![]() |
[php] script werkt niet goed
Ik heb voor mn site een script gemaakt waarmee de beoordeling van mijn site in staafjes wordt weergeven/ Althans, dat was de bedoeling. Ik krijg nou wel staafjes, deze zijn echter 1 pixel breed. Deze zouden dus een variabele breedte moeten hebben de gelijk staat aan het aantal keren dat het bepaalde cijfer gegevens is.
De code is: PHP-code:
Wat doe ik hier toch fout? :confused: |
zet het ff tussen PHP tags.. dat maakt het wat leesbaarder :)
|
Kijk in je HTML output; de width van het plaatje staat keihard op 0.
Je berekening is dus fout -->Je $perc is 0 --> Je $row->stemmen is 0 (0 / 100 = 0) |
Citaat:
Maar hoe kan ik dit aanpassen? Wat betekend de $row->stemmen? Dat pijltje :confused: Mjah, ik heb het uit een voorbeeld en snap nou net dit kleine dingetje niet :( De rij stemmen in mijn database bevat verschillende waarden, niet decimaal en geen nul. Misschien dat het van toepassing is? |
Citaat:
|
Citaat:
Dat pijlte betekend een 'property'. In andere OO talen kun je button.visible zeggen. Ik geloof dat het in PHP button->visible is. $row is je result set die uit je query (select-statement) komt. stemmen is een kolom in je query. Als ik jou was zou ik in die kolom getallen zetten (22, 30, 100, etc) en dan nog even controleren. En voor de rest: http://www.php.net ;) |
Citaat:
In de kolom stemmen stonden al getallen, maar het werkt dus niet om de een of andere reden... |
Kijk eens naar je select-statements en hoe je met het resultaat verder werkt.
PHP-code:
$row heeft hier alleen maar cijfer als kolom ($row->cijfer dus) $row->stemmen bestaat niet... |
Citaat:
Bedankt :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:14. |