![]() |
acoustisch of elektrisch
Citaat:
|
ik vind akoestisch...
moet je harder ploeteren voor een goed geluid, anders trap je gwoon je distortion in en klinkt t snel vet... daarbij kost een akoestische gitaar vaak wel goedkoper dus als je t niks vind... |
Ik ga voor een crappy akoustische gitaar. Tegen de tijd dat je op zo'n honkbalknuppel-nek een beetje kan spelen, dan lukt het elektrisch ook wel.
|
Ik denk akoestisch; volgens mij is dat ook veel leuker om mee te beginnen, wat je muzieksmaak ook is./
Al speel ik geen 6-snarige harp. |
akoestisch.. lijkt me niet een kwestie van "vinden"
|
Citaat:
|
acoestisch beginnen,als je al een tijdje een acoestische gewoon bent gaat de overschakeling naar elek toch wel makkelijker
|
wow, mijn raad wordt zomaar opgevolgd :D :D
maar ik denk zelf ook dat je het beste acoustisch kunt beginnen, en dan het liefst een gitaar met stalen snaren om alvast een beetje eelt te kweken. (hoewel een spaanse gitaar ook wel weer wat heeft vanwege de dikke nek... hmm) |
Als je uiteindelijk toch elec. wil gaan, waarom zou je dan akoustisch beginnen? Slaat nergens op.
|
Denk dat je ook gelijk op elek. kan beginnen. Als je later elektrisch wil blijven spelen, waarom zou je dan eerst op zo'n akoestisch geval beginnen?
Het enigste wat belangrijk is, is dat je wel moet beginnen met de basisbeginselen van het gitaar spelen. Veel mensjus kopen een elek. gitaartjuh en beginnen met beuken net zolang totdat er een simpel punk-nummer uit hun boxen komt. Zo sla je de complete basis over. Als je deze basis eerst doet, (wat dus ook kan op een elek. gitaar), dan zou ik niet weten waarom je eerst op een akoestische moet gaan spelen... |
wat te denken van de toegevoegde waarde die je kan inbrengen bij al die leuke kampvuurtjes!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
En bij basgitaar?
|
Duidelijk accoustisch, is beter voor je techniek, je hoort elk foutje.
In het begin is dat misschien frustrerend, maar het kan ook een stimulans zijn. wijze woorden zijn weer mijne |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar Rhinus, ga je het muzikale pad op? |
Ja, ik wil wel basgitaar leren spelen eigelijk. Maar ik heb nog nooit iets gedaan met muziek. Dus misschien gooi ik dan allemaal geld weg als ik iets koop. Dus ik weet niet of ik wel een basgitaar moet kopen..
Ik twijfel al 3 jaar over de aanschaf voor een instrument. :o |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:05. |