Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Films, TV & Radio (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Road To Perdition (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=266926)

superjip 02-11-2002 11:55

Road To Perdition

Mensen wie heeft dit meesterwerk al bekeken...

Ik gisteren in Haarlem en ik heb aan een stuk genoten van dit meesterwerkje...

Ik weet niet of hier al een topic van is...maar hij verdient er 2 naar mijn mening.

Tom Hanks, Paul Newman, Jude Law...wat een meesters in het acteerwerk zeg..

En dat verhaal is ook gruwelijk met die veelzeggende muziek erbij

LAAT U HOREN ;)

legatus 02-11-2002 12:32

Citaat:

Mensen wie heeft dit meesterwerk al bekeken...
Prachtige visuals, mooie decors en goed acteerwerk, waar Paul Newman en Daniel Craig er toch wel bovenuit stegen. Het verhaal hebben wel al tig keer gezien maar is in een mooi somber jasje gestoken. Allemaal wel iets te gladjes, maar dat zijn we gewend van Hollywood.

Geen meesterwerk, maar toch de moeite waard. Ik zag trouwens aan het einde photoplay staan in plaats van motion picture.

Martijn 02-11-2002 14:15

heel goeie film!!

(jammer dat ik m in zwart wit zag en alleen met engelse ondertiteling :( (dvd uit indonesie)

ABrules 02-11-2002 15:12

Ja echt vette film, beetje te voor echt vette sfeer enzo...
Zekerssss. die kleding en alles, lange jas hoedje en een dikke tommygun (y) . af en toe klein beetje voorspelbaar,maar voor de rest echt topfilm en blij dat ik hem gezien heb... niet de beste film die ikooit gezien heb, maar toch... heel goede film...

kHebTrekInWatLekkers 02-11-2002 15:36

De hele film was zo ontzettend voorspelbaar...

Sithan 03-11-2002 22:17

Citaat:

superjip schreef:
Ik gisteren in Haarlem en ik heb aan een stuk genoten van dit meesterwerkje...
Hehehe ik dezelfde dag dezelfde plaats en om 21:45 uur...ook nog dezelfde voorstelling misschien? :D

Vond m zwaar goed, ijzersterk verhaal...en als je goed oplet zal het einde je niet geheel verrassen...

Dat jongetje moet een oscar winnen vink en Jude Law...wat een creep zeg :eek:

Sithan 03-11-2002 22:19

Citaat:

kHebTrekInWatLekkers schreef:
De hele film was zo ontzettend voorspelbaar...
Je laat t klinken alsof dat iets slechts is...niet in alle films hoeven ze t te hebben van verrassingseffecten, Road to perdition had dat ook absoluut niet nodig...

LiViNg EnD 04-11-2002 10:11

k heb em gister gezien... G E W E L D I G

de film was alles behalve voorspelbaar :)

Rollo Tomasi 04-11-2002 18:32

http://fun.scholieren.com/films/view.php3?id=307

Oscars voor cinematography, art direction en Paul Newman behoren zeker tot de mogelijkheden.

superjip 04-11-2002 21:45

Citaat:

Sithan schreef:
Hehehe ik dezelfde dag dezelfde plaats en om 21:45 uur...ook nog dezelfde voorstelling misschien? :D

Vond m zwaar goed, ijzersterk verhaal...en als je goed oplet zal het einde je niet geheel verrassen...

Dat jongetje moet een oscar winnen vink en Jude Law...wat een creep zeg :eek:

Yep zelfde voorstelling..kwart voor 10...

bevatte onder andee de ''biertje''-reclame en de trailer van gangs of new york en die film van eminem

had je een blauwe jas aan??dan heb ik je gezien (dat was een geintje)

maar mensen de muziek van die film heerlijk...goddelijk..dezelfde nacht nog de hele soundtrack gedownload

Boogie 04-11-2002 21:56

Ik vond het een hele goeie film, alleen het einde vond ik ietwat overdreven. Een beetje een smet.

Sithan 04-11-2002 22:28

Citaat:

superjip schreef:
bevatte onder andee de ''biertje''-reclame en de trailer van gangs of new york en die film van eminem

Niet dat dat wat zegt, want het voorprogramma zit in de brinkman als het goed is aan de hoofdfilm vastgeplakt dus dat is de hele week t zelfde ;)

Maar ik had zelfs heel toevallig nog een blauw jas aan :D ;)

superjip 05-11-2002 19:35

Citaat:

Sithan schreef:
Niet dat dat wat zegt, want het voorprogramma zit in de brinkman als het goed is aan de hoofdfilm vastgeplakt dus dat is de hele week t zelfde ;)

Maar ik had zelfs heel toevallig nog een blauw jas aan :D ;)

Ja?? zo droog...

Shibby 06-11-2002 13:20

Ik heb m zondag in eindhoven gezien :) leuk feit..

IK VOND HET ECHT EEN GOEDE FILM! dat jochie speelt echt goed. kei leuk ventje...lijkt een beetje op mn kleine neefje. Maar ook Paul Newman, Tom Hanks en Jude Law vond ik erg goed. Jude Law was niet te 'herkennen' Ik vond hm echt een engerd. Akelig hoe hij van dat moorden genoot.

De muziek vond ik ook erg goed. Dat maakte de emotionele stukken echt extra emotioneel...wat ook de bedoeling is natuurlijk...duh :p .

bij de bankovervallen dat de vader of op zijn zoontje moest wachten of dat hij te snel wegreed of dat hij er net aan kon gaan hangen vond ik echt grappig. En over die 200 dollar. dat ie naderhand pas doorheeft dat ie veel meer had kunnen vragen :D

*****SPOILER*******

Vooral dat einde vind ik zielig. Ik verwachtte dat echt niet. Ik schrok me dood toen hij voor dat raam werd neergeknald. Slim van dat jochie om naar die 2 oudjes te gaan.

*****/SPOILER*******

En dan dat Michael zo zegt:
When people ask me if Mike Sullivan was a good man,... or if there was no good in him at all.... I just say ...He was my father.

Echt mooi vond ik dat...bleef ook de hele tijd hangen in mn hoofd.

legatus 06-11-2002 13:39

SPOILERS?

Citaat:

Vooral dat einde vind ik zielig. Ik verwachtte dat echt niet. Ik schrok me dood toen hij voor dat raam werd neergeknald. Slim van dat jochie om naar die 2 oudjes te gaan.
Misschien een waarschuwing plaatsen voor mensen die de film nog niet gezien hebben?

Citaat:

When people ask me if Mike Sullivan was a good man,... or if there was no good in him at all.... I just say ...He was my father.
Typisch Hollywood...

superjip 06-11-2002 16:29

there s only one guarantee.....none of us will see heaven

ja bij deze quote werd ik zelfs opgewonden (neem dit niet te letterlijk mensen)

Methuselah 07-11-2002 00:33

ik vond 'm best wel goed :)

Shibby 07-11-2002 20:32

Citaat:

legatus schreef:
SPOILERS?

oeps...! shit :confused: (n)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:01.