www.softcup.nl/pictures/cup1.jpg Ik heb 4 van die dingen thuis..en nog niet geprobeerd. Je moet hem met je vingers eruit halen en dat idee zit me niet zo lekker.. Maargoed iemand het al geprobeerd? |
kheb dr wel over gehoord jah, nooit geprobeerd.
maar mijn god :eek: hoe krijg ik zown monsterlijk ding dr in :confused: dan moet je m wel zow samenknijpen met 2 vingers, en dr inschuiven maar t lijkt mij dat k m niet ver genoeg krijg volges mij moet je dan hele lange vingers hebben:p |
Citaat:
http://www.softcup.nl/pictures/diagram001.jpg http://www.softcup.nl/pictures/diagram002.jpg Ik heb hem eigenlijk besteld omdat je er ook mee kan vrijen.. en dat lijkt me wel..handig. Maar ik wil er eerst wat meer info over .. vooral van mensen die het wellen geprobeerd hebben. |
Ik had er weleens van gehoord ja..
Werd toch vooral bij vrouwen die net een kind hadden gekregen, en bij hele zware menstruaties? Mja, ik zou het niet gebruiken, vind m te groot, btje goor om er helemaal in te gaan, lijkt me pijnlijk.. :\ *lang leve de tampons dan maar :\* Dan maar 9 daagjes geen sex ;) |
Citaat:
|
gatverdamme zeg :eek: (n)
|
haha, leuk toch?
Ga ik vast wel eens een keer doen, maar heb voorlopig nog wel genoeg aan de tampons en het maandverband. |
evil
|
Ja doei, zometeen krijg ik hem er niet meer uit..
Ik raakte al in paniek toen ik het tamponkoordje niet kon vinden joh.. :o |
Citaat:
|
Sjongejonge zoiets bestaat al 5 jaar.
Groot nadeel: je kunt hem niet omspoelen als je op een (openbaar) wc zit zonder wastafel. Tenminste het lijkt mij wel zo fris als je dat ding telkens ff omspoelt voordat je hem weer inbrengt |
Citaat:
Niets voor mij alleen, ik durf een tampon niet eens in te brengen :S |
Durfde ik eerst ook nie (tampon), maar nadat een (zwem)vakantie in Duinrell daardoor in t water was gevallen dacht ik schijt aan en heb ik ze voor t eerst gebruikt.
Ik ben ook altijd bang dat ie door schiet want dat had ik gehoord van een meisje, die moes m operatief laten verwijderen Mijn moeder had een verhaal over een collega die was vergeten m eruit te halen en al een nieuwe erin had gedaan. Zij is nu dood... Maar daar moet je nie aan denken:D want zonder tampons mis je keiveel!! (zoals zwemmen wanneer je wil) |
Citaat:
nouja, opzich handig als je zo'n ding ook 's nachts kunt dragen, want maandverband 's nachts vind ik echt niks (zoiezo niet...). maar dat uitdoen idd, brrr... |
het lijkt me niets? kweenie... hoe moet je dat er nou weer uithalen dan? of heb ik daar overheen gelezen :o
|
Citaat:
2: Bij gebruik van tampons is altijd kans op de ziekte menstruele TSS. Deze ziekte kan beschadiging van de eierstokken veroorzaken. TSS is echter een zeldzame ziekte, en bij normaal, hygienisch gebruik van tampons is de kans erop erg klein. Alleen als je een tampon vergeet, wordt de kans groter. Daarnaast wordt vrouwen met maar 1 eierstok geadviseerd om geen tampons te gebruiken, of extra voorzichtig te zijn. Als zij immers TSS zouden krijgen, zouden ze geen eierstokken meer over houden (er staat ook info over in de bijsluiter van een doosje tampons, tenminste bij o.b.) |
Citaat:
Broodje - aap. Een tampon kan misschien wel dodelijk zijn, maar dan moet je toch al geruime tijd erge last hebben voor je er daadwerkelijk aan dood gaat... Dit is due waar broodje - aap ged in is : over delicate onderwerpen wat larie verspreiden, veelal verzonnen om iemands echte mening ofzo te verdoezelen (in dit geval waarschijnlijk schrik voor tampons...) Dit is een gevoelig onderwerp, hou plz dit soort angstaanajgerij erbuiten. (en sorry om jullie meiden - enkel topic binnen te dringen... :schaam: ;) ) |
Ik had er nog nooit van gehoord, maar het klinkt eng.
|
aan begin van dit schooljaar had een vriendin een blaadje van de etos meegenome en daar stond dit ook in.. alleen als ik het zo eens zie lijkt het me niet zo veel.. hoe moet je ooit dat ding eruit halen??
'k lijkt me alleen handig omdat je er mee kunt vrijen.. maar verder... niet zo |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
idd: # Softcup niet hergebruiken wegens risico voor vaginale infectie. |
ff nog over dat duur:
4-pack € 6,00 12-pack € 14,50 24-pack € 26,50 50-pack € 50,00 prijzen zijn inclusief verzendkosten |
Citaat:
En vervolgens, moet je hem er weer uit krijgen, zal je niet zien dat ie omklapt ofzo en je een heel bloedbad aanricht, en je zit net op een plee in een discotheek ofzo.. :o Nee, ik hou het maar fijn op tampons dus, ook al zitten daar de nodige risico's aan. |
Dus als ik het goed begrijp, (heb die gebruiksaanwijzing 3x doorgelezen ofzo)moet je de softcup er gewoon uittrekken. En dat zo rechtmogelijk. Maar als dat ding redelijk vol zit, dan is het toch zo goed als onmogelijk om het recht eruit te halen???
Daarbij lijkt het me een eng idee, ik krijg dan vast het gevoel dat ik hem er niet uitkrijg. Daar heb ik al last van bij tampons, als ie er niet 1,2,3 uitgaat. Dan krijg ik het al spaans benauwd. Weet iemand trouwens of dat veel voorkomt, dat tampons er niet uit kunnen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Niks voor mij. Ik vertrouw t niet zo, bovendien zou ik toch een btje een onveilig idee hebben, aangezien dr geen touwtje aanzit of zo :D. Nee hoor, geef mij maar tampons, ook nergens last van. Kvind t niet erg om een paar daagjes geen sex te hebben.
|
Loopt alles er dan niet uit als je dat er weer uitvist?
Ik wil het best eens proberen (t klinkt wel handig) maar of het ook echt iets is... |
Citaat:
"Ja, ik heb rode wijn gemorst" :o |
Citaat:
|
lijkt me niks
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:28. |