![]() |
HELP!!!ik moet een gedicht inleveren maar kan dus echt niet dichten...
ik moet voor ckv voor maandag een gedicht inleveren, en dat moet dan gaan over kunst, en wat je ervan vindt, hoe het in elkaar zit enzo. Maar het probleem is dat ik dus echt niet kan dichten. Zou iemand mij misschien een beetje op weg kunnen helpen?
|
Misschien kan je ons eerst even op de hoogte brengen van jouw mening over kunst?
|
nou, eigenlijk hou ik er niet echt van, k doe t alleen maar omdat t voor school moet, vandaar ook dat ik mijn toevlucht zoek tot dit forum. maar als het gewoon gaat over kunst is het ook goed hoor...
in elk geval alvast bedankt |
Over wat voor kunst moet het gaan? En wat is de precieze opdracht? Ik kan hier niet veel mee namelijk...
|
nou, het is mijn eindopdracht van CKV voor havo. Omdat mijn lerares naar amerika gaat ziet ze t allemaal wel wat door de vingers...maar we moeten wel wat inleveren. Mijn opdracht is nu om een gedicht over kunst te schrijven. Dus eigenlijk wil ik dan gewoon alle verschillende kanten ervan een beetje belichten.
|
Net voor je geschreven:
(pas op het is niet helemaal volledig gecorrigeerd, dus metrisch inperfect) Blauw Oog O schilderij - je doet mij denken aan me en mij en in gedachten ver verzonken zijn je lijkt op niemand maar voor iedereen is plaats in hart van jouw bestaan je bent en hebt een ziel en ze drijft op vlotten van verdriet of zijn het vreugdetranen? Je moddert aan en spoort niet meer maar is dat niet juist je schoonheid - op nog geen meter doek ben jij reeds zo ingewikkeld als het gemoed van je kunstenaar - en jij hebt duizend ogen |
T-t-t-t-t-toei!
|
Citaat:
|
daar aan de muur
daar aan de muur, vierkant, simpel, veel te duur toch zo complex daar aan de muur met veel zorg gemaakt na 5 jaar k ben er echtt gehecht aan geraakt daar aan de muur zijn de kwaststreken nog duidelijk te zien de kleuren smeken ze smeken om gezien te worden zonder geroep of uithangborden smeken ze om aandacht wat een kracht... daar aan de muur hang nu al 5 jaar soms vergeten, vol stof een klein schilderijtje |
Citaat:
|
thnx, heb ik net ff bed8
|
Citaat:
|
:)
|
Citaat:
|
Hier eff een paar zinnetjes die je misschien nog verder kunnen helpen... ik weet niet of je er nog wat aan hebt maar misschien kun je het gebruiken. succes!
kleuren die schreeuwen zijn de moeite waard. zwart- wit is ook mooi maar het is zo bedaard. kleuren die roepen; ' hier kom ik!' verf heel kliederig, veel te dik. stil is ie toch, zo hangend aan de wand. niet in de midden maar dicht bij de kant. mensen die kijken veel te dichtbij. mensen die straren, ze staren naar mij! 3 jaar gehangen daar aan de muur. wat is het leven als kunst-object toch zuur. Kusjes Vera |
Heel mooi, niet van mij (geen idee van wie wel..)
Was ik maar dat kunstwerk Daar hangend aan jou muur Jij had mij gekocht Al was ik veelste duur Trots zou je naar mij kijken Jou aanwinst aan die muur Wat was ik kunst Wat was ik mooi En ow wat was ik duur misschien niet zo`n hoogstaande, maar ik wou hem eve kwijt :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:37. |