![]() |
Voor Daniëlle
Ik weet het, hij is erg lang. Maar ik zou het erg fijn vinden wanneer jullie de moeite zouden nemen om hem helemaal te lezen en me te vertellen wat jullie er van vinden...
-------------------------------- Voor Daniëlle... Een meisje van 14 Best een aardig kind En met andere mensen Altijd goed gezind Zo leerde ik haar kennen Maar het deed me zeeer Ze liet me beseffen Dat meisje was ze niet meer Ze was nu bang Bang voor haar verleden En ze heeft voor een Betere toekomst gebeden Lege ogen Schenken geen medeleven Dode ogen Staren dood In haar eigen afgrond Ik zag haar al sterven Maar ze leefde nog Een eind eraan maken Dat kon ze alsnog Dit liet me beseffen Hoeveel ik hield van haar Maar toch was het idee Eigenlijk wel raar Geen gedachten meer mogelijk Alleen maar angst Maar eerlijkheid duurt helaas Meestal allerlangst Lege ogen Schenken geen medeleven Dode ogen Staren dood In haar eigen afgrond Het duurde een tijd Voordat ze me vertelde Het gebeurde die nacht Toen ze me opbelde Het hele verhaal Vertelde ze toen Toen wist ik niet meer Wat ik moest doen? Het was zo raar Ze was eens zo onbedroefd Het is als een grote omwenteling Haar leven ineens omgeschroefd Het was een masker geweest Wat ze had gedragen Maar ze had het verteld Toen ik me dingen af begon te vragen Lege ogen Schenken geen medeleven Dode ogen Staren dood In haar eigen afgrond Pas toen begon ik me te beseffen Wat ze had bedoeld Met die kleine hintjes Als: Ik heb me echt zo kut gevoeld Ik wist niet hoe ik haar kon helpen Maar ik wilde het zo graag Toen moest ik het echt weten En stelde haar de vraag: Je laat me toch niet in de steek, Want ik geef zo veel om jou Ik wil je vrolijk zien, dat was Het enige dat ik nou wou Lege ogen Schenken geen medeleven Dode ogen Staren dood In haar eigen afgrond Nu was het te laat, je was verdronken In je eigen afgrond De kuil voor jezelf gegraven Waar je al zo lang op de rand stond Je hebt het nu toch gedaan Ik moet er nu vrede mee vinden Maar mijn vertrouwen ben je verloren En kan je ook niet terugwinnen Lege ogen Zullen niet meer staren Dode ogen Staren ook niet meer Je bent er nu toch ingetrapt In je eigen afgrond Maar ondanks mijn verdriet en tranen Hoop ik dat je nu rust vond Lieve Daniëlle Over mijn lippen krijg ik het nog niet En ook mijn gedachten opschrijven Lukte toen nog niet Lieve Daniëlle Dit had je niet verwacht Maar ik ga het nu toch zeggen Rust nu maar zacht. |
Het is echt wel de moeite waard hem volledig te lezen.
(y) (y) (y) (y) (y) Ik vind hem fantastisch |
.....
Bedankt dan :) |
Inderdaad mooi. Ook leuk eens iemand te zien die zich niet inhoudt om de lezers te plezieren met iets waar ze hun gedachten bij kunnen houden.
|
Citaat:
|
Mooi!
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is geschreven voor Daniëlle. Ik was ook aan het schrijven en ik schreef maar door en had helemaal niet door dat ie al zo lang was. Pas toen ie af was bekeek ik het gedicht nog eens en had toen pas door dat ik 5 pagina's in een schrift vol had gekalkt. Ik was er zelf eigenlijk helemaal niet tevreden over ofzo, maar mn vriend zei me dat hij het zo'n mooi gedicht vond, en toen dacht ik... Laat ik het dan toch maar eens plaatsen... Eens kijken of er meer zijn die dat vinden. En dat is dus blijkbaar wel zo (ik ben er zelf nog steeds niet zo tevreden over ofzo, maar goed, blijkbaar is het een beter gedicht dan ik had gedacht). |
ik heb gereageerd op express your feelings :)
|
Citaat:
Dank je wel trouwens (staat daar ook, misschien kan je daar ook eens wat plaatsen van jezelf?). |
Het is lief geschreven, mooi je gevoel weergegeven. Wat ik jammer vind is dat je rijm belangrijk vond, zonder was het misschien mooier geweest omdat je dan niet je zinnen zou aanpassen voor de rijm. Het is wel lang, maar het verveeld niet echt...
|
Citaat:
|
Heb al eens een gedichtje over haar gelezen, erg mooi hoor (y)
|
Citaat:
Maar toch bedankt hoor |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:10. |